Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam od nie dawna posiadam zetor 7245 wziąłem się za wymianę wężyka zasilającego do pompki bo był pęknięty.

Układ odpowietrzony według instrukcji obsługi i mam taki problem podniosłem lewe koło aby sprawdzić czy układ w odpowiednim momencie hamuje

i kurczę nie mogłem przekręcić ani w lewo ani w prawo a więc podniosłem drugie koło i kołem dało się ukręcić ale kurczę jedno koło idzie do przodu a drugie kręci do tyłu.

Co jest nie tak ??

Edytowane przez Davidmix
Opublikowano

Ale pytasz o hamulce czy o te koła ktore sie kręcą?

Opublikowano
2 godziny temu, gustaww napisał:

Ale pytasz o hamulce czy o te koła ktore sie kręcą?

Chodzi mi o te koła bo nie mogłem obrócić jednym kołem a jak podniosłem to drugie to udało się ukręcić tylko że drugie szło w przeciwnym kierunku.

A hamulce są dobrze ustawione.

1 godzinę temu, pawel100474 napisał:

Tak działa mechanizm różnicowy i dla tego koła kręcą się w przeciwnym kierunku wszystko jest ok.

 

Dzięki wielkie myślałem że trzeba będzie rozkręcać i patrzeć co jest nie tak

Opublikowano

jesli podniosles jedno kolo i nie dalo sie nim krecic to znaczy ze hamulce sa za bardzo skrecone.

w mechanizmie roznicowych chyba nie chodzi o to zeby jedno kolo krecilo sie w jedna strone a drugie w druga.... piszesz o sytuacji w ktorej obydwa kola sa w powietrzu ???gdyby naprawde te kola krecily sie w rozne strony to problem z hamulcami bedzie problemikiem

Opublikowano

jacus , no co Ty pier... To normalne że się kręcą w przeciwną stronę jak się pokręci jednym .

Opublikowano

Podniosłem jedno koło i nie mogłem przekręcić koła ani przód ani w tył.To myślałem że trzyma na hamulcu no ale jak miałem podniesone oba koła to bez problemu przekręciłem tylko że jedno z kół kręciło się w  przeciwnym kierunku.

Hamulec bierze równo po naciśnięciu pedału i oba koła hamują.

Czy to jest normalne?? 

Opublikowano

Tak ma być. Po prostu w sytuacji gdy masz jedno koło w górze to musisz uruchomić cały system różnicowy siłą rąk, a jal oba koła w górze to pomijasz ten układ różnicowy i lżej Ci jest obrucić. Podnieś osobówkę i bedzie tak samo.

Opublikowano (edytowane)

 

6 godzin temu, gustaww napisał:

Tak ma być. Po prostu w sytuacji gdy masz jedno koło w górze to musisz uruchomić cały system różnicowy siłą rąk, a jal oba koła w górze to pomijasz ten układ różnicowy i lżej Ci jest obrucić. Podnieś osobówkę i bedzie tak samo.

Jeśli tak ma być to dobrze.Dzięki za informację 😉

Edytowane przez Davidmix
Opublikowano

wtedy by trzeba pudziana do krecenia..

nigdy nie podnosilem dwoch kol na raz- wiec w wolnej  chwili sprawdze czy macie racje, ale dalej twierdze ze jedno pdniesione kolo powinno sie krecic, jesli sie nie kreci to cos jest nie tak.

Opublikowano

Jak będzie na biegu to jednego nie pokręci, jak podniesie oba- jedno będzie się kręcić do przodu a drugie do tyłu, chyba że włączy blokadę mechanizmu różnicowego- wtedy żadnym nie pokręci. A patrząc po jego postach, to jest prawdopodobne że sprawdzał na biegu...

Opublikowano
17 godzin temu, MF675ursus napisał:

Głupie pytanie, ale chyba słuszne. Ciągnik był na biegu?

Kolego jasne że na luz😅

17 godzin temu, jacus napisał:

wtedy by trzeba pudziana do krecenia..

nigdy nie podnosilem dwoch kol na raz- wiec w wolnej  chwili sprawdze czy macie racje, ale dalej twierdze ze jedno pdniesione kolo powinno sie krecic, jesli sie nie kreci to cos jest nie tak.

Kolego jeśli miałbyś okazję to bardzo proszę o sprawdzenie bo według mnie jest kurcze coś nie tak.

Przecierz powinienem normalnie przekręcić jednym kołem a tu za cholerę nie mogę nie wiem czy to taki duży opór daje ten mechanizm różnicowy.

Opublikowano
3 godziny temu, MF675ursus napisał:

Przedni napęd też był odłączony?

Tak odłoączony, wyżej napisałem jak podniosłem oba koła to bez problemu przekręciłem tyle że jedno kręciło w przeciwnym kierunku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mario10
      Cześć,
      Remontuję Zetora 7211 i podczas odpowietrzania hamulca pękł wężyk gumowy od pompki hamulcowej lewy. Prosze o pomoc jak dostać się najlepiej do wężyka i pompki hamulcowej czy da się od środka z kabiny odkręcając z przodu pedały czy trzeba ściagać maskę i szukać dojścia od przodu ciagnika?
      Znalazłem zdjęcia w internecie ale nie bardzo wiem czy trzeba wszystko rozbierać aż tak aby wymienić lewy wąż hamulcowy moze jest prostszy sposób?


    • Przez Inch20
      Jak w tytule: W zetorze 7211 pedał hamulca hamuje sam ciągnik, za to ręczny już nie, w przyczepach na odwrót - wciśnięcie pedału nic im nie robi a ręczny działa jak należy
    • Przez center
      Witam Dzis chciałem przedymić mojego 7211 zapalił bez problemu jak gdyby nigdy nic, ale nie chciał ruszyć i gasłRazz no patrze co jest a tam mi hamulce zblokowało rózszałem pedałami ręcznym nic nie pomagało ciagnik stał jak przymarzniety do betonu hehe dopier wrzuciłem jedynke terenowa gazu i przewalczyło to i byo dobże u was tez tak jest czasami ?
    • Przez mf390
      Witam, czy z zetorze 8540 można odłączyć instalacje hamowania hydraulicznego do przyczepy? 
    • Przez kuba13x
      Jak zdemontować linki od hamulca ręcznego i linke od sprzęgła wom?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v