Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mamy w planach kupic mf 3080. Znalazłem już nawet jednego w dobry stanie i nie drogi. Tylko że ma on skrzynie 32x32 czytalem troche na forach ze ludzie narzekaja na te skrzynie podobbno znacznie lepsza jest 16x16. Mam do was pytanie czy ktos posiada taki ciagnik ze skrzynia 32x32? Jeżeli macie to prosze napiszcie jak wam sie sprawuje i czy nie ma żadnych problemów.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Jak będziesz kupował to sprawdź czy rewers cicho pracuje włącz dźwignie przód-tył puść sprzęgło i posłuchaj jak chodzi a potem po kolei czyli: WOM ,napęd,przyspieszacz, podnośnik, hamulce, blokada. Potem przejedź się kawałek i zobacz jak chodzą biegi i jeszcze jedno te 32 przełożenia to dlatego że na rewersie ma jeszcze jeden bieg ?

Opublikowano

32 ma na rewersie biegi a b a rewers może słychac w kabinie ja miałem skrzynie 16 i tez było słychac i nic sie niedzało sprawdz czy ehr dobrze chodzi bo jak nie to sie do tego nawet nie pakuj

Opublikowano

kapol i kukiteam oczywiscie wiem zeby wszystko posprawdzac. pisalem z kilkoma kolegami z forum i dali mi wskazówki.

Ale co z ta skrzynia? ta skrzynia z 32 przełożeniami psuje sie?

Opublikowano

ja mam 32x32 i super chodzi a mam już ciągnik 5lat jedynie 1 troche pierdzi przy włączaniu ale to przez złe użytkowanie mojego ojca, wiec nie wiem dlaczego masz jakieś zastrzeżenia wiecej biegów daje to że możesz dobrać odpowiedni bieg do obciążenia lub wykonywanej pracy, będziesz szanował i nie szalał to posłuży długie lata chyba że już kupisz zjechana ale i zjechaną możesz kupić 16x16

Opublikowano

Na to nie ma reguły, czy kupisz 32 czy 16 to moze być tak samo wyjechana. Tylko przy 32 jest większe prawdopodobieństwo że była źle użytkowana bo są te grupy A i B i ludzie czesto uważaja ze można to przerzucać a tak naprawdę nie można. Moim zdaniem to większe prawdopodobieństwo jest jak się kupi ciagnik użytkowany w Polsce, bo mieszanie oleji i w ogole, różnie ludzie robia a na zachodzie to zasad przestrzegają. Ale to tylko moje zdanie ;)

Opublikowano

kukiteam no wiadomo wszystko ma swoja wytrzymałość. ale podobno skrzynie 16x16 sa wytrzymalsze.

a ty przy swoim co robiles? i jaki koszt?

U siebie robiłem rewers i wyniosło mnie to około 10 tyś. A teraz muszę jeszcze wymienić końcówkę WOM bo się ukręciła.

Opublikowano

Zetory dużo palą to prawda, ale np 914 ma taki sam silnik jak 8045 wiec na Twoim miejscu bym brał zetora bo sam mam teraz 914 to trochę głośno w kabinie no ale psuć sienie psuje a jak już to chwila i po problemie.

Opublikowano

Ja kupiłem MF-a dlatego że jest szybki i komfort dobry i trafił mi się z klimą, a zetor gdy sie coc popsyje to czesci tanie, a co do spalania to mf-3085 w orce głebokiej spalił mi 13-16litrów opału na 1hektar a kiedys orałem zetorem 3320 to spalił tyle samo co mf, ale nie wiem jak te większe zetory palą.

Opublikowano

Co do spalania to wydaje mi się że strasznie dużo Ci pociaga, znajomy ora 3080 z kvernelandem 3 skibowym ale na dużych odkładniach, nieźle mu grzeje tak że hekatar kładzie i spalanie mówi że 10 litrów nie przekracza , chyba że jakieś bardzo cieżkie warunki;) co do 914 to spalanie bliskie pewnie też 15 litrów , zalezy też po czym się ogrze a co do 6 to na pewno sporo więcej :)

 

jak Ci klima działa?

Opublikowano

ale w lecie spokojnie da radę wysiedzieć w pozamykanej kabinie ??:huh: myślałem że to ogólnie dużo jest, albo i nawet mniej pali, bo na jeden kawałek oddalony 15 km i zaoranie 4 ha wypalił 80 litrów a hektara w godzine nie położy bo to akurat taki dziwny kształt ma to pole :huh:

Opublikowano

kup masseya jeździłem tez zetorem ale to już niższa półka nie to wspomaganie ciężej chodzi podnosnik mniej wygodny i mf szybszy nie przerzucasz biegów miedzy nogami, nie mówie że zetor jest zły ale uważam że massey lepszy, a jak wybierzesz dobry to będzie służył przez ładne lata a co do remontu to nie ma co sie bac lepiej kupić ciągnik i po tych 10 latach remontować samemu niż ktoś miałby go remontować i sprzedać tobie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v