Skocz do zawartości

MWM d226-6 Fioletowe czopy korbowodowe i główne, proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Witam, Miałem kiepskie ciśnienia smarowania w renault 155.54 bo aż przytarlo klawiaturę na 6-stym cylindrze, po zrzuceniu miski i dekla rozrządu okazało się że pompa olejowa jest rozkręcona, czego oczywiście się spodziewałem bo od nie jednego to słyszałem. Martwi mnie aby to że są fioletowe wszystkie czopy wału, i główne i korbowodowe, i pytanie - czy tak powinno być? czy jest przegrzany? czy wał mógł być już naprawiany a fioletowy kolor czopów pozostał?
Opublikowano

No raczej że są przegrzane rozumiem że szukasz cienia ratunku no ale to chyba logiczne ze jak już się gdzieś przytarł a tu widzisz że aż fioletowe to też dostaly mocno tylko pierwsza stanęła klawiatura. Wymień nie Januszuj żeby Ci nie wyszło bokiem bo silnika będziesz szukać i koszty jeszcze większe a jeszcze stanie jak najwięcej pracy będzie w polu

Opublikowano

Dokładnie z dwa miesiące temu sąsiad robił to samo też w takiej renowce mówił że turbina siadła zawiózł do remontu i się okazało że nie była smarowana i robił cały silnik.

Opublikowano

Wał raczej do wymiany Jeśli jest tak przegrzany to żaden szlif nic nie da. Korbowody tez trzeba sprawdzić na owalizację, Wałki wyważające i inne elementy też Prakycznie każdy jeden element silnika trzeba sprawdzić na odkształcenie i na przegrzanie a co za tym idzie utratę twardości.

Opublikowano
jaco512 napisał:

Ludzie nie patrzą na kontrolki? Jeśli czopy zrobiły się fioletowe to nie trwało to 5 sekund.. czuć po silniku że się smaży olej i ma ciężko..

widocznie Francuzi nie, ciągnik świeżo kupiony, przy kupnie było wszystko w porządku, jest podejrzenie że we Francji motodoktora dostał.

Opublikowano

A jak wyglądają panewki bo powinno ich nie być, jak by zmienił kolor od braku smarowania . Brak smarowania 6 cylindra ? standard , Za duży luz na wałku rozrządu i tam gubi ciśnienie  na klawiaturę. 

Opublikowano
hemi napisał:

A jak wyglądają panewki bo powinno ich nie być, jak by zmienił kolor od braku smarowania . Brak smarowania 6 cylindra ? standard , Za duży luz na wałku rozrządu i tam gubi ciśnienie  na klawiaturę. 

właśnie odziwo panewki w Bardzo dobrym stanie, wiadomo nie nowe ale żeby nie wiadomo jak wytarte nie są.

Opublikowano

I pewnie wał gładki bez rys . Podejrzewam że ten fiolet jest po obróbce utwardzania wału, a nie od braku ciśnienia, tam musiało by dojść do zatarcia .

Opublikowano (edytowane)

Najlepsza metoda to śruba mikrometryczna i mierzenie czopów jeden po drugim i w kilku różnych płaszczyznach i wtedy będzie mozna mieć pewność Bo takie gdybanie skoro się nie widzi to jest mało wiarygodne. Naprawiałem  silnik MWM226-4 i tam czopy były normalne żadne fioletowe a 226-6 to pokrewna konstrukcja to teraz nie wiadomo czy fioletowe bo takie maja być czy z przegrzania Najlepiej pomierzyć czopy i może nawet sprawdzić twardość.

Edytowane przez Karol445

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v