Skocz do zawartości

Remont generalny silnika - zestaw naprawczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Panowie. Sprawa wygląda następująco. Ojciec podjął się rozebrania bloku silnika w celu wymiany cylindró, tłoków, wału, panewek itd. Ogólnie chce zrobić generalny remont. Ja się na tym tak średnio znam, ale chcę żebym mu pomógł. Pierwsza sprawa to czy te zestawy naprawcze po 2tyś zł na allegro są dobre? Ciągnik nie będzie jakoś dużo użytkowany, raczej sporadycznie. Do pomocy i złożenia tego wszystkiego ma przyjechać wujek który kiedyś remontował takie silniki. Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego zestawu naprawczego i czy sama naprawa jest bardzo trudna? A może macie do polecenia jakiegoś mechanika w okolicach Skierniewic który by przyjechał pomóc to złożyć, albo najpierw przyjechał obejrzeć, coś podpowiedzieć itd? Oczywiście odpłatnie. Z tego co wiem to ojciec nie zamierza planować głowicy ani nic. Jak ostatnio u niego byłem to ciągnik był rozjechany, cylindry tłoki i wszystko zdjęte ale cały słupek silnika z wałem korbowym i zębatkami jeszcze był w całości. Ja mu mówiłem że Ja bym nie ruszał tego wału, tylko wymienił cylindry, tłoki pierścienie ( bo to o to głównie chodziło bo były zapieczone pierścienie na jednym tłoku). 
Jak dzwoniłem do lokalnego sklepu rolniczego to powiedzieli mi za "oryginalny" wał 1650zł :/ 

Będę wdzięczny za każde sugestie, porady, informacje. 
Pozdrawiam,

Opublikowano

Wał jeżeli nie ma oznak uszkodzenia to wystarczy wymienić panewki na podporach. Jeżeli ma jednak widoczne uszkodzenia a chcesz pojeździć bezawaryjnie to z Tyczyna ale koszt tak jak piszesz obecnie to chyba ok. 2 tys. zł. Pierścienie dzielone z taką dziwną sprężyną. Coś takiego. https://sklepfarmer.pl/pierscienie_tlokowe_7cz1_tlok__stapri_t25-34314i

Link przypadkowy. Głowice dał bym do sprawdzenia i wyczyszczenia z nagaru. Wtryski/rozpylacze Wuzetem. Ogólnie sama naprawa nie jest zbyt skomplikowana. Powoli można to samemu ogarnąć. Rozrząd ustawiasz po znakach, które są ponabijane na kołach zębatych. Zimą może być problem z gumowymi uszczelnieniami na popychaczach i później z odpowietrzeniem układu. A i jeszcze ustawianie zaworów co mnie najbardziej denerwuje, oprócz tych gum na popychaczach.

Opublikowano

Jeszcze odnośnie wału gdybyś wymieniał. Osadź go w bloku i sprawdź obracając go czy gdzieś nie zahacza. Bo później może być nie wesoło po złożeniu silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v