Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem ze swoim t6010 jest tam pompa Delphi mianowicie ogromne spalanie w tarzówce 2.7m ponad 20l na ha sobie łyka i w dodatku mam mało mocy mała górka i obroty spadają

Zna się ktoś na tych pompach da się coś wyregulować 

Mam ten ciągnik od niedawna

Pozdrawiam 

Opublikowano

Pompy rotacyjne promieniowe z tego co widziałem na necie chyba to samo co Lucas cav kalibracja tylko na stole probierczym przez fachowca kąt wtrysku na fasolkowych otworach nie wiem czy w tym modelu jest rysa na obudowie pompy i bloku fabryczny cech tak jak w Perkinsach. W Bosch używa się czujnika zegarowego wkręcaną w centralną śrube pompy między przewodami wtryskowymi w Delphi nie wiem pewnie też jest jakaś procedura trzeba by szukać w serwisówkach jaki powinien być statyczny kąt wtrysku i metoda wyznaczenie. W pompie są też elementy które mogą pracować wadliwie i regulacja nie będzie możliwa jest przestawiatcz kąta wtrysku ,pompa łopatkowa która odpowiada z ciśnienie wstępne i ciężki rozruch na ciepło jeśli jest zużyta i wiele innych żeby to dobrze z robić trzeba mieć dane wiedzę i umiejętności

Opublikowano

Czyli w skrócie mówisz żeby się nie zastanawiać tylko wyciągać pompę i dać ją do fachowca 

Masz może jakieś wskazówki jak ją wyjąć żeby niczego nie popsuć ?

Opublikowano (edytowane)

Na początek wyjąć wtryski i sprawdzić ciśnienie otwarcia i rozpylanie ogólnie jak robisz jedno to i drugie bo to układ i jak jedno kuleje to psuje resztę ważna jest też kondycja silnika zresztą jak palił ci tyle paliwa to nie grzał się nie kopcił mocno na czarno? Nawet głupi filtr powietrza może ci zwiekszać spalanie gdy jest przybrudzony technika jazdy ciśnienie w oponach ciężka ziemia itd.zaczym zaczniesz wszystko rozbierać sprawdź proste i tanie rzeczy żeby je wykluczyć co do demontażu pompy spróboje znaleźć coś. w perkinsie miałem na klinie i śrubie centralnej i rozkręcałem i wkładałem ważne było tylko żeby po demontażu nie obracać wałem podejrzewam że w przedniej pokrywie rozrządu będziesz miał rewizję do koła zębatego pompy  ogólnie zaznaczyć lub porobić zdjęcia jak jest założone teraz żebyś miał punkt odniesienia. Plus kąt wtrysku musi być dobry bo moment podawania paliwa wpływa na rozruch na zimno zadymienie spalanie moc i czy silnik pracuje twardo czy mięko jak za wcześnie to dobrze pali na zimnym ale twardo pracuje jak za późno to cięzej pali na zimno mocniej kopci i mięko pracuje. Przy ponownym montażu ważne żeby dobrze odpowietrzyć układ te pompy nie lubią powietrza i pracy bez paliwa bo to ich jedyne smarowanie i chłodzenie najlepiej zrób zdjęcie jak to wygląda

Edytowane przez Grab12
  • Like 1
Opublikowano

Nie nie grzał się ani nie kopcił no jak się da mu w palnik to coś tam puści ogólnie to chodzi bardzo ładnie wzorowo lato zima pali pięknie -10 nie robi na niego wrażenia pracuje równo tylko mankament to duże spalanie i mało mocy a jeżeli chodzi o pompę to jest ona od strony kabiny więc nie jest tam żaden dostęp

IMG20250304082431.jpg

Opublikowano

Masz u góry korektor dawki bo to silnik turbo? Idzie tam wężyk do kolektora ssącego? Korektor odpowiada za zwiększenie dawki w zależności od ciśnienia doładowania co ma wpływ na moc jeśli silnik nie przykopci troszkę to korektor może nie pracować prawidłowo tylko nie wiem czy pracuje na podciśnienie z vacum czy nadciśnienie z kolektora bo są rózne układy podciśnienie możesz zasymulować strzykawką a nadciśnienie też tylko nie za duże żeby nie rozwalić membran w korektorze podejrzewam że jest lekko doładowany tak do 1 bara nadciśnienia ale może znajdę jakąś serwisówke do tego silnika. A pompa jeśli jest od strony koła zamachowego to podejrzewam że musi się ją jakoś demontować bez sciągania tylnej kryzy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czekaj_0
      Witam mam problem z ciagnikiem nh t6050 a mianowicie mam biegi polowe wbita chce ruszyc ciagnie przez 10cm i wyswietla N na ekranie i wbija na luz czasami biegi zalapia i jest mormlanie podkresle ze przy szosowych nie ma tego problemu wie ktos czemu tak sie moze dziac?
    • Przez pio46
      Witam T 6050 przestał pokazywać prędkość jazdy , wyświetla się 0,00. Jaka może być przyczyna , gdzie szukać czujnika prędkości?
    • Przez Czekaj0
      Od jakiegoś czasu w moim new holland t6050 slychać dziwne stukanie w okolicach prawego boku silnika, podczas pracy na wolnych obrotach tego nie ma albo jest tak cicho że tego nie słychać podczas wkrecania się na obroty bez obciążenia słychać lecz gdy obroty przestaną rosnąć tylko będą np na najwyższych to z powrotem tego nie słychać, przy obciążeniu np pod górkę słychać to cały czas, turbina nowa zawory wyregulowane prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny 
    • Przez Patrykxd
      Witam powie mi ktoś jak spuścić płyn chłodniczy ww wymienionym modelu? Jest jakiś korek spustowy czy trzeba wąż odkręcić? I jaki płyn najlepiej zalać?
    • Przez niesmialy83
      Wie ktoś jak ustawić godzinę w formacie 24 godzinnym ? Mój ciągnik, to New Holland ts115a . Normalnie godzinę można ustawić , ale tylko w formacie 12 godzinnym . Na przekręconym kluczyku na zapłon, przytrzymuje przycisk "h"- lewy z prawej strony i ustawiam godzinę, ale tylko do 12 godz. 

       
      Czy muszę kliknąć jakiś dodatkowy przycisk? 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v