Skocz do zawartości

Renault 85-34tx Problem -olej-skrzynia -pompa olejowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .Panowie ciagnik renault 85-34 tx . Problem polega na tym że nie da rady wyrzucić wałka wom na neutralny mozna tylko wylaczcyc za pomocą sprzeła , drugi problem to skrzynia a mianowicie lewarkiem od biegow terenowych nie można wrzucic innego biego niż 3 i luz ( biegi terenowe ) ostatni problem to wspomaganie. Nie ma wspomagania w ciagniku gdy jest zimny a gdy sie rozgrzeje kierownica ząbkuje , dodam ze ciagnik zalany olejem 10w30 (skrzynia). Filtr wysokiego cisnienka wymieniony i na zasilaniu pompy także. Prosze o pomoc.

Opublikowano

@jan34533 Co? gościu o co ci chodzi ja mam 20 lat a z doświadczenia wiem że oleje w skrzyniach powinny mieć większy indeks SAE  niż oleje silnikowe a jeśli chodzi ci o hurtownie czy jaki kolwiek sklep to nie mam żadnych powiązań. i znajdź mi proszę w jakiej kolwiek instrukcji tego ciągnika że idzie olej 10w30

 https://www.midlandslubricants.co.uk/agricultural/agricultural-oils-tractor/renault-tractor-15w40-10w30-engine-oil-renault-tractor-transmission-fluid-10w30-transmission-fluid-hydraulic-tractor-fluid-ep80w90-axle-oil-ep80w90-hubs-ep80w90-pto/

Wyszukiwarka olejów fuchsa to jest jedyna aplikacja dostępna w internecie która powie ci dla każdego ciągnika jaki olej powinien iść i poza instrukcjami obsługi i dzwonieniem do serwisu nie ma niczego bardziej wiarygodnego. Ba nawet ja pytałem w grene jaki olej ma iść do ciągnika sąsiada bo prosił żeby go po 10ciu latach uruchomić to sprzedawca z tej strony skorzystał http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/default.aspx?lang=pol&country=pl

Więc proszę nie insynułuj żadnych powiązań ani braku mojej wiedzy ( co nie znaczy że jestem nieomylny) która jest podparta jakimś doświadczeniem i rozmowami ze znajomymi mechanikami rolniczymi i samochodowymi którzy mówią że 80% awarii skrzyń dotyczy 3 czynników. braku zmian oleju, zły olej nalany do skrzyni ( lub wymieszany/zabrudzony) i nieprawidłowe korzystanie ze sprzęgła ( częste strzały , niepoprawne wysprzęglanie) 

Opublikowano

W 90% skrzyń biegów manualnych bez sprzęgieł hydraulicznych stosuje się gl4 czyli między 80w a 90w które są gęste i do wspomagania tak samo często zalecany jest olej gęstości hipolu lub jego podobnych. olej 5w30 to olej typowo silnikowy i nie spotkałem się z innymi olejami w skrzyniach a tym bardziej w maszynach rolniczych gdzie działa  hydraulika siłowa która wymaga gęstego oleju. 

Opublikowano

może wyszukiwarka fuscha tak mówi, ale wszyscy mechanicy w mojej okolicy uważają że żaden inny olej jak fusch 10w30 jeżdżę renówka na takim oleju od 10 lat i zero problemu z hydrauliką. mało tego jak ją kupiłem była zalana czymś gęstym, nwm co to był za olej ale działy się dziwne rzeczy, sam włączał się przedni napęd, podnośnik wariował, same się chamulce blokowały, a po wymianie oleju na fusch 10w30 momentalnie wszystko ustało i do dziś jest dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v