Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a co się kolego dzieje bo też ostatnio taki problem miałem ale już serwis sobie z nimi poradził:P to co ci sie z nimi dzieje bo u mnie ta kontrolka od świec ciągle migała i okazało się że przetarty był kabelek

Opublikowano

mam takie putanie czy ta seria zetorów odpali jakby świece żarowe przestały w ogóle grzać tak jak np 5211 który startnie przy -20 po za tym widać że to nagminny problem w tych seriach z tym silnikiem

Opublikowano

Wykręcanie świeć ja bym sobie darował,bo to podobno nie jest takie proste.Na początek trzeba sprawdzić bezpiecznik nad akumulatorem.Jeśli jest dobry to można złączyć na krótko styki na module świeć np. wkrętakiem.

Zetor 5211 przy -20 to nawet nie zakręci rozrusznikiem a co dopiero zapalić,chciałbym to zobaczyć .Na dwa zetory 11441 i 7211 żaden nie zapali poniżej -5 oczywiście bez świeć żarowych itp.

Opublikowano

ty jesteś głupi sam mam 7341 i na -15 kręci bez problemu a we wsi ma 5211 na rozruszniku z reduktorem to pali poniżej 20 bez problemu, taksamo kolega odśnieża parkingi koło supermarketu to nieraz 7245 stoi na polu i taksamo odpala bez problemu no chyba że jest poniżej 20 to mówił mi że zapala na knota palnikiem od papy. a jeszcze jedno według ciebie to jak chcesz sprawdzić działanie świecy najlepiej jest ją wykręcić i do akulumatora zobaczyć czy się rzaży a do waszej informacji jeżeli macie moduł na świece i one są uruchamiane automatycznie z kluczyka to moduł musio mieć w kolektorze czujnik temeratury który wskazuje ile czasu masie grzać świeca czasami może on się przyciąć albo coś

Opublikowano

Kolego nie obrażaj innych .Mowa jest tutaj o fabrycznym ciągniku ,który jest zostawiony na dworze czy też na polu jak to się u ciebie mówi,bez super rozruszników, samostartów ,grzałek ,świec płomieniowych,pochodni i innych wynalazków.Żaden z moich dwóch zetorków nie zapali poniżej -5 ,będzie kręcił kilka razy aż siądzie akumulator i koniec.Ciągniki oczywiście kupione były jako nowe i od nowości tak było.Natomiast gdy w 11441 działają świece i gdy się poczeka aż zgaśnie kontrolka to pewnie że zapali przy minus 15.

Moduł świec działa w zależności od temperatury ,krócej lub dłużej .Gdy jest ujemna to świece załączają się również po uruchomieniu silnika .

Opublikowano

Kolego krzysztofz14 to widocznie te twoje 2 zetory mają jakiś problem, ja mam podobnie jak kolega zetorlublin7341 10 letniego 6341 i pali bez najmniejszego problemu przy -15 bez żadnych świec itp.pod warunkiem oczywiście że akumulator obróci silnik. Choćby nawet ledwo co obrócił to odpali bez problemu.

Opublikowano

człowieku jak może ci modół temperature sprawdzać musi być czujnik temperatury, nie wiem jak jest w tej serii ale w lublie temp do modułu była brana z czujnika temp. to pewnie i tutaj tak jest może się kazać że daje błędny sygnał do modułu który odlicza czas załączenia się świec, więc proponuje zmierzyć działąnie czujnika w końcu on będzie kosztował grosze a moduł to poleci ze 100 albo lepiej a co do tego że mówisz że się grzeją swiece po zapaleniu to wątpie czyjuż w ciągnikach to montuja zwłaszcza w zetoracz ma to za zadanie poprawic emisję spalin ale to chyba w traktorach euro III emisja i zrobić tak żeby ciągnik tak nie klekotał aby na początku silnik nie dostał w tyłek, jeżeli macie problemy z modułem lub jest drogi to propnuje znaleźć włącznik o dużym pradzie taki włączni może być od żuka diesla i całkowicie pozbyć się modułu a kable podciągnąć do niego ale w tedy trzeba właczać ręcznie świece. widziałem takie rozwiązanie w proximie u gośia bo też nagminnie siadał moduł sterujący. a co do tamtych ciągników to że nie możesz zapalić 7211 poniżej -5 to sprawdz czy zwóry trzymają dobrze mgą nie trzymać za idealnie i na zimnie cylinder nie zrobi odpowiedniego ciśnienia żeby byl samozapłon ropy. w piątek było nad ranem -22 a miałem przypadek że o 4 nad ranem musiałem odpalić bo dostawcze nie mogło z podwórka wyjść też myślałem że nie złapie ale pokręciłem rozrusznikiem bez gazu pare sekund aby olej doszedł potem gaz i ku mojemu zaskoczeniu 4 obroty i pali bez problemu. w forterach są silniki od 7540 niestety tamte też nie miały dobrego palenia widocznie silnik ma inny stopień sprężania.

