Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój pierwszy post na forum, wiec witam wszystkich.

Mój ojciec kupił ok. miesiąca temu używany ciągnik MF 255, który według przedawcy  miał być w 100% sprawny.

Niestety przy zakupie nie sprawdził jak działa napęd WOM (nie znał ciągnika, więc nawet nie wiedział gdzie się co włącza). Teraz podczas pracy okazuję się, ze jest problem z załączeniem WOM - czuć zgrzytanie zębatki, tak jakby w ogóle nie działał drugi stopień sprzęgła. Pod ciągnikiem, gdzie jest otwór rewizyjny (okazuję się, że brak klapki zabezpieczającej), według instrukcji na śrubach powinno być ok. 2mm prześwitu. U mnie jest ponad centymetr.

Czy po tym zdjęciu, są koledzy w stanie pomóc, czy wystarczy podkręcić te śruby, czy niestety sprzęgło jest do wymiany i trzeba rozpoławiać ciągnik :(

20230502_113815.jpg

Opublikowano

Ustaw od dołu luz na 3 śrubkach na 2 mm. Jak nie pomoże możesz zmniejszyć do 1,5 mm i sprawdzić czy jest różnica. Na pedale ustawiasz tylko luz 1 stopnia czyli biegów. Jak wysprzęglasz bieg to czujesz jak wciskając dalej pedał wysprzęgla 2 stopień? W tych ciągnikach jest to wyraźniej odczuwalne niż np. w C360.

Opublikowano (edytowane)

Czyli w tym miejscu, na tych trzech śrubach, bez wciskania sprzęgła mam mieć 2mm? Czy ten luz, który mam teraz może być spowodowany tym, ze tarcza się skleiła?

Teraz wciskając pedał do końca, te śruby zbliżają się ale nie dotykają tych metalowych padów.

 

20230502_113815.jpg

Edytowane przez roti
Opublikowano

Ustaw luz na prawidłowy i sprawdź czy wysprzęgla. Możesz sprawdzić przeniesienie napędu trochę od tyłu, pod warunkiem zachowania oczywiście zdrowego rozsądku i minimum bezpieczeństwa, czyli: 

1. Na zgaszonym silniku pokręcajac z tyłu  wałkiem WOM załącz dzwignią mechanizm WOMu.

2. Podczep np. kosiarkę, wałek przekaźnika mocy pamiętaj podpinać na unieruchomionym silniku i w trawę - dowiesz sie czy sprzęgło wytrzymuje. No i pod obciążeniem możesz sprawdzić czy wciskając pedał sprzęgła kosiarka będzie zwalniać.

3. Jeśli pod obciążeniem sprzęgło będzie się ślizgać i nie przeniesie momentu na wałek to i tak wymiana tarczy...

Na zgrzytanie przy włączaniu WOMu ma też wpływ stan wodzika na dźwigni załączającej wałek...

  • Like 1
Opublikowano

Niestety, nie jestem tego w stanie wyregulować przez ten otwór od dołu ciągnika. Podejście jest tylko do płaskiego klucza a ten już zaczął się ślizgać na łbie śruby :(

Trzeba będzie rozpoławiać ciągnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v