Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wznowię temat, bo mam pytanie odnośnie 2385.

1. Do czego służą te pokrętła? Ustawia się nimi coś? Raz lampki się palą a raz zgaszone. To jakiś czujnik obrotów? Od czego konkretnie obrotów.thumbnails.jpg

2. Jaki olej lejecie do hydrauliki do 2385? Ten sam co do silnika? Może być mobil delvac http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/2133,150/mobil-delvac-mx--15w40--60l/

3. Z lewego boku kombajnu w blasze wziernika jest specjalny otwór na dźwignie wchodzącą do klepiska. Przekręcając dźwignie odkrywa się albo zakrywa klepisko do czego służy to? Kiedy ma być zakryte a kiedy odkryte?

4. Jakie jest smarowanie w pompie? Centralne od silnika czy trzeba wymieniać olej?

Opublikowano

kolego, te lampki z pokrętłami są od regulacji czułości czujników obrotu na wytrzasaczach, domłacaczach i podajniku zbożowym

a co do preta w klepisku to służy ono do przysłony klepiska i używa sie go w trudniej wymłacalnych zbożach takich jak np: Jęczmień itp.

 

co do oleju to prawie każdy producent olejów ma rozpiske jaki olej do czego i ile

Opublikowano

Aha ok dzięki za odpowiedź. Z drugiej strony biorąc to na rozkminę to nie byłoby zbyt użyteczne gdyby to była regulacja czułości. Ja prędzej bym się kierował, że to jest raczej wskaźnik prędkości obrotowej czyli jak maksymalną mamy np 1000 obr/min to przy ustawieniu na środku pokrętła zaświeci się gdy będzie ok 500 obr/min? Co o tym myślisz?

1. W skrzyni biegów jest czujka. Po odłączeniu jednej z wsuwek nie ma żadnej reakcji. Co mierzy ten czujnik? Jest gdzieś wskaźnik tego na kokpicie?

2. Jak działa dźwignia zmiany prędkości obrotowej młocarni? To jest regulowane w jedną stronę?

3. Mam dwie klapki do domłacacza jedną żebrowaną drugą gładką. Gładkie są stosowane do większych ziaren, żebrowane do takich jak np. rzepak, przenica?

Opublikowano

Co do pierwszych dwóch to nie odpowiem bo nie mam takiego kombajnu choć na drugie pytanie to raczej jest to przekładnia pasowa z płynną regulacją za pomocą dwigni. Ściskasz koło to większa predkość, jak popuszczasz to sam pas rozpycha i zmniejsza się prędkość.

Co do klapek w kłosowniku to jest tak ( przynajmniej w instrukcji) że ma być ta gładka a jak niedomłaca to ta jak tarka. W nowych nie ma już gładkich tylko mają co kawałek takie paski szerokie. Ja jak mi nie tnie pszenicy to robie na tarce bo lepiej domłaca jeczmień.

Opublikowano

co do tej regulacji pokrętłami to można to też tak zinterpretować

ja ustawiam je tak ze włączam młucarnie i gaz tak jak do koszenia, następnie zmniejszam gaz o ok 1/3 i reguluje pokrętłami aby było na skraju gaśnięcia i świecenia, tak przynajmniej jest to opisane w instrukcji.

od.1

ta czujka to jest czujnik prędkości jazdy, na pulpicie powinien być guzik którym przełączasz czy na zegarze ma pokazywać prędkość młucarni czy prędkość kombajnu .

od.2 zbytni nie rozumiem o jaką dźwignie chodzi

w tych kombajnach reguluje sie prędkość młucarni z pulpitu guzikami, przy przekładni jest silniczek eklektyczny

 

co do klapek to kolega wyżej ci wytłumaczył

Opublikowano (edytowane)

Najpierw odpiszę na pytanie odnośnie instrukcji. Nie spotkałem się z polską instrukcją, tylko w języku niemieckim i to też na zamówienie u takiego gościa co sprowadza i się tym zajmuje, ale stwierdziłem, że nie będę inwestował w instrukcję w języku, którego nie rozumiem. Stwierdził również, że na pewno nie załatwi tłumaczenia. Więc trzeba sobie radzić z niemiecką. Jak coś to ja mam katalog części do tego kombajnu, mogę przesłać na maila.

Co do tych pokręteł to i ja dopiero to sprawdzę w żniwa więc wtedy będę mógł więcej napisać.

thumbnails.jpg

Chodziło mi o dźwignię nr 2. Jak się nią ustawia obroty młocarni(tak nazywam bęben młócący, a dla mnie motowideł prędkość jest ustawiana na kokpicie za pomocą przycisków)? Bo nią można ten łańcuch obracać w jedną stronę.

W internecie gdzieś spotkałem się z tabelą ustawień do koszenia dla każdego popularniejszego zboża. I tam miałem coś takiego, żeby np dźwignia nr 1 była 1/2 otwarta?? wy macie jakąś

naklejkę przy tej dźwigni ze skalą?

Dzięki za odpowiedź z tym czujnikiem już teraz mi się rozjaśniło wszystko.

W tym momencie to poszukuję tylko zegara który jest widoczny na zdjęciu w drugim poście tematu od temperatury cylindra.

Wiecie gdzie mogę dostać taki najlepiej używany, może gdzieś z rozbiórki?

Edytowane przez konradd
Opublikowano (edytowane)

To nie jest kombajn mój. Fotki brałem z internetu ludzi którzy wystawili na sprzedaż taki kombajn (tak łatwiej i szybciej). Tak jak wyżej napisałem gdzieś się spotkałem. Jeszcze na początku jak szukałem mnóstwa informacji na temat tych kombajnów, a nie miałem sprecyzowanej marki. Teraz niestety nie jestem tego w stanie wyszukać..Na szczęście po przeczytaniu innych tematów ludzie piszą jakie maja być ustawienia. Sorka

Edytowane przez konradd
Opublikowano (edytowane)

Widzisz? Temperatura oleju nie jest w zegarze głównym? a ta temperatura silnika to przez jakie medium jest mierzona?

Edytowane przez konradd
Opublikowano

Zegar pierwszy to temperatura oleju, 2 to temperatura głowicy cylindra ( czujnik wkręcony w jedną z głowic, jak zdejmiesz tą osłonę na silniku do jednej z głowic musi iść "kabelek") Jak dla mnie to jedynym miarodajnym pomiarem temperatury silnika chłodzonego powietrzem jest temperatura oleju.

Opublikowano (edytowane)

Mnie się wydaje-a prawie jestem pewny że zegar nr 1- to zegar olejowy.Nie widać na fotce jak jest podłączony czy mierzy ciśnienie rurką czy przez jakiś rezystor elektrycznie.Zegar Nr 2 to wskaźnik temperatury głowicy cylindra-cylindrów i właśnie w silnikach Deutza tę wartość temperatury przyjęto do określania jako temperatury silnika .Wskaźnik pokazuje zielone pole jako bezpieczne czerwone wiadomo temperatura za wysoka.Skąd wiesz że to właśnie wskaźnik jest uszkodzony sprawdź czujnik na głowicy podpinając jakiś inny np od Bizona ,zadaj mu jakąś temperaturę bez wkręcania w głowicę jak wskaźnik nie drgnie-to wtedy dopiero jest wiadomo że jest uszkodzony zakładając że instalacja od wskaźnika do czujnika jest nie uszkodzona.