Opublikowano

jeżeli jest euro 2 to załączą się po to aby był lepszy proces bo podnoszą temp i redukuje się zawartość tlenków i jest lepszy proces spalania jeżeli stoi on na polu to dopóki nie przekroczy płyn pewnej temp to moduł będzie je trzymał na grzaniu co niestety odbija się na ich trwałości, bodaj jak wprowadzili euro 3 to dołożyli zawór recyrkulacji spalin egr któy robi tak ze częśc spalin daje z powrotem do komór spalania. jak zwykle zresztą bywa lubi się to zacinać od sadzy jeżeli ktoś lubi na lewym paliwku jeździć. a słyszałem że podobno można do fortery kupić jakieś świece japońskie podchodzą od jakiegoś auta a lepiej sie rozgzrzewają iciągnik lżej pali

Opublikowano

zetores chciałbym cię zmartwić nie sprawdzisz tak bo ona może działać ale będzie się żażyć na całej długośći podczas gdy świeca ma się świecić tylko około 3-4 mm od końca w tedy da to największą temperaturę a moduł nie będzie szalał

Opublikowano

Temat stary ale jeśli chodzi o 7211 to go naprawiłem po fabryce.Miał założone bardzo grube uszczelki pod głowicę jakieś 1,7mm a założyłem mu 1,2mm oraz na pompie została zwiększona dawka rozruchowa.

Teraz padły mi świece w forterze .Przepalił się moduł załączania bo powstało zwarcie.Czy to możliwe by świeca spaliła się tak że robi zwarcie.Jak najlepiej dostać się do tych świec.Myślałem nad demontażem kolektora ssącego.Wtedy byłby najlepszy dostęp.

Opublikowano (edytowane)

skoro miał fabryczne 1.5 ( takie zetor produkował i zalecał ) to znaczy ,że wynikało to z pomiaru wysokości tłoka w GMP i jak wstawiłeś 1.2  to może dojść do kolizji tłoka z zaworami !!!

Jeśli chodzi o świece w Fortterze to powinien spalić się specjalny bezpiecznik ( taśmowy -nad akumulatorem ) montowany na przewodzie pomiędzy świecami a modułem a nie sam moduł.

Zwarcie możesz mieć też  na przewodzie łączącym same świece . Rozbierzesz będziesz wiedział . Jak masz stosunkowo stare to wymień w komplecie na oryginały Iskry ,bo dużo roboty żeby się do nich dostać .

 

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Witam. Nie wiem dokładnie jak jest w forterze ale w proksimie doszedłem z lewej strony ciągnika. Dwa pierwsze zmieniłem tylko odkręcając od wtryskiwacza przewód od nadmiaru paliwa i wykręcałem świece. A dwa następne musiałem zdemontować tłumik no i się narobiło trochę rozbierania. Różnica podczas odpalania zimnego silnika jest widoczna po wymianie świec.

Opublikowano (edytowane)

Maska nie jest unoszona jak w nowszych tylko z 4 części także chyba kolektor.Moduł jest tak zrobiony że stopi się cyna w środku i wystarczy zalutować i najpierw to się popsuło a bezpiecznik spalił się jak robiłem na krótko wkrętakiem i właśnie jest zwarcie gdzieś.

DarekD nie wiem jak oni mierzyli ale chyba się pomylili bo tłoki nie wystają a nawet są zaniżone.

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano
Dnia 22.12.2015 o 16:12, DarekD napisał:

pisalem o przewodach pomiędzy świecami bo jak ostatnio tam zajrzałem to jeden z nich już był tak przytarty o  przewód wtryskiwacza ,że zwarcie to kwestia czasu

czy w zetorze 10540 bez wykrecania przewodow nadmiaru wtrysku da sie wymienic swiece zarowe? czy jak byly wymieniane w maju 2021 to mogly sie juz spalic na jesieni odpalal dobrze a teraz ciezko?

Opublikowano

sprawdzalem i 1przewod byl wyrwany kabel z wsuwki prad dochodzil do 1i2 swiecy. Sprawdzalem tak jak pisza na krotko bez wykrecania tylko nie zdejmowalem przewodow odlaczylem wylacznik masy i sprawdzilem na krotko kablem z akumulatora na wszystkich iskrzy znaczy ze dzialaja, jest poprawa z odpalaniem na zimnymz rana dziaj bez problemu i od razu rowno pracuje silnik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v