Skocz do zawartości

Jak prawidłowo używać wom-u?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pytanie dotyczy ciągnika case farmall

Szukałem po internecie jak prawdłowo używać wałka wom w ciągniku, i jedni mówią że tak, drudzy że inaczej a w instrukcji pisze jeszcze inaczej. A więc:

Czy jeżeli nie używam womu jakiś czas dajmy na to 2 tygodnie, miesiąc a nawet więcej to dzwignia sprzęgła womu ma być położona czy ma stać?

I jak włączyć ten wom? czy podciągnąć dźwignię sprzęgła do góry/ w dół i wtedy włączyć wałek zależny/niezależny?

Liczę na pomoc bo już sam nie wiem jak to ma być

Pozdrawiam:)

 

 

Opublikowano

Który rok farmalla ? Bo ja mam farmalla 85a z 16 roku i nie wiem czy mamy to samo choć pewnie tak lub podobnie, ja jak nie używam womu to po prostu wajcha/dzwignia zwał jak zwał od załączania zależny/niezależny jest na neutralu czyli po środku, jak chce używać wałka to dzwignia w przód i następnie już sobie załączasz i wyłączasz tą drugą wajchą która od tego jest czyli ta bliżej hamulca ręcznego, przy załączaniu na zależny wiadomo ze ta druga wajcha jest w pozycji " wałek wyłączony". 

Opublikowano
1 godzinę temu, arturwojtowicz napisał:

Który rok farmalla ? Bo ja mam farmalla 85a z 16 roku i nie wiem czy mamy to samo choć pewnie tak lub podobnie, ja jak nie używam womu to po prostu wajcha/dzwignia zwał jak zwał od załączania zależny/niezależny jest na neutralu czyli po środku, jak chce używać wałka to dzwignia w przód i następnie już sobie załączasz i wyłączasz tą drugą wajchą która od tego jest czyli ta bliżej hamulca ręcznego, przy załączaniu na zależny wiadomo ze ta druga wajcha jest w pozycji " wałek wyłączony". 

2013 wersja z 4.5 litrowym silnikiem ale jeśli chodzi o wajchy to twój różni się tylko tym że ma zmiane prędkości w kabinie a nie na zewnątrz

 

1 godzinę temu, arturwojtowicz napisał:

Który rok farmalla ? Bo ja mam farmalla 85a z 16 roku i nie wiem czy mamy to samo choć pewnie tak lub podobnie, ja jak nie używam womu to po prostu wajcha/dzwignia zwał jak zwał od załączania zależny/niezależny jest na neutralu czyli po środku, jak chce używać wałka to dzwignia w przód i następnie już sobie załączasz i wyłączasz tą drugą wajchą która od tego jest czyli ta bliżej hamulca ręcznego, przy załączaniu na zależny wiadomo ze ta druga wajcha jest w pozycji " wałek wyłączony". 

Dzięki za pomoc

Opublikowano
5 godzin temu, arturwojtowicz napisał:

Który rok farmalla ? Bo ja mam farmalla 85a z 16 roku i nie wiem czy mamy to samo choć pewnie tak lub podobnie, ja jak nie używam womu to po prostu wajcha/dzwignia zwał jak zwał od załączania zależny/niezależny jest na neutralu czyli po środku, jak chce używać wałka to dzwignia w przód i następnie już sobie załączasz i wyłączasz tą drugą wajchą która od tego jest czyli ta bliżej hamulca ręcznego, przy załączaniu na zależny wiadomo ze ta druga wajcha jest w pozycji " wałek wyłączony". 

Właśnie, znalazłem jeszcze temat na którym ty miałeś problem z wałkiem który kręcił się samoczynnie, udało ci się to naprawić? Jeśli tak to jak i co jest tego przyczyną?

Bo u mnie jest ten sam problem.

Opublikowano
12 godzin temu, kaktus1996 napisał:

Właśnie, znalazłem jeszcze temat na którym ty miałeś problem z wałkiem który kręcił się samoczynnie, udało ci się to naprawić? Jeśli tak to jak i co jest tego przyczyną?

Bo u mnie jest ten sam problem.

Udało udało, trzeba było odjechac silnikiem odkręcić sprzęgło i dokrecić nakrętke na tej łapce jednej z 3 przy docisku bo fiuty przy montażu fabrycznym nie przyklepali blaszki przy nakrętce aby się nie odkrecala i u mnie się poluzowala i dobrze sprzęgło nie wysprzeglalo 🤦‍♂️🤦‍♂️

Opublikowano
Dnia 23.04.2021 o 09:39, arturwojtowicz napisał:

Udało udało, trzeba było odjechac silnikiem odkręcić sprzęgło i dokrecić nakrętke na tej łapce jednej z 3 przy docisku bo fiuty przy montażu fabrycznym nie przyklepali blaszki przy nakrętce aby się nie odkrecala i u mnie się poluzowala i dobrze sprzęgło nie wysprzeglalo 🤦‍♂️🤦‍♂️

Rozumiem, a robiłeś to sam/serwis/czy jakiś mechanik? I jaki jest tego koszt? I czy jest konieczne zrobić to lepiej od razu czy mogę jeszcze do zimy z tym jezdzić?

Opublikowano

Wiesz co ja sobie wziąłem do pomocy znajomego mechanika ze względu na to że mam tura i ten adapter trzeba było od ciągnika rozkręcać i troche podzwigać i ogólnie zawsze we dwójke takie rozjazdy idą sprawniej bo nie mam niestety w domu żadnej męskiej ręki do pomocy i wziął 3 stówki, generalnie ciągnik do południa rozjechany i po południu złożony, ja musiałem to ogarnąc od razu bo nie dało się pracować z maszyną pod wom bo wałek ciągle kręcił nie wysprzęglał, zanim swojego rozjedziesz to najpierw sprawdz regulacje linki od womu i wysprzęglik czy tam wszystko jest ok. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez marek_99
      Witam Mógłby mi ktoś powiedzieć Jak wejść w menu kalibracji skrzyni powershift Case Puma 140 z 2021r. Wiem że w NH trzeba wcisnąć dwa guziki na raz ale tu nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez marek_99
      Witam Mógłby mi ktoś powiedzieć Jak wejść w menu kalibracji skrzyni powershift Case Puma 140 z 2021r. Wiem że w NH trzeba wcisnąć dwa guziki na raz ale tu nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez marek_99
      Witam Mógłby mi ktoś powiedzieć Jak wejść w menu kalibracji skrzyni powershift Case Puma 140 z 2021r. Wiem że w NH trzeba wcisnąć dwa guziki na raz ale tu nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuję za odpowiedź.
       
       

    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v