marek07

Przerobiona hydraulika MF 255

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marek07    7

Dzień dobry,
chciałbym podzielić się z Wami moją modyfikacją hydrauliki zewnętrznej w MF 255. Pomysł znalazłem na forum, który jeszcze bardziej ulepszyłem. 

Ciągnik miał standardową hydraulikę. Było to uciążliwe, np. podczas pracy owijarką trzeba przełączać dźwignię pod siedziskiem. Teraz podnoszenie podnośnika jest także w rozdzielaczu. Zrobiłem 2 wyjścia do ładowacza w oddzielnym rozdzielaczu na błotniku (rozdzielacz z jedną sekcją nurnikową, ponieważ siłowniki podnoszące ramę ładowacza są jednostronnego działania). Drugi rozdzielacz zamontowałem w miejscu starego. Również z jedną sekcją nurnikową do wyładowania kuli z owijarki. Teraz działa to bez przełączania dźwigni pod siedzeniem. Druga dźwignia jest do dwóch wyjść hydraulicznych. Tworzę ten post z myślą zainspirowania innych do tak użytecznych zmian. Chętnie odpowiem na pytania odnośnie szczegółów.
Pozdrawiam.

20191210_141858.jpg

20191210_141926.jpg

20191210_141942.jpg

20191210_142002.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    4

Mam podobnie zrobione u siebie z tym, że mam rozdzielacz 3 sekcyjny. 1 sekcja to podnoszenie tura, 2 sekcja wyjścia hydrauliczne i 3 sekcja to podnośnik. Ciągnik u mnie pracuje z wycinarką teraz praca to przyjemność, nic nie trzeba przełączać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marek07    7

Zrobiłem tak dlatego, że mój traktor pracował z turem jedno sekcyjnym na linkę i zależało mi na tym, żeby zrobić poziomowanie hydrauliczne. Teraz jest o wiele wygodniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    17
Dnia 5.01.2020 o 21:30, marek07 napisał:

Zrobiłem tak dlatego, że mój traktor pracował z turem jedno sekcyjnym na linkę i zależało mi na tym, żeby zrobić poziomowanie hydrauliczne. Teraz jest o wiele wygodniej.

Jaki całkowity jest koszt takiej modyfikacji pod siedzeniem oprócz rozdzielacza na błotniku do tura?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek07    7

Witam,całkowity koszt wszystkiego co jest na zdjęciach wyniósł 1350 zł, a sama przeróbka pod siedzeniem to około 750 zł, dokładnie trudno policzyć dlatego że było to robione razem i nie wiem ile dokładnie wyszło węży do tego rozdzielacza na błotnik,a ile do tego pod siedzeniem , i nie znam wszystkich cen kształtek i złączy.

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    17

rozumiem, pod siedzeniem ten nowy zawór wkręcony w korek to jest zasilanie do rozdzielacza? a gdzie wyjście doprowadzone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam5555    0

tez chcialem przerobic mf 255 mozna do pana numer kom sms moj numer to 516396584 z gory dzieki


tez chcialem przerobic mf255 czy mozna do pana numer sms na moj 516396584 chcialem zapytac zdanie pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek07    7
17 godzin temu, MariuszKlim napisał:

rozumiem, pod siedzeniem ten nowy zawór wkręcony w korek to jest zasilanie do rozdzielacza? a gdzie wyjście doprowadzone?

Witam,proszę o nr. telefonu to wyjaśnię dokładniej  a będę robił jeszcze fotki dokładniejsze  panu ,,adam5555''  to i panu wyślę i wyjaśnię . Pozdrawiam.

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek07    7

Zasilanie jest podłączone foto nr 2 tam gdzie ta okrągła gałka, a tam gdzie ten zawór to jest podłączony podnośnik żeby też podnosić  dziwignią rozdzielacza ,,sekcja z nurnikiem" wtedy gdy jest przełączone na  wydatek siłowy. Powrót rozdzielacza podłaczony jest foto nr. 1 w blok tam gdzie orginalny  nypel . 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    17

Dzięki za dokładniejsze info.

czyli jakbym podłączył rozdzielacz tura zasilanie do tej gałki pod siedzeniem  i powrót tam gdzie masz nowy zawór do podnośnika to by działało? bo chciałbym tylko pominąć oryginalny rozdzielać w mf 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek07    7
2 godziny temu, MariuszKlim napisał:

Dzięki za dokładniejsze info.

czyli jakbym podłączył rozdzielacz tura zasilanie do tej gałki pod siedzeniem  i powrót tam gdzie masz nowy zawór do podnośnika to by działało? bo chciałbym tylko pominąć oryginalny rozdzielać w mf 255

proszę o tel . mój numer 506672536

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek07    7

 Nie będzie działało dlatego żea powrót musi być podłączony  fot.nr.7 oryginalny rozdzielacz też tam ma powrót więc trzeba wstawić trójnik , a gdzie  ten zawór fot.nr. 1, 2, 3 to jest zasilanie podnośnika.

