Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam serdecznie,

Agrotron 200 mk2 nie odczytuje prędkości poruszania się ciągnika. Na wyświetlaczu cały czas zero.

Do tego  cały czas podaje uślizg na maksimum co rozumiem powiązane jest z brakiem odczytu prędkości.

Połączenia elektryczne wyglądają na OK. Czy ktoś wie który czujnik odpowiada za podawanie prędkości (mam nadzieję ze nie radar)?

Czy to możliwe że potrzebna jest procedura kalibracji prędkości (znajduje się ona w manualu)?

Pozdrawiam

Andrzej

 

Opublikowano

Czujnik został rozpoznany. znajduje się tuż przy tylnym moście i prawym kole. Zmierzona rezystancja to koło 1000 Ohm i jest zgodna z informacją serwisową.

Wnioskuję zatem że wina leży gdzieś po drodze do komputera lub że potrzebna jest kalibracja. Ta druga ewentualność wydaje mi się dużo mniej prawdopodobna.

Niestety wiązka w którą idzie przewód sygnałowy nie ma po drodze do kabiny widocznych złącz które można wykorzystać do sprawdzenia połączenia.

Prawdopodobnie trzeba to będzie sprawdzić gdzieś na złączach komputera, trzeba będzie dojść w którym miejscu.

Jeśli ktoś zainteresowany to mogę wstawić zdjęcia położenia tego czujnika.

 

Opublikowano

CZesc - chetnie zobaczylbym zdjecie gdzie jest ten czujnik - mam inny ciagnik - tez z grupy SDF- ale podobny problem  - tez zero na wyswietlaczu.... A nie jest to czujnik typu czujnik ABS??? jesli tak to powinien zliczac impulsy - czyli powinien pojawiac sie sygnał po zblizeniu metalowego elementu - zmierz czy zmienia soie opornosc po zblizeniu czujnika do jakiegos metalu...

Opublikowano

Jak rozwiążesz zagadkę to daj znać. Sam mam ten problem - podmieniałem czujnik prędkości jakiś czas temu i nic to nie zmieniło.

Agrotron 4.95 synchrosplit

Opublikowano
W dniu 8.09.2025 o 08:12, arty napisał(a):

CZesc - chetnie zobaczylbym zdjecie gdzie jest ten czujnik - mam inny ciagnik - tez z grupy SDF- ale podobny problem  - tez zero na wyswietlaczu.... A nie jest to czujnik typu czujnik ABS??? jesli tak to powinien zliczac impulsy - czyli powinien pojawiac sie sygnał po zblizeniu metalowego elementu - zmierz czy zmienia soie opornosc po zblizeniu czujnika do jakiegos metalu...

Przepraszam że dopiero teraz odpowiadam ale troszkę roboty trzeba było Agrotronem wykonać 😉

Okazuje się że czasem pojawia się wskazanie na wyświetlaczu chociaż wariuje i wskazuje głupoty. Chwilami wskazanie jest dobre. Zależy to od położenia ciągnika.

Jeśli pochyli się dosyć mocno w którąś stronę to coś tam załapuje. To oczywiście niewiele mi pomaga a nawet troszkę gmatwa całą sprawę. 

Może to być jakieś słabe połączenie masowe, może to być słabe połączenie od czujnika, może to być uszkodzony czujnik, może to być zanieczyszczony czujnik.

Teraz będzie więcej czasu aby to namierzyć.

Załączam zdjęcie położenia czujnik  w moim ciągniku.

IMG_20250914_161820.jpg

Opublikowano

Dzieki za zdjecie - pewnie u mnie podobnie umieszczony bedzie  - zdejme koło i sie przyjrze dokladnie tej okolicy - u mnie w tym miejscu elektrozawory od blokady, półbiegu i tylnego walka - dosc ciasno, po zdjęciu kola może coś się okaże więcej...

Opublikowano

Kolega przywiózł mi Agrotron 85 mk2 na wymianę pompy wody i termostatu.

Po wszystkim podmieniłem licznik i mój pokazuje prędkość. Także licznik wykluczam.

Podmieniłem czujniki prędkości (oryginał plus same 150) i również wszystko ok.

Sprawdziłem jeszcze przejście od wtyczki czujnika do wtyki kabinowej.

Przejścia są. Jutro atakuję kabinę. Czy płyta bezpieczników ma coś wspólnego z odczytem prędkości?

Opublikowano

dzięki za pomoc - zwłaszcza zdjęcie - dojscie do tego sensora niezbyt ciekawe - nie wiadomo jak go wyjąc bez demontażu mnóstwa hydrauliki.... u mnie na szczęście okazało sie ze spadła wtyczka z tego sensora - po założeniu prędkościomierz znów pokazuje.... teraz jeszcze sprawdzić czy przedni tuz zacznie działać  bo zrobiłem obejście bezpośrednio na elektrozawory ale może nie działał bo nie mial sygnału prędkości....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v