Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, planuję we Władku zrobić instalację elektryczną od podstaw na nowo tak żeby wszystko działało poprawnie i logicznie. Wpadłem na pomysł żeby wykonać taką instalację na podstawie Ursusa C360, oczywiście dokupując stacyjkę od tego modelu a także inne podzespoły z zakresu instalacji elektrycznej. Władek posiada alternator z w budowanym regulatorem napięcia. I czy będą wymagane jakieś dodatkowe modyfikacje po za samym technicznym podłączeniem przewodów ipt? Np. coś związanego ze świecami żarowymi?

Opublikowano

w mtz trochę poprzerabiałem , ale że oryginalny hebel dobrze działał to zostawiłem po staremu , kable też dobre to po prostu posprawdzałem na nowo do kostki podłączyłem i już . Jedynie to oryginalny przełącznik świateł wymieniłem bo rozwalony był na stacyjkę (akurat miałem starą) ale to tylko do świateł było na 0 nie ma 

1-pozycyjne, 2- krótkie, 3-długie 

Opublikowano

Niestety ale te wiązki się nie nadają do niczego. Bardziej chodziło mi o to jak zespolić podłączenie świec żarowych z instalacją od C360 bo jak wiadomo C360 nie miał świec żarowych. Puścić to po stacyjce czy zrobić to na przycisk? Bardziej w tym kierunku mi chodzi. Tak nie ogarniam mechaniki za bardzo. :/

Opublikowano

Panowie mam problem z ładowaniem. Nie mam go w ogóle. I pytanie brzmi gdzie szukać rozwiązania. Czy bardziej prawdopodobna jest awaria alternatora czy też regulatora napięcia. Problem jest o tyle bardziej skomplikowany, że to ruski starego typu. Alternator nie ma wbudowanego regulatora napięcia.I tu dochodzimy do najistotniejszego. Mam pod deską rozdzielczą dwia skrzyneczki. Jedna jest oznaczona ruskimi literami RB1. Druga jest większa i jest w rosyjskiej książce oznaczona jako rele regulator. Domyślam się że rele regulator to regulator napięcia bo jest tam śrubka, którą wręca się latem, a wykręca zimą. Tak mówi instrukcja więc to jest regulator napięcia. Ale RB 1 w internecie wyskakuje również jak wpiszę regulator napięcia. Proszę o objaśnienie co to jest RB1 i rele regulator. I przy tej okazji czy może lepiej jest wywalić stary alternator i te regulatory i wstawić nowy. Co myślicie czy te nowe instalacje są coś warte bo podobna dają strasznie małe przekroje i podobno to badziewie. Jeśli trzeba będzie wstawię zdjęcie proszę o odpowiedź

Opublikowano

ta ruska technologia ... kosmiczna to jest tak poje.. że musisz poszukać dobrego elektryka żeby to ogarnął , w mtz też siadło ładowanie ale tam regulator chyba razem był .

Idź na szrot może coś dobierzesz za 50 zł , regulator wbudowany jedynie podłączasz kabel od ładowania i od żarówki 

  • Sad 1
Opublikowano

Prosiłbym o pomoc co to jest skrzynka RB1? Poza tym jeden kabel od żarówki to zdaje się, że idzie  do blokady rozrusznika. Ta blokada o ile się nie mylę też jest połączona z alternatorem. Poza tym na starym alternatorze jest podpięte z pięć kabelków. Jak założę inny to będzie kłopot z podpięciem.  

Opublikowano

Mimo wszystko prosiłbym o rozszyfrowanie. O co chodzi z tymi skrzynkami, która jest od czego. Jeśli nikt nie wie to proszę o przekierowanie posta do innego tematu. Miałem tak w ogóle na myśli przekaźnik blokady rozrusznika pod deską rozdzielczą, żeby nie zakręcić jak jż silnik pracuje. 

Opublikowano

normalnie to czujnik/wyłacznik od rozrusznika blokujący jest w skrzyni albo przy pedale sprzęgła .

Ale możliwe że to ruska technika kosmiczna ma blokadę od prądnicy/generatora -"wyczuwa czy działa"

Opublikowano

RB1 to "przekaźnik blokady" który wysyła  sygnał do przekaźnika rozrusznika PC502  blokując uruchomienia rozrusznika po przekręceniu kluczyka w sytuacji kiedy silnik pracuje (dostaje wtedy napięcie od alternatora/prądnicy) 

PP-362B to zewnętrzny regulator napięcia stosowany w pierwszych modelach Władka które miały prądnicę na 5 przewodów bez wewnętrznego regulatora napięcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v