Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z napięciem pasów jezdnych na wariatorze. Pas bezpośrednio od silnika skacze jak parchaty, mimo że pasy są napięte jak struna. Wiem że pasy muszą być napięte idealnie równo, bo inaczej będzie to co u mnie, ale jak może być nierówno, skoro mechanizm napinacza powoduje napinanie obu stron jednocześnie. Ponadto jak wiadomo źle napięty pas będzie się niemiłosiernie grzał.

Co radzicie?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Prawdopodobną przyczyną jest wariator, a właściwie luzy na nim. Ja miałem taką sytuację i założyłem wariator od Bizona. Trochę przeróbek ale działa. Słyszałem także, że wariator można zregenerować dotaczając nowe tuleje. Jest wtedy na tzw. "wolnym" kole jak w Bizonie. Sprawdź czy środkowy talerz ma luz promieniowy (po zdjęciu pasków).

Opublikowano

miałem podobny problem w bizonie i już prawie wymieniłem wariator, ale w ostatniej chwili obciąłem się że kiedyś trochę sie kopałem w bocie aby wyjechać i przypaliłem w jednym miejscu pas bo nie był bardzo napięty. Sprawdź czy twój pas na kole przy silniku chodzi góra dół. A jeżeli to wariator to wystarczy przetoczyć tuleję i dorobić grubsze tulejki na środkowym talerzu, tylko trzeba poskładac tak samo, żeby nie przestawić tarcz bo są wywarzane.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wariator w Bizonie ma zupełnie inną konstrukcję niż w MF. Środkowy talerz wariatora w bizone obraca się i przesuwa swobodnie na tulei. W MF środkowy talerz wariatora przesuwa się po wielowpuście i co za ty idzie nie da się go obrócić niezależnie od pozostałych. Trzeba dorobić nowe wielowpusty w specjalistycznym zakładzie. Przeróbka wariatora MF na wariator taki jak w Bizonie moim zdaniem jest nieopłacalna. Lepiej założyć wariator od Bizona (ma cieńszą oś i trzeba dorobić tulejki i przerobić napinacz bo nie mieści się ze względu na większą średnicę). Czy to wariator możesz też sprawdzić czy stuka metalicznie podczas zmiany jego przełożenie.

Opublikowano

na wariatorze nie zauważyłem luzów, jest tylko luz na śrubie mocującej wariator, tak, ze przy napinaniu całość się przestawia... Myślicie, że to może być przyczyna?... Może tam wpasować jakieś tulejki?

Opublikowano

Mieliście rację. Jednak wariator już ma luzy :)

W związku z tym od razu pytanie do DuzyGrzegorz - w jaki sposób przerobiłeś napinacz?

rozumiem, że trzeba się pozbyć wałka łączącego napinanie z dwóch stron. Zastąpiłeś go czymś. Czy po prostu masz napinanie z dwóch stron osobno?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie z racji że mam do wymiany filtry i olej w skrzynie biegów w moim fergusonie 5445 rok 2005 mam pytanie jakie są tam założone filtry chodzi mi o nr katalogowe oraz ile filtrów tam jest najlepiej gdzie sie znajduja
    • Przez Farmer12256
      Jest zrobione zdjęcie jak jest widelec i w środku jest jakaś tuleja jak wyjąć tom tuleję z widelca Massey Ferguson 3080 
      Każdemu dziękuję za pomoc

    • Przez Pawlacz
      Witam mam problem z załączeniem się młocarni w kombajnie mf 34.Problem polega na tym że gdy kombajn jest odpalony i ma prawidłowe ładowanie powyżej 14v, siłownik elektryczny który napina koło napinające pas próbuje się wysunąć ale na tym koniec nie chce wysunąć się do końca. Jeżeli kombajn jest zgaszony wszystko działa poprawnie. Jeżeli po zapaleniu kontrolki jeszcze nie zgasną czasami uda się załączyć młocarnie ale nie zawsze da się ją wyłączyć. Młocarnie załącza się przez dwa przekaźniki które zamieniają bieguny w zależności od tego czy chcemy załączyć czy wyłączyć. Przekaźniki były zmieniane na nowe i bez rezultatu ale na 99% z nimi wszystko jest okej. 
    • Przez piotrbajka
      Witam. Przejrzałem wszystkie tematy na temat MF i droninborg i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a mianowicie:
      Mam problem z rozebraniem koła wariatora młocarni. Próbuje zdjąć zewnętrzna tarczę koła bo z tamtad olej wycieka uszczelniacz padł. 
      Tarcza koła się przesuwa do brzegu tego wewnętrznego cylindra i słychać metaliczne stuknięcie i dalej nie idzie
      Czy tam gdzieś jest jakies zabezpieczenie ukryte czy trzeba to wszystko z osi zdjąć i wtedy się rozmonuje może ktoś to naprawiał i coś podpowie 
      Na logikę to to koło powinno się łatwo rozmontować żeby np wymienić pas ale nie idzie proszę o podpowiedź 
       
       


      Chodzi o to koło pasowe

    • Przez hopper5
      witam. mam problem z kosą w tym kombajnie. pęka co najmniej 2 razy dziennie.gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v