Skocz do zawartości

Renault 751.4 strasznie rzęzi przy włączonym WOMie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znajomy ma starą Renault model 751.4 rocznik coś koło 1981. Ogólnie ciągnik głównie pracuje z turem i ma go x lat. Ostatnio podłączył opryskiwacz i po włączeniu WOMu strasznie zaczęła rzęzić w okolicy sprzęgła. Na pusto bez niczego i załączeniu wałka jest cisza, pod jakimkolwiek obciążeniem hałas. Jakby jakieś łożysko padło. Spotkał się ktoś z takim problem bo przeszukałem forum, ale nic na ten temat nie znalazłem, a zadeklarowałem mu się pomóc bo starszy facet. 

Opublikowano

Jutro postaram nagrać filmik. Ciągnik normalnie jeździ skręca hamuje. Nic się nie dzieje oprócz WOMu. Na sucho cisza, jak podłączyć się jakaś maszynę pracująca na WOM, po jego załączeniu słychać hałas z okolicy sprzęgła. Jakby coś wyważone nie było. Taki szum. 

Opublikowano (edytowane)

Sprubój pokręcić wałkiem na włączonym i wyłączonym wom . Ręką lub kluczem Może tak ci będzie lrpiej zlokalizować gdzie chrupie

Edytowane przez jacek3773
Opublikowano

Byłem dzisiaj u znajomego by nagrać filmik. Dzisiaj na 540 cisza na 1000 szumi jakby jakieś łożysko z tyłu. Obracanie ręcznie nic nie daje bo nic nie słychać

Opublikowano

Znajomy ciągnik rozebrał... No iii... Kurczę pieczone nic. Wszystko jest jak nowe zero luzów, tryby bardzo ladne, łożyska też. Tylko skąd ten dźwięk?

Opublikowano

To latające łożysko tak akurat musi być bo dociska je obudowa. Skrzynia pośrednia rozebrana i nadal nic kurczę zagadka totalna. Był mechanik i też nic nie znalazł. Chyba trzeba będzie tył rozebrać...

Opublikowano

Powiem Wam szczerze... Sam jak jeszcze myślałem o gospodarzeniu chciałem kupić zachodni ciągnik. Teraz z tego co widzę sorry ale nie w Polsce i przy tych zarobkach. Znajomy walczy z tym Renault kabina ściągnięta i szukamy dalej. Wydarte są takie mini zębatki od rewersu. Nigdzie nie są dostępne. Uszczelki żadne nie dostępne będzie w płynie. O trybach w razie czegoś mowy nie ma jedynie tokarz i hartowanie. Ursusa, Zetora czy MTZta naprawia się max w tydzień. Tutaj jakaś masakra się zapowiada. Fakt jest taki że przez X czasu nigdy nic znajomy nie dokładał no ale teraz będzie się działo

Opublikowano

Problem rozwiązany. Po tygodniu rozkręcania i szukania, przyczyna się znalazła po podniesieniu podnośnika. Rozsypane łożysko wałka zdawczego. Chyba z 5 kulek tylko było. Rozsypało się w rękach. I pewnie przenosiło dźwięk poprzez wibracje. Niestety ciągnik rozebrany w drobny mak. Przynajmniej jest jedna zaleta będzie przejrzany i uszczelniony. Bo okazało się że z uszczelnienia wałka sprzęgłowego olej leciał, że tarczka zębata też jest średnia. Inne rzeczy jak nowe. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v