Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam

Mam problem z podnośnikiem w ciągniku Zetor Major cl80 rok prod. 2021 150mtg , a mianowicie przy podnoszeniu podpiętych maszyn głośno pracuje podnośnik(wyje) po rozgrzaniu oleju słabo podnosi. Poziom oleju ok. Słyszałem że ma on słaby podnośnik ale kiepsko radzi sobie już z 3 skibowym obracanym pługiem.  Po telefonie do serwisu mówili że to puszcza zawór przelewowy. Wie ktoś gdzie on się znajduje i czy posiada on jakąś regulację?

 

Opublikowano
Dnia 7.11.2022 o 09:35, 123456 napisał:

Na 99% rozkrecił Ci sie zawór odpowiadajacy za udziwig podnosnika. Trzeba wyjąc rozdzielacz i go wyregulować 

Czy któraś z tych śrub przy rozdzielaczu może służy do jego regulacji? A jeśli tak to w jaki sposób jej dokonać?

IMG_20221108_114747a.jpg

Opublikowano (edytowane)

Zadna z nich. Rozdzielacz do podnosnika jest w korpusie podnośnika . Podłaczone sa do niego pokrętła od regulacji prędkosci opuszczania które są w kabinie na podłodze trzeba je odłaczyć i wyjąć rozdzielacz . Zeby to zrobić trzeba do tego wyjąć siedzenie i otworzyć luk w podłodze. Najlepiej zeby sie tym serwis zajoł. Te dwie śrubki z nakrętkami powinny byc wkrecone obie tyle samo. Jedna z nich sie prawdopodobnie wykręciła i dlatego wyje podnosnik. 

476250.jpg

Edytowane przez 123456
Opublikowano

Wielkie dzięki za fachową poradę i opis problemu z którym się spotkałem.

Niestety mój ciągnik nie jest już na gwarancji tak że jeśli się zdecyduje na usługę serwisu to na pewno będzie odpłatna.

Porozmawiam z moim znajomym jest mechanikiem może razem coś rozkminimy, robota nie wygląda na zbyt skomplikowaną. Dam znać jak postępy w tym temacie.

Dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam. 

 

Opublikowano

Witam. W mojej Proxime 100plus 2015 która niedawno kupiłem problem jest taki że podnośnik zaczyna reagować od połowy regulacji a gdy podniosę osprzęt do samej góry i lekko chce obniżyć to maszyna opada do samego końca prawie i aby je unieść do samej góry trzeba dźwignie przesunąć do pozycji 1na sam dół i dopiero wtedy do góry i w tym momencie maszyna zaczyna się unosić. Jak moze być przyczyna?

Screenshot_20231017-211337.png

Opublikowano (edytowane)
Dnia 10.11.2022 o 21:32, lukash_n1 napisał:

Wielkie dzięki za fachową poradę i opis problemu z którym się spotkałem.

Niestety mój ciągnik nie jest już na gwarancji tak że jeśli się zdecyduje na usługę serwisu to na pewno będzie odpłatna.

Porozmawiam z moim znajomym jest mechanikiem może razem coś rozkminimy, robota nie wygląda na zbyt skomplikowaną. Dam znać jak postępy w tym temacie.

Dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam. 

 

Witam,

I jak udało sią to naprawić w ten sposób? U mnie jest ten sam problem. Dodatkowo przy przeciążeniu piszczy tak jak by przepuszczał jakiś zawór bezpieczeństwa. Po wygaszeniu ciągnika ramiona opadają, ale jak zakręcę te dwa zawory pod siedzeniem, to ani drgną, wiec uszczelnienie na siłowniku chyba jest ok.

Edytowane przez Tomsi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v