Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,
chciałbym podzielić się z Wami moją modyfikacją hydrauliki zewnętrznej w MF 255. Pomysł znalazłem na forum, który jeszcze bardziej ulepszyłem. 

Ciągnik miał standardową hydraulikę. Było to uciążliwe, np. podczas pracy owijarką trzeba przełączać dźwignię pod siedziskiem. Teraz podnoszenie podnośnika jest także w rozdzielaczu. Zrobiłem 2 wyjścia do ładowacza w oddzielnym rozdzielaczu na błotniku (rozdzielacz z jedną sekcją nurnikową, ponieważ siłowniki podnoszące ramę ładowacza są jednostronnego działania). Drugi rozdzielacz zamontowałem w miejscu starego. Również z jedną sekcją nurnikową do wyładowania kuli z owijarki. Teraz działa to bez przełączania dźwigni pod siedzeniem. Druga dźwignia jest do dwóch wyjść hydraulicznych. Tworzę ten post z myślą zainspirowania innych do tak użytecznych zmian. Chętnie odpowiem na pytania odnośnie szczegółów.
Pozdrawiam.

20191210_141858.jpg

20191210_141926.jpg

20191210_141942.jpg

20191210_142002.jpg

  • Like 1
Opublikowano

Mam podobnie zrobione u siebie z tym, że mam rozdzielacz 3 sekcyjny. 1 sekcja to podnoszenie tura, 2 sekcja wyjścia hydrauliczne i 3 sekcja to podnośnik. Ciągnik u mnie pracuje z wycinarką teraz praca to przyjemność, nic nie trzeba przełączać.

Opublikowano

Zrobiłem tak dlatego, że mój traktor pracował z turem jedno sekcyjnym na linkę i zależało mi na tym, żeby zrobić poziomowanie hydrauliczne. Teraz jest o wiele wygodniej.

Opublikowano
Dnia 5.01.2020 o 21:30, marek07 napisał:

Zrobiłem tak dlatego, że mój traktor pracował z turem jedno sekcyjnym na linkę i zależało mi na tym, żeby zrobić poziomowanie hydrauliczne. Teraz jest o wiele wygodniej.

Jaki całkowity jest koszt takiej modyfikacji pod siedzeniem oprócz rozdzielacza na błotniku do tura?

Opublikowano

Witam,całkowity koszt wszystkiego co jest na zdjęciach wyniósł 1350 zł, a sama przeróbka pod siedzeniem to około 750 zł, dokładnie trudno policzyć dlatego że było to robione razem i nie wiem ile dokładnie wyszło węży do tego rozdzielacza na błotnik,a ile do tego pod siedzeniem , i nie znam wszystkich cen kształtek i złączy.

 

  • Like 1
Opublikowano

tez chcialem przerobic mf 255 mozna do pana numer kom sms moj numer to 516396584 z gory dzieki


tez chcialem przerobic mf255 czy mozna do pana numer sms na moj 516396584 chcialem zapytac zdanie pozdro
Opublikowano
17 godzin temu, MariuszKlim napisał:

rozumiem, pod siedzeniem ten nowy zawór wkręcony w korek to jest zasilanie do rozdzielacza? a gdzie wyjście doprowadzone?

Witam,proszę o nr. telefonu to wyjaśnię dokładniej  a będę robił jeszcze fotki dokładniejsze  panu ,,adam5555''  to i panu wyślę i wyjaśnię . Pozdrawiam.

 

  • Like 1
Opublikowano

Zasilanie jest podłączone foto nr 2 tam gdzie ta okrągła gałka, a tam gdzie ten zawór to jest podłączony podnośnik żeby też podnosić  dziwignią rozdzielacza ,,sekcja z nurnikiem" wtedy gdy jest przełączone na  wydatek siłowy. Powrót rozdzielacza podłaczony jest foto nr. 1 w blok tam gdzie orginalny  nypel . 

  • Like 1
Opublikowano

Dzięki za dokładniejsze info.

czyli jakbym podłączył rozdzielacz tura zasilanie do tej gałki pod siedzeniem  i powrót tam gdzie masz nowy zawór do podnośnika to by działało? bo chciałbym tylko pominąć oryginalny rozdzielać w mf 255

Opublikowano
2 godziny temu, MariuszKlim napisał:

Dzięki za dokładniejsze info.

czyli jakbym podłączył rozdzielacz tura zasilanie do tej gałki pod siedzeniem  i powrót tam gdzie masz nowy zawór do podnośnika to by działało? bo chciałbym tylko pominąć oryginalny rozdzielać w mf 255

proszę o tel . mój numer 506672536

 

Opublikowano

 Nie będzie działało dlatego żea powrót musi być podłączony  fot.nr.7 oryginalny rozdzielacz też tam ma powrót więc trzeba wstawić trójnik , a gdzie  ten zawór fot.nr. 1, 2, 3 to jest zasilanie podnośnika.

MariuszKlim najlepiej zadzwoń pozdrawiam

  • Like 1
Opublikowano

Ktoś mógłby mi podesłać wymiary cali do 4 otworów w zaworze do rozdzielacza pod siedzeniem? bo w sklepie lokalnym gdzie zakuwają nie mają takich wymiarów i muszę internetowo zamawiać.

 

Opublikowano

wstawiony nowy rozdzielacz 40l/min z nurnikiem i podłączony szeregowo z rozdzielaczem do tura.

ciśnienie około 150-160 barów (wolne obroty), na starym rozdzielaczu było 160. 

jak ustawię dźwignię w rozdzielaczu na neutralny to ciśnienie powoli spada, muszę sprawdzić jak to będzie chodziło w praktyce czy tur samoczynnie będzie opadać.

 

Tobie Marek miałem zrobić zdjęcia z mojego tura  dwusekcyjny na MF, postaram się to zrobić w najbliższych dniach bo wcześniej wyleciało mi z głowy.

IMG_20200129_124518.jpg

IMG_20200129_124553.jpg

Opublikowano
Dnia 16.01.2020 o 15:52, MariuszKlim napisał:

Ktoś mógłby mi podesłać wymiary cali do 4 otworów w zaworze do rozdzielacza pod siedzeniem? bo w sklepie lokalnym gdzie zakuwają nie mają takich wymiarów i muszę internetowo zamawiać.

 

@MariuszKlim i jak rozwiązałeś wpięcie do rozdzielacza da się kupić calowy nypel ?

Opublikowano
2 godziny temu, wysoki1122 napisał:

@MariuszKlim i jak rozwiązałeś wpięcie do rozdzielacza da się kupić calowy nypel ?

niestety w Polsce nie mieli, na zamówienie może by się dało ale długo czekać. To wywierciłem otwór w korkuw tym zaworze pod siedzeniem, kolega ładnie zaspawał hydrauliczny nypel metryczny. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v