MariuszKlim najlepiej zadzwoń pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    17

Ktoś mógłby mi podesłać wymiary cali do 4 otworów w zaworze do rozdzielacza pod siedzeniem? bo w sklepie lokalnym gdzie zakuwają nie mają takich wymiarów i muszę internetowo zamawiać.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek07    7

Witam, niestety  nie wiem  bo było to dopasowywane  i nie pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    17

wstawiony nowy rozdzielacz 40l/min z nurnikiem i podłączony szeregowo z rozdzielaczem do tura.

ciśnienie około 150-160 barów (wolne obroty), na starym rozdzielaczu było 160. 

jak ustawię dźwignię w rozdzielaczu na neutralny to ciśnienie powoli spada, muszę sprawdzić jak to będzie chodziło w praktyce czy tur samoczynnie będzie opadać.

 

Tobie Marek miałem zrobić zdjęcia z mojego tura  dwusekcyjny na MF, postaram się to zrobić w najbliższych dniach bo wcześniej wyleciało mi z głowy.

IMG_20200129_124518.jpg

IMG_20200129_124553.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek07    7

Witam, ja ciśnienia nie sprawdzałem ale opada tak samo jak przed przeróbką, a rama i mocowanie z przodu wygląda tak jak na foto.

 

 

 

 

 

 

rama.jpg

20200201_114352.jpg

20200131_142517.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    17

 Dzięki za foto, będę musiał kiedyś przybrać się i podobnie zrobić w swoim żeby przód nie urywało na 4 śrubach 8.8 zaczep

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gryzon
      Witam, chciałbym założyć tura do Fergusonka.
      Znalazłem takie ogłoszenie: https://www.olx.pl/oferta/tur-ursus-4512-5312-mf-165-massey-ferguson-675-ladowacz-czolowy-CID757-IDkmO02.html#22090439d8
      Czy ten tur będzie pasował bez przeróbek??
      Jak myślicie cena jest ok??
       
    • Przez ursus-moc
      witam mam problem z mf 235 sciaga przód choć jedzie na pusto wymjenilem łożyska ale niepomoglo koła sa prosto ustawione
    • Przez rolnik_profil
      Witam. Poszukuje pilnie  katalogu części do massey ferguson 590. Nie mogę znaleźć na Allegro. Może ktoś ma i może się podzielić ?
      chyba, że jest inny katalog gdzie skrzynia i silnik to praktycznie to samo 
    • Przez pawelp1987
      Witam wszystkich. Tak jak w temacie, mam problem z moim MF 590 4x4 78r. Mianowicie wałek wom kręci się cały czas, a po podłączeniu jakiejś maszyny nie da rady kręcić , wogole nie przenosi napędu na maszyny. Kupiłem ten ciągnik 4 lata temu i od razu wtedy nie działała przyspieszacz, a wom załączał się ale po dłuższej chwili od włączenia, tak z minutę musiałem odczekać aż prasa zaczęła kręcić, a potem całkiem przestał działać. I tak, 2 lata temu wymieniłem jedną pompę na nową, jakaś z wyższej półki, druga zregenerowali, a chamulec Wom też był regenerowany. Po wszystkim złożyłem ciągnik i okazało się że dalej jest to samo, mechanik ten co mi wszystko regenerował stwierdził że mam jeszcze cały multipower do regeneracji i że może zrobić mi to, wymieniając wszystko na części od ursusa i koszt tego był by kilkanaście tysiecy, odpuściłem. A teraz pomyślałem że może ktoś coś mi podpowie w temacie. Proszę o pomoc i dziekuje.
       
      Aha dodam jeszcze że ciągnik chodzi z turem i też ciężko mu jest coś podnieść ciężkiego, tak 500 kg jeszcze podniesie a coś więcej to już nie daje rady😣
    • Przez pawelp1987
      Witam.
      Tak jak w tytule potrzebuję porady gdzie szukać usterki. Objawy są takie gdy ciągnik jest nie odpalany więcej niż jeden dzień, po uruchomieniu pracuje parę sekund i gasnie, po odpowietrzaniu działa normalnie. Gdy jest odpalany systematycznie też problem nie występuje. Wygląda tak jakby paliwo się cofało, może jest ktoś wstanie coś podpowiedzieć. A drugie pytanie czy w pompie jest jakiś zawór zwrotny? Aha w filtrze i odstojniku paliwo jest cały czas. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj