Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Tak na marginesie, kiedy fendt zamierza wprowadzić AdBlue w serii 900?

 

F zamierza wprowadzić AB w podbnym okresie jak JD. :)

Edytowane przez Profil usunięty
Gość Profil usunięty
Opublikowano

AP w JD amerykańskich to sprawdzona konstrukcja ( nie jestem pewien ale chyba jeleń wcześniej wprowadził skrzynie bezstopniowe). Ponadto 8 R ma znacznie lepszy uciąg i wyższy komfort w kabinie. Prostota obsługi i ergonomia też przemawia na korzyść jelenia . Fendt będzie lepszy do lżejszych prac i transportu (skrzynia 60km/h)

 

JD to koszt ok 600 tys zł netto + ewentualnie przedni TUZ.

 

Tak na marginesie, kiedy fendt zamierza wprowadzić AdBlue w serii 900?

 

 

1. Pierwsza skrzynia bezstopniowa pojawiła się w Fendzie w modelu 926 z 95roku. Był to pierwszy ciagnik o dużej mocy z taką skrzynią.

2. Komfort Fendta jest znacznie lepszy niż w JD - jezdziłem i tym i tym i dla mnie nie ma porównania. 8R jest komfortowy ale nie aż tak.

3.

Fendt będzie lepszy do lżejszych prac i transportu (skrzynia 60km/h)

 

ciagnik o mocy ponad 300 km do lekkich prac??

Opublikowano

Za 550 tys netto mozna kupic nowego fendta 936, za podobne pieniadze jest popokazowy ciągnik na stronce korbanków z 2010r wiec cena zblizona do JD, fendt jest napchany elektroniką ale może sie to późneij przelożyćna awaryjnoś, bo rzeczywiście JD 8530 jest duzo uboższy wewnątrz.

 

@statek dzieki za artykuł, już czytałęm kiedyśi po polsku nawet :) wynika z niego że skrzynei power shift są wydajniejsze od vario, lepsze wykożystanei mocy a w vario że niby wieksze straty podobno. Ale wygodne są ito bardzo.

 

@Hubert @blu miał chyba na myśli że Fendt jest wygodneijszy co daje mu plus w transporcie itd natomiast JD jest ciężkim ciągnikiem z mocniejszym silnikiem co daje mu przewage w pracach polowych. Jest to dosyc popularna opinia, że do ciężkiej roboty bardziej odpowiedni jest John, natomiast wygoda przemawia za Fendtem , ale ja czekam na wiecej Waszych opiniii :)

 

 

Znalazłęm podobny temat na forum

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/834-john-deere-czy-fendt/page__st__160

i zdania też były podzielone :)

 

Ja słyszałęm opinie że Fendt z Vario ma wieksze doswiadczenie z skrzyniach bezstopniowych i ma nad Johnem przewage w tym względzie dlatego chce uslyszeć Wasze opinie na temat autopower.

Opublikowano

Tak. W Niemczech większość Fendtów 900 które widziałem pracowały w trasporcie, ewetualnie uprawa i siew, ale nie były to zbyt szerokie agregaty.

 

A co do komfortu - moje odczucie jest zgoła odmienne. Przede wszystkim ergonomia. Fendt jest mniej intuicyjny.

 

@ Bobek - JD chyba narazie nie wprowadza AdBlue - producent boi sie tego jak ognia. Jak narazie filtr cząstek stałych. Pytam się, bo podobno korbanek wyprzedaje ciągniki ze starą normą emisji spalin z dużym rabatem.

Opublikowano (edytowane)

No tak, ale od przyszłęgo roku roku są nowe normy, bedą nowe typy silników wiec namawiają promocjami i straszą że nowe będzie droższe :) .

Edytowane przez brzozak2
cytowanie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

@blu w Polsce na pewno już jest jeden egzemplarz 8R w specyfikacji 2011. Mniejsze modele będą miały PM i EGR, nie wiem natomiast jakie rozwiązania dostanie seria 7. Nieoficjalnie mówi o wejściu modeli z aktualną normą w okolicach połowy tego roku, konkretów nie znam...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak. W Niemczech większość Fendtów 900 które widziałem pracowały w trasporcie, ewetualnie uprawa i siew, ale nie były to zbyt szerokie agregaty.

 

 

 

:lol: :lol: Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że 360km ciągało 4m agregat ?? :lol:

 

John to typowy wół roboczy, zgadzam się. Ale czym się różni 300km w JD a w Fendt ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A w praktyce? Robotę zrobią podobną.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ty się nie śmiej bo Case Magnum to chyba jedny ciągnik na rynku który może konkurować z JD 8030 (8R) pod wzgledem siły uciągu (8R) , rozłożeniu masy bez dociążania<_<

Opublikowano

wiem dlatego tez bardzo interesowalem sie ta seria, nie mniej ceny na akurat model 220 KM nie dostalem zadowalajacej. diler akurat byl w rozdarciu pomiedzy case a mc'cormick i w efekcie ani na ztx ani na magnuma nic konstruktywnego nie wymyslil.

Opublikowano

trudno mi powiedzieć, który lepszy ale śledzę cały temat i przypomniało mi się że byłem kiedyś na wyjeździe w Harsewinkel z gościem który był właścicielem 936BB i innych pokaźnych ciągników z różnych stajni. Miał dużą wiedzę i szanowałem jego zdanie. Stwierdził, że wiele zależy od tego kto nim jeździ i na ile potrafi wykorzystać możliwości maszyny. Do Fendta polecam wykwalifikowanego pracownika, dla JD zwykłego ''robochłopa'' ;) to powinno służyć za podpowiedź. pozdro

Opublikowano

wczesniej moglo tak byc, ale jak robochlop zobaczy co sie dzieje w kabinie 8R to po prostu ucieknie ;) .

http://www.deere.pl/pl_PL/ag/products/tractors/8r/facts/cab/cab.html

 

sama ergonomia w starszych amerykanskich wersjach mi nie pasowala.

 

sorki za OT

http://www.deere.com/region_ii/media/images/equipment/agriculture/tractors/8r/working_comfort/tractor8R_hitch_headland_540409_614x200.jpg

jezdzicie tez na takim kapciu? przyznam, ze troche boje sie o opony, pewnie nie jest to uzasadnione, ale dziwnie sie patrzy na to w realu :P .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kuzyn ojca jeździł na bardzo małym ciśnieniu bo tak zalecił mu serwis, niestety opona nie wytrzymała i się złożyła. Zeby nie było serwis dobierał ciśnienie pod warunki pracy. tongue.gif

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mi natomiast @RolnikSprzedawca, ten co wcisnął lemkena, dawał świetną ofertę na Magnuma. 380 tys PLN za ciagnik 250km , modelu nie pamiętam już. Niestety po przygodzie z Lemkenem podziękowaliśmy za wspołpracę

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Hubi wcisnął? Kto Ci kazał brać. biggrin.gif

Opublikowano

poza tym z tego co pisales to nie on bezposrednio nadzorowal ta transkajce.

Kuzyn ojca jeździł na bardzo małym ciśnieniu bo tak zalecił mu serwis, niestety opona nie wytrzymała i się złożyła. Zeby nie było serwis dobierał ciśnienie pod warunki pracy. tongue.gif

wlasnie kurcze tez sie troche obawiam o opony. bede szukal jakis danych odnosnie nosnosci opony na danym cisnieniu, tylko, ze z silownikiem w lemkenie to obawiam sie, ze moze byc ciezko ;) .

na razie u producenta tyle znalazlem: http://www.cgs-tyres.com/continental/index.php?stranka=300&scid=386&pid=1608&inch=0&inch=0 :( .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Od niego wszystko się zaczeło B) Fascynacja ceną wzięła górę nad rozumem

Opublikowano

Dalej masz problemy z Lemkenem? Podobno Lemken ciągle dopracowywuje ten model siewników... Z każdym egzemplarzem były jakieś problemy...

 

Co do pracy to widziałem nawet 927 Vario z 3 m Rapidem :)

To na czym polega umiejętna praca 900 vario tak aby osiągał wydajości zbliżone do 8 R ?

Opublikowano

I wir w baku :lol:

 

Hmm tak oglądałem u Korbanka tą oferte na tą pokazówkę 936, i faktycznie jakaś tania się wydaje, bo np Fastrac moc 220KM kosztuje koło 110 tys E a tu mamy Fendta 350KM za tam ok 150 tys E, niby ceny ok ale dokładając trochę to mamy ciągnik o ponad połowę mocy mocniejszy. Ale widocznie chyba tak jest dobrze.

 

Przepraszam za mały OT ale tak mnie to zaciekawiło. Szkoda że Fendzio nie ma szybszej skrzyni jak 60. B)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dalej masz problemy z Lemkenem? Podobno Lemken ciągle dopracowywuje ten model siewników... Z każdym egzemplarzem były jakieś problemy...

 

Co do pracy to widziałem nawet 927 Vario z 3 m Rapidem :)

To na czym polega umiejętna praca 900 vario tak aby osiągał wydajości zbliżone do 8 R ?

 

 

Od ostatniej naprawy, tzn ostaniej wizyty serwisanów którzy doposażyli go w czesci i narzedzia zawarte w umowie działał OK. ostanie 40 hektarów siał pszenicę po kukurydzy i nie było problemów oprócz stającego wału. Głupio rozwiązali połaczenie 2 wałów, jest szczelina miedzy nimi w którą dostają się zbyt łatwo kamienie blokując wał. Młotek, łom, 5-10 min i jazda....

 

W 900 Vario możesz pracę powierzyć TMSowi, który sam dobieże obroty, a nawet prędkość jesli uzna że ma ciężko zwolni. Mi jednak udało się jeździć bez TMS i osiągnąć mniejsze spalania. Spalanie w trybie pracy TMS wariuje podczas przyspieszania do żądanej prędkości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v