Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

szukam opinii o systemie nawigacji Topcon. Myślę nad zakupem odbiornika AGS-2, wyświetlacz X25, modem RTK 2,5cm.

Mieliście do czynienia z tym systemem, jak z jakością i trwałością sygnału?

Pomysł jest aby nawigacja współpracowała z John Deere 6R, Arionem fabrycznie przystosowanym do nawigacji (producent twierdzi, że można się "wpiąć" w system).

Nawigacje tzw. chińczyki chyba nie wchodzą w grę z uwagi na problemy z wpięciem bezpośrednim w system ciągnika (te systemy chyba nie są kompatybilne z ciągnikami i muszą być montowane równolegle tj. nowa wiązka Isobus, nakładka na kierownice, czujniki na kołach). Przy 2 - 3 ciągnikach koszt doposażenia robi się porównywalny do Topcona.

Plan jest taki aby korzystać zasadniczo z dobrodziejstwa jazdy równoległej z RTK + wykorzystanie wyświetlacza X25 jako główne urządzenie do zarządzania opryskiwaczem i rozsiewaczem nawozu z sekcjami po GPS, mapami pola, zmienną dawką itp.

System JD odpada z uwagi na możliwość wpięcia tylko w system JD (w inne marki nie można) + roczne koszty licencji RTK.

Założyłem, że skoro ciągniki są przystosowane fabrycznie pod nawigacje i mają Isobusy to nie ma sensu iść w dodatkowe kierownice itp.

Jakie jest wasze doświadczenie w takich konfiguracjach?

Opublikowano

Dobrze kombinujesz. Sporo na topconie przepracowałem. Interfejs przejrzysty, intuicyjny. Na ags2 prowadzi znacznie lepiej niż na starej, no i żyroskop jest w antenie, przez co na skosach ładnie koryguje, żyroskopy montowane w kabinie często źlevpodaja nachylenie i potem na polu są omijaki na skłonach. 

Nie myślałeś o x35 ? Jest droższy, ale jeśli myślisz o współpracy z isobusem to jest na nim o wiele wygodniej. 

A co do sygnału, zdarza się że sygnał ucieknie, ale to głównie było związane z zasięgiem GSM i dostępem do internetu. 

 

Skybridge jest fajna usługa bo po zrobieniu obrysu pola i lini prowadzenia po kilkunastu minutach może sygnał zginąć a prowadzenie działa i to z precyzją taka sama jak przy aktywnym sygnale rtk

Opublikowano

Jd wg mnie wygrywa, ale koszty abonamentów trochę przerażają. Za wiele na nim nie pracowałem, najwięcej na topconie i może jakieś 500-700h na trimble. Co do trimble, żeby była lepsza obsługa to jeszcze może i by to przeszło. Najbardziej denerwuje w trimblu to że nie można wprowadzic współrzędnych linii, tak jak w topconie czy jd, majac dwi nawigacje na różnych oprogramowaniach nie można przenieść linii między dwoma ciągnikami, no i najważniejsze, ale to już związane z serwisem który nas obsługuje, w trimblu co by się nie działo to wina operatora, a drugie w kolejności to stary sprzęt, najlepiej jakbyś co roku wymieniał modem, sterowniki antenę instalacje. 

 

Opublikowano

Mogę polecić Raven CR12 antena RS1 RTK z odpowiednim systemem sterowania (silnik elektryczny z momentem obrotowym 24 Nm !!, sterowanie hydrauliką lub ciągniki przygotowane fabrycznie ( ido steer ready).

IMG_0217.jpeg

IMG_0042.jpeg

IMG_9548.png

IMG_9190.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez tomaszecki
      Czy ktoś kupował i użytkuje nawigacje z aliexpres, czy w ogóle da się tam coś sensownego kupić?
    • Przez wajdek85
      Szukam najtańszej nawigacji do ciagnika. Potrzebna mi przy rozsiewaniu nawozu, więc dokładność nawet 0.5m wystarczy.
      Używa ktoś może Ricoel TG-7R ?
      Możecie coś innego polecić?
       
    • Przez Detonator220
      ss
    • Przez Detonator220
      Cześć,
      Potrzebuję Waszej opinii i doświadczeń.
      Mam ciągnik New Holland T7.215S, nieprzygotowany fabrycznie pod prowadzenie hydrauliczne (brak Autoguidance Ready Kit).
      Zastanawiam się nad rozbudową o pełną nawigację hydrauliczną, ponieważ:
      👉 W drugim ciągniku (T7.210) mam FJDynamics z elektrycznym wspomaganiem i... niestety jestem bardzo rozczarowany.
      Kręci kierownicą jak szalony, robi „szlaczki”, reaguje z opóźnieniem i jest po prostu niedokładny – nawet po wielu kalibracjach.
      Obecnie znalazłem okazję: używany zestaw Trimble XCN-1050 + NAV-900 z aktywacjami hydrauliki + RTX, ale mój T7.215S potrzebuje wtedy jeszcze całego zestawu hydraulicznego.
      💸 Całościowy koszt wyjdzie około 45–50 tys. zł, a za samą elektrykę byłoby ~30 tys., ale boję się powtórki z FJD.
      🔹 Czy warto inwestować w hydraulikę do T7.215S?
      🔹 Czy ktoś przerabiał taki temat od zera (bez fabrycznego przygotowania)?
      🔹 Jakie są Wasze doświadczenia z NAV-900 i XCN-1050 na hydraulice?
      Będę wdzięczny za każdą opinię – nie chcę znów się wkopać w system, który nie dowozi w polu.
      Dzięki z góry za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v