Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kajetan

Renault Ceres 345 - kontrolka P

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kajetan    0

Koledzy bardzo pilnie potrzebuję pomocy - ciągnik został w polu - nie jedzie.

Pali się tylko kontrolka "P" - dolałem płynu hamulcowego, odłączałem czujnik od ręcznego i kontrolka świeci się dalej. Kontrolka gaśnie wyłącznie po wciśnięciu pedału hamulca, ale kiedy poruszę reduktorem lub wcisnę przycisk sprzęgła, kontrolka zapala się znowu. Biegi nie włączają się, nie reaguje wogóle na ich włączanie. Co się dzieje?

Na co może wskazywać kontrolka P? (P w kółeczku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

Może to być bieg parkingowy, lub ręczny, zobacz czy koła nie są zblokowane.

 

koła nie są zblokowane - traktor kawałek holowaliśmy.

Dziwne jest to, że kontrolka gaśnie po wciśnięciu pedału hamulca (a dokładniej po załączeniu się czujnika STOP) Kiedy trzymam wciśnięty pedał hamulca, kontrolka nie pali się, a jeśli np. próbuje włączyć przedni napęd - zapala się znowu. Tak jakby odcinała cały układ przeniesienia napędu - silnik pracuje, ale przekładnia wogóle nie reaguje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dawid777    0

Wygląda jakby się jakiś czujnik popsuł, w tym ciągniku jest chyba takie coś że odcina skrzynie jak jest na biegu parkingowym lub na hamulcu. Sprawdź wszystkie przewody, sądze że to wina elektroniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

Ciągnik nie posiada biegu parkingowego. A do tej pory nie odcinał skrzyni nawet jak był na hamulcu.

Posprawdzałem przewody i elektronikę, ale nadal nic <_< Próbuję znaleźć w internecie instrukcję do tego sprzętu, żeby sprawdzić opis kontrolek, ale nie ma nic:(

Kurcze rano muszę ruszyć, a tu bieda :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    4

Kolego jaką masz w nim skrzynie rewers jest mechaniczny?? i jak to się stało, po prostu stanął na polu nie było objawów przed??

A jak inne podzespoły?? podnośnik i hydraulika działają??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

Kolego jaką masz w nim skrzynie rewers jest mechaniczny?? i jak to się stało, po prostu stanął na polu nie było objawów przed??

A jak inne podzespoły?? podnośnik i hydraulika działają??

Rewers elektroniczno-hydrauliczny. Sprzęgło też. Ciągnik po prostu stanął przy zmianie biegu na wyższy - zapaliła się kontrolka i amen. Wcześniej objawów tego typu nie było. Co do hydrauliki i podnośnika - nie sprawdzałem, zrobię to jutro jak będę na polu,ale myślę, że działają. Mam nadzieję, że rano jakoś uporam się z tematem, bo nie może sprzęt stać bezczynnie cały dzień. Chociaż nie wiem co robić <_<

 

EDIT: Aha zapomniałem - wspomaganie działa, więc hydraulika jest w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

Sprzęt nadal nieruchomy. Sprawdziliśmy chyba wszystkie możliwe przewody i czujniki, wygląda na to, że wszystko jest w porządku. Hydraulika, wspomaganie, wszystko działa. Poza przekładnią. Kontrolka "P" nadal nie pozwala ruszyć z miejsca.

Dolałem też oleju do przekładni, ale nadal bez zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

Chyba nie ma innego wyjścia jak zaciągnąć ciągnik do domu i na spokojnie wszystko przejrzeć. Może jakiś bezpiecznik się spalił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem miernikiem i sprawa dalej stoi w miejscu :D

 

Koledzy a może posiada ktoś instrukcję do jakiejś podobnej Renówki i może mi podać znaczenie tej kontrolki? Na pewno sygnalizuje ona kilka rzeczy, z tym, że nie wiem jakich. Gdybym wiedział,mógłbym sprawdzić wszystko po kolei (i mam nadzieję wyeliminować problem.)

 

Edit:

Problem wyeliminowany. Tkwił w zerwanym przewodzie prowadzonym wewnątrz dźwigni zmiany biegów - pracownik na polu szarpnał dźwignią, naderwał i przeciął się jeden z przewodów. Przewód zwierał się z masą, więc na mierniku (podczas pośpiesznego sprawdzania na polu bez wyjmowania z gniazd bezpieczników) wykazało mi, że bezpiecznik jest w porządku - dopiero dziś przyszło mi do głowy, że jeśli jest jakieś zwarcie, to powinienem wyjąć wszystkie bezpieczniki i sprawdzić je dopiero po wyjęciu z gniazd. <_< Tak też zrobiłem - jeden z nich okazał się spalony - nie wiem za co dokładnie odpowiada, ale jego winą było to, że paliła się kontrolka P i nie przekazywało napędu na skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×