Co do rozmiarów różnych pasków napędowych to korzystałem przed zakupem z tej strony:

http://www.kami.biz.pl/katalog_01/deutz_fahr/index.html

i pasowały ale wiadomo że są różne "nietypowce" czy przeróbki i rozmiar oryginalny może się różnić

Edytowane przez Jacek62
Opublikowano

Co do ustawiania obrotów to masz dwie dźwignie. Jedna od obrotów młocarni druga od wiatru. Ta od zewnętrznej strony kombajnu jest od młocarni. Tą dźwignią możesz zwiększać lub zmniejszać obroty i ona ''ciągnie'' w jedną albo drugą stronę tylko musisz obrócić taki grzybek co jest na końcu dźwigni o 180*. Dźwignia od strony kabiny jest od regulacji wentylatora i działa tak jak hamulec ręczny w samochodzi. Im wyżej zaciągniesz tym wyższe obroty.

Opublikowano

Mam pytanie jak zdemontować szczotkotrzymacz i elektromagnes w sieczkarni.

Sieczkarnia załącza się elektromagnesem a wyłączając odłącza prąd a obroty nie ustają jak by coś blokowało, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu jest dobrze

Opublikowano (edytowane)

Witam, moje pytanie dotyczy zielonej kontrolki oleju na panelu kontrolek, do czego ona służy?. Za odpowiedź z góry dziekuje.

Edytowane przez szerszen16
Opublikowano

Odświeżam...

O ile już kombajn ogarnąłem to parę pytań i tak będę miał.

Wiecie do czego jest ten przycisk ze strzałką w prawo (do tyłu)? Do niczego mi nie pasuje, a tej części przycisków w instrukcji nie opisali ;[

post-35846-0-08418300-1436024315_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Przyjże się jutro jak działa na załączonej młocarni i hedrze... Po za tym obrotów młocarni nie wskazuje i nie reaguje na ten przełącznik prędkość/obroty. Bezpieczniki sprawdzone, przewody na czujnikach też i jutro muszę pod zegar zerknąć.

Edytowane przez romek6340
Opublikowano

Odświeżania ciąg dalszy... chociaż ogólnie już wszystko ogarnięte tylko jedna rzecz została:

Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów? W instrukcji wygląda, że jest tylko o wymianie i korku spustowym. Obejrzałem obudowę i żadnego korka do stanu oleju nie widać. Co prawda jest jeden ale chyba za nisko. W sumie wlewu też nie jestem pewien ale raczej innej opcji nie ma...
 

 

Opublikowano

Czy ma ktoś zamontowaną taką kontrolkę w DF 2385? Po przekręceniu stacyjki była zapalona, po włączeniu silnika gasła. W tej chwili nadal jest zapalona podczas pracy silnika. Czy mieliście przygodę z tą kontrolką??

 

post-49309-0-59612700-1439314462_thumb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez yeti2032
      Witam miałby może ktos do udostępnienia instrukcje obsługi ciągnika DEUTZ-FAHR agrolux 75 2014r.
      Zakupiłem niedawno taki ciągnik ,chciałbym porobić przy nim wymiany wszystkich płynów  i ogólnie poznac obsługę tego ciągnika bo nigdzie nie moge tego znaleźć w internecie.
    • Przez tommy83
      Mam na oku deutz-fahr m660 jest to nie wielki kombajn ale ma być tylko na swój użytek.Jest z 1987 roku bez kabiny za 24 tysiące jest wart tej ceny?Czy ten model ma jakieś bolączki i jak z częściami,martwi mnie też niewielka moc silnika proszę o pomoc za wszystkie wpisy z góry dziękuje
    • Przez stan196
      Witam, mam pytanie, czy nagarniacz zboża w modelu 33-60 wysuwa się, jeśli tak to jak go uruchomić?
      Będę wdzięczny za informację zwrotną.
      Pozdrawiam
      Stan196
    • Przez bandit1945
      Witam. Mam problem z kombajnem...
      na zimnym oleju wszystko chodzi ładnie a gdy się rozgrzeje to nie podnosi motowidel prawie wcale tak jak by brakowało mocy... A heder i resztą chodzi dobrze....
      A żeby podnieść motowidla to muszę podnosić lub opuszczać równocