Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

teraz są jakieś promocje na jelonki i 6100D ma być (oczywiście nowy) ok.133000netto Powiedz bierzesz ładowacz johna czy może jakiś polski.Wiesz gdybym zdecydował się na niego to też myślałem o podniesieniu mocy do 130KM.Mam właśnie dylemat czy 6100D czy NH TD5050 czy ursus 10014H

Opublikowano

Ładowacz jelonka 583, jeśli kupuję sprzęt to na lata żeby się nie psuł i był dostosowany do ciągnika, metalfachu też podobno nienajgorszy i o wiele tańszy lecz mam przykłady słabego serwisu,wiem bo sąsiad kupił od nich prasę i tylko pisma do nich wysyła.

Ja Ci nie pomogę każdy z tych 3 ma wady i zalety

musisz sobie ustalić priorytety oraz sprecyzować swoje możliwości i wymagania.

Ja zdecydowałem się na takiego johnego ze względu na jego prostotę, skrzynia prosta więc mam nadzieję że wytrzymała silnik CR no i cena.

Nh może być tańszy i może trochę lepiej wyposażony ale mam nieodparte wrażenie że jest delikatniejszy.

Ursus hmm pewnie dobra cena ale zapewne wyposażenie bez rewelacji chociaz pewnie ma więcej przełożeń o w tym zakresie john przegrywa z dwoma.

Opublikowano

Jeśli chcesz coś taniego to najlepiej Zetor (np. Proxima). Jeśli patrzysz na coś z JD to myśl od 5100M wzwyż, tylko weź sobie skrzynie ze wzacniaczem.

Pozdr.

Opublikowano (edytowane)

speeeder jeśli możesz opisz jak odpalał w czasie mrozów,no i jak tam nowy ładowacz .Mógłbyś podać rozmiar opon markę czy są radialne

 

Z odpalaniem na mrozie, w najniższej temp. w jakiej odpalałem to początek grudnia kiedy złapało -15 na ranem.

Miałem mieć zamontowaną grzałkę do bloku ale na razie się powstrzymałerm z zakupem.

Nie wiem jak jest w innych modelach ale w tym przekręcanie kluczyka w lewo do żarników to nie działa chociaż w instrukcji taka opcja jest, moze u mnie nie ma ale mam przynajmniej nast. temat dla dilera aby coś wytargować ;)

Wracając do tematu, to na tych-15 bez żadnego grzania oczywiście wolniej kręcił ale bez problemu załapał.

Tak więc czekam z utęsknieniem na większe mrozy.

Ładowacz na razie wykorzystywałem do załadunku kukurydzy do żmijki, na samą myśl jak musiałem się męczyc ręcznie z łopatami, to operowanie dżojem z szuflą w JD sprawiało dziką rozkoszną przyjemność. :D

 

Opony Agri Max R34/R24 - radial

 

Założę mu jeszcze boczne światełka na masce jak w nowszych modelach okazyjnie kupione i wtedy wstawię słit focię jelonka, to wtedy go nie poznacie, teraz jest strasznie zakurzony po kuku, a na mrozie go myć byłoby okrucieństwem.

 

Ps. Zbigniew zdecydowałeś się już na cos?

Edytowane przez speeeder
Opublikowano

ciągle dylemat czy td 5050 ursus 10014h jd 6100d. Niestety tak jak kiedyś pisałeś jak się ma 130000 na zakup to szału możliwości nie ma.Odwiedziłem dilerów i td 125tys,ursus 120tys a za jd 130tys z pneumatyką tylko że może być z 2011i nie wiem co na to agencja.Oczywiście każdy z nich mówi aby dołożyć kilkanaście czy też kilkadziesiąt tysięcy i brać bardziej wypasione wersje bo ciągnik kupuje się na lata.Pewnie mają rację ale niestety ziemie mam jakie mam i u mnie średnio 3,5t/ha zboża to standard(albo susze albo wymoknięcia).Oczywiście są kawałki które dają po 60q ale za to pole obok 20q a nie chcę zadłużać się po uszy.I tak trwa walka pomiędzy chęcią a rozumem.Najbardziej chyba pasował by mi jd ,tylko żeby miał chociaż 12 biegów(wyczytałem w gazecie że aby zmienić zakres trzeba się zatrzymać ,podobnie przy załączaniu przedniego napędu-czy to prawda).Decyzje muszę podjąć na dniach bo termin rozliczenia z agencją już niedaleki

Opublikowano

MDSikor od td trochę odstraszają mnie te zewnętrzne zwolnice jak w c-360 ,poza tym ok.A co do forterry nie wiem za ile można ją kupić , ostatnio pytałem o cenę rok temu,a jest na allegro 95 173500 brutto ,trochę za drogo.Na pewno nie brałbym proximy ,mam dwóch kolegów którzy je mają i ciągle coś się psuje

Opublikowano

MDSikor od td trochę odstraszają mnie te zewnętrzne zwolnice jak w c-360 ,poza tym ok.A co do forterry nie wiem za ile można ją kupić , ostatnio pytałem o cenę rok temu,a jest na allegro 95 173500 brutto ,trochę za drogo.Na pewno nie brałbym proximy ,mam dwóch kolegów którzy je mają i ciągle coś się psuje

Takie decyzje nigdy nie są łatwe, ale najlepiej było by gdybyś pojeździł każdym ciągnikiem wtedy sytuacja by się trochę rozjaśniła,

Opublikowano

O ile jeżdziłem ursusem i nh to jd nie ma u dilera ,ma być niedługo to go potestuję ale i tak problem tkwi nie w dorażnych wrażeniach ale wytrzymałości i awaryjności ,i tu myślę że jd byłby najlepszy ale z drugiej strony mało biegów to odbije się na spalaniu więc na kosztach eksploatacji no i chyba najdroższe części

Opublikowano (edytowane)

Zbigniew,

prawdą jest, że biegi 1,2,3 wchodza gładko natomiast zakresy A,B,C są niezsynchronizowane i trochę ciężko wbić w czasie jazdy jest to duży minus tego modelu oprócz tej małej ilości biegów.

Nie będę cię namawiał na JD tylko dlatego że ja go mam.

Jeśli NH w podobnej cenie a jednak może lepiej wyposażony i więcej biegów to może jednak bardziej do niego bym się przekonał.

Oprócz awaryjności to trzeba też patrzeć jak wygląda serwis u dilera bo może dobrą cenę Ci dadzą ale jeśli w serwisie mają ignorantów to lepiej odpuścic. awaryjność JD i NH to też pojęcie względne.

Możesz kupić model nawet z 2010 czy 2009 roku jeśli diler wystawi Ci zaświadczenie dla agencji że ciągnik jest nowy i nie był wcześniej użytkowany to agencja nie robi problemów.

 

Aha dodam jeszcze, iz w mojej pokręconewj logice wytłumaczyłem sobie że w związku z tym że posiadam na swoim areale w większości ciężke gliniste ziemie to jeśli w takiej skrzyni jest taka mała ilość przełożeń, to może tylko świadczy iż koła zębate w tej skrzyni są o wiele masywniejsze i dzięki temu wytrzymalsze, tym bardziej że ta skrzynia chodzi również z 130 konikami, ale tak jak wspomniałem jest to tylko moja teoria. Może kiedyś uda mi sie zdobyć katalog do tej skrzyni to zobaczę czy się myliłem czy nie.

Bo mam nadziej że wcześniej nie będę musiał do skrzyni zaglądać.

Edytowane przez speeeder
Opublikowano

jak myślicie który najlepiej by sobie poradził z agregatem unia atlas 3 m ciągany

Jak najbardziej John Deere , jest to ciągnik do typowo ciężkich prac . Fajnie by było jakby mu dali skrzynię PowerQuad , tani, mocny ciągnik z dobrą skrzynią , marzenia ...^^

Opublikowano

Nie ma jak sobie pomażyć i pofantazjować. Może lepsza skrzynia, może lepszy silnik a może jeszcze coś. I nagle cena wzrosła by o nie wiadomo ile tys. Czy wy nie rozumiecie, że ten ciągnik dlatego jest takli tani, że wszystko zrobione jest po najniższej lini oporu i jak najtańszym kosztem.

Opublikowano

seria E. też zrobiona tanio a skrzynia 12/12 PowrRewerser w 5083E i 5093E.Ja tylko twierdzę ,że dodając taką mechaniczną skrzynię koszt mógłby wzrosnąć niewiele a ciągnik zyskałby bardzo dużo.To są tylko wolne wnioski albo marzenia jak wolisz jednak o ile 9/9 biegów można zaakceptować to przy braku synchronizacji zakresów inżynierzy moim zdaniem trochę pokpili sprawę. Biorąc silnik i kabinę z serii 5R ,maskę od serii 6030, skrzynię dołożyli chyba z zapasów magazynowych jakiegoś starszego modelu.Pomimo wszystko ciągle biorę go pod uwagę jeśli chodzi o zakup.

Opublikowano

6d ma CR? Czy zwykła pompe. Jeden chciał by więcej biegów inny coś jeszcze a cena by rosła. Poza tym wyżej w gamie jest 6m i jaki cel miało by upodobnianie jednego do drugiego. W tej serii ograniczono się do niezbędnego minimum aby ograniczyć koszta.Nawet te synchroniaztory kosztują. W rezultacie otrzymujemy ciągnik pod szacowna nazwą, którego funkcjonalność choćby przez ta skrzynie jest gorsza niż w innych mniej szacownych markach jak zetor np.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil567
      John Deere 5080M na zimnym szarpie po rozgrzaniu problem zanika ale nie do końca. Głównym problemem jest to ze po paru godzinach pracy w polu np. agregatem, pługami ciągnik staje, silnik pracuje nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ale zaczyna mrugać kontrolka od rewersu "N". Zmiana położenia rewersu nic nie daje, gaszenie i odpalanie ciągnika również, losowo kontrolka "N" zaraz po odpaleniu mruga lub świeci stale ale po zmianie na przód lub tył zaczyna mrugać od razu. Kontrolka zaczęła również mrugać gdy ciągnik staną zgasiłem go odpaliłem kontrolka świeciła stale ale gdy podniosłem agregat zaczęła z powrotem mrugać (po paru godzinach pracy), stanął również na drodze asfaltowej podczas powrotu do domu z pola. "Zegary" nie wskazują wysokiej temperatury, jest w normie, raz zaświeciła się kontrolka wskaźnik informacji o transmisji (kółko zębate) i wskaźnik alertów serwisowych ("!" w rombie). Po jakimś czasie 30min-2h problem znika i z powrotem można jeździć ale po dłuższej chwili problem się ponawia. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o pomoc i z góry dziękuje 
    • Przez Michael0044
      Witam,
      posiadam ciągnik jd 5510n (sadownik takzwany ) chciałbym wymienić w nim olej silnikowy. W instrukcji brak informacji ile wchodzi tam oleju ktoś się orientuje ? 
      pozdrawiam 
    • Przez Sremist
      Witam, mam taki problem iż co jakiś czas odłącza mi cały ciągnik, tzn wyłącza monitor, wyłącza zegary itp, ciągnik gaśnie, mogę go zapalić ale dosłownie po 3s gaśnie, nie wyświetla żadnego komunikatu po prostu ginie wszystko, robił to czasem w ciągu pracy, po paru, parunastu minutach wracał do żywych jakby nigdy nic, wyświetlacz był wymieniony też z tego powodu (i innych) ale tego akurat nie naprawiło, John Deere 6170r 2012rok,
      obecnie chciałem odpalić ciągnik i zanim załadował się system, odłączyło wszystko 
      odłączanie zasilania itp nie pomogło 
    • Przez Wojak^^
      Witam, interesuje mnie ciągnik 6125M nowy. Co powiecie na jego temat czy są jakieś wady oprócz problemów z adblue czy może DPF.
      Jaką skrzynie wybrać, polecacie manualną czy automatyczna, czy może są półautomatyczne ?
       
    • Przez adanow
      Czy możecie polecić jakiś sprawdzony profesjonalny serwis który wyłączy, lub regeneruje DPF ,i  podnosi moc o parę koników w JOHN DEERE  5090M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v