Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Polak potrafi :D -przypomniało mi się jak przed laty miałem Renówkę 21 w automacie (było to w Niemczech).Jakoś tam raz rozrusznik się zawiesił czy coś no i nie mogłem odpalić, obok paru gości pracowało przy śmieciarce więc niewiele myśląc poprosiłem ich aby popchali auto ( a ślisko było)-goście spoko chyba ze sto metrów pchali autko co chwila potykając się, padając no i klnąc :) .Jakoś tak po parudziesięciu metrach skonstatowałem że przeciez to automat-grzecznie podziękowałem za pomoc no i oczywiście słowem nie wspomniałem jakie to auto ma skrzynię :D .

Opublikowano

ja rozumiem wiem ze teraz te nowe ciagniki to nie jak stare ursusy ze postawiło sie na pagórku czy gdzie i jak nie krecił to sprzegło najwyzszy bieg i jazda na doł.

Opublikowano

A nie wiecie gdzie można kupić jakiś zamiennik grzałki układu chłodzenia do emki. Dzwoniłem do serwisu JD i mi powiedzieli za oryginał ok 1000 zł. Niby odpala ale szkoda silnika. Może ktoś słyszał o montowaniu grzałki przepływowej od zmywarki na gumowym przewodzie?

Opublikowano (edytowane)

grzałkę w krociec chłodnicy znjadziesz na allegro na opaski ścisniesz, jeżeli chcesz zamiennik grzałki to taki jak ja mam firma DEFA sprzedaje intercars proszę Cię bardzo identyczna do Mki jak do mojego modelu 6210 http://www.agrofoto....ohn-deere-6210/ grzałka 285 zł chyba + kable 180-190 zł. Na allegro ktoś sprzedaje grzałki ale nie ma jej w aukcji jak napisze do sprzedawcy to ma firma Calix mi powiedział 790 kompletną.

Edytowane przez atomik
Opublikowano

Pytanie do posiadaczy JD z grzałkami. Tydzień temu jak było -15 to z ciekawości podłączyłem grzałkę i za pół godziny jak przekręciłem kluczyk to na wyświetlaczu nadal była jedna kreska temperatury. Za krótko czekałem czy po tym czasie temperatura powinna być już wyższa? Teraz nie chcę go na pusto grzać bo nie będę go dzisiaj palił

Opublikowano (edytowane)

po pierwsze zależy od mocy grzałki ja mam 820 wat w taki mróz grzeje godzinę wtedy silnik ręką dotykając jest cieplutki, temperatura podniesiona przez grzałkę wynosi 50 stopni więcej od temperatury otoczenia. Metal silnika ma bardzo niską temperaturę na mrozie i wolno się całościowo nagrzewa bo trzeba podnieść temperaturę innych podzespołów. grzałka ma za zadanie podgrzać blok i komorę spalania. Dlatego nawet po godzinnym grzaniu nie ruszy się wskazówka temperatury bo płyn w chłodnicy ma niższą temperaturę termostat otwiera się przy 85 stopniach jak odpalisz ciągnik płyn się miesza. 15 minut to za mało na taki mróz lepiej odczekać dłużej i słuchać muzyki dla uszu :)

 

@jaro grzałka 411290 pasuje do wszystkich silników o oznczeniu w jd 4045 i 6068 także zakres od M i R po serię 10 20 i nawet 30 i 7R pasuje. Ta grzała jest na gwint, do innych marek ciągnika grzałki są wciskane/wbijane dlatego jest dużo lepiej w janku. <_< kliknij sobie na specyfikację grzałki o podanym numerze na stronie defy - plik pdf tam jest do czego pasuje oraz opsi montażu. Porblem jest bo korek w silniku fabryczny jest plastikowy i w 90% przypadków się ukręca a problem pozostaje jak odkręcić korek bez główki na klucz :D

Edytowane przez atomik
Opublikowano

No akurat sprawdzałem i mojego modelu nie ma-nie żebym się martwił (bo chyba jako jeden z nielicznych ?) posiadam garaż na dwa ciągniki w domu więc z odpalaniem nie ma problemu.

Plastikowy korek zapewne można "poprosić" opalarką o kolaborację :D .

Opublikowano

A czy jeżeli zamontuję taką grzałkę to po ok pół godzinnym grzaniu podgrzeje się choć trochę ropa w odstojniku i filtrze? No bo jak na te mrozy to się wytrąca parafina i niema opcji żeby odpalił

Opublikowano

Grzałka nagrzewa płyn chłodniczy, przez co ogrzewa się też blok, ale filtry paliwa i przewody są na zewnątrz, więc nie ma szans żeby grzałka i je podgrzała. Weź suszarkę do włosów czy coś i podmuchaj po filtrach, powinno puścić.

Opublikowano

tak jak kris napisał jedno nie ma nic wspólnego z drugim, najelpeij kupić dobrej jakości apliwo bez dodatków BIO np. na orelnie verwa i samemu jeszcze to wzbogacic dodatkiem do diesla choć czyste paliwo -18 paliłem i nic sięm nie wytrąciło

Opublikowano

To ja mam jakieś badziewne paliwo przy -20 nawet dolanie 8 litrów benzyny na pełen bak nie pomogło. W odstojniku robi się galareta. Ja zapalam przedłużkę z żarówką i puszcza

Opublikowano

akurat nie wiem co to za moda benzyny nie dolewa się do ropy, to metoda z czasów PRL która nie wiem co ma dawać. Wystarczy dać 20 groszy więcej za verwę lub v-power z shella i do tego dodatek do paliwa i to wszytsko, no chyba że ma się podgrzewanie ON w baku wtedy to zimą na samym BIO można ładować. Paliwo dobrej jakości ze stacji teraz zimowe bez dodatków 15-20 stopni poniżej 0 daje radę, letnie paliwo przy -7 już wytraca się parafina i o odpalaniu można zapomnieć

Opublikowano

Mój 5100M w ogóle nie pali. Kręcić kręci ale załapać nie może bo w nim ani świec ani grzałki ani podgrzewacza paliwa na filtrze nie ma. Myślicie że zdecydować się na tą grzałkę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil567
      John Deere 5080M na zimnym szarpie po rozgrzaniu problem zanika ale nie do końca. Głównym problemem jest to ze po paru godzinach pracy w polu np. agregatem, pługami ciągnik staje, silnik pracuje nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ale zaczyna mrugać kontrolka od rewersu "N". Zmiana położenia rewersu nic nie daje, gaszenie i odpalanie ciągnika również, losowo kontrolka "N" zaraz po odpaleniu mruga lub świeci stale ale po zmianie na przód lub tył zaczyna mrugać od razu. Kontrolka zaczęła również mrugać gdy ciągnik staną zgasiłem go odpaliłem kontrolka świeciła stale ale gdy podniosłem agregat zaczęła z powrotem mrugać (po paru godzinach pracy), stanął również na drodze asfaltowej podczas powrotu do domu z pola. "Zegary" nie wskazują wysokiej temperatury, jest w normie, raz zaświeciła się kontrolka wskaźnik informacji o transmisji (kółko zębate) i wskaźnik alertów serwisowych ("!" w rombie). Po jakimś czasie 30min-2h problem znika i z powrotem można jeździć ale po dłuższej chwili problem się ponawia. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o pomoc i z góry dziękuje 
    • Przez Michael0044
      Witam,
      posiadam ciągnik jd 5510n (sadownik takzwany ) chciałbym wymienić w nim olej silnikowy. W instrukcji brak informacji ile wchodzi tam oleju ktoś się orientuje ? 
      pozdrawiam 
    • Przez Sremist
      Witam, mam taki problem iż co jakiś czas odłącza mi cały ciągnik, tzn wyłącza monitor, wyłącza zegary itp, ciągnik gaśnie, mogę go zapalić ale dosłownie po 3s gaśnie, nie wyświetla żadnego komunikatu po prostu ginie wszystko, robił to czasem w ciągu pracy, po paru, parunastu minutach wracał do żywych jakby nigdy nic, wyświetlacz był wymieniony też z tego powodu (i innych) ale tego akurat nie naprawiło, John Deere 6170r 2012rok,
      obecnie chciałem odpalić ciągnik i zanim załadował się system, odłączyło wszystko 
      odłączanie zasilania itp nie pomogło 
    • Przez Wojak^^
      Witam, interesuje mnie ciągnik 6125M nowy. Co powiecie na jego temat czy są jakieś wady oprócz problemów z adblue czy może DPF.
      Jaką skrzynie wybrać, polecacie manualną czy automatyczna, czy może są półautomatyczne ?
       
    • Przez adanow
      Czy możecie polecić jakiś sprawdzony profesjonalny serwis który wyłączy, lub regeneruje DPF ,i  podnosi moc o parę koników w JOHN DEERE  5090M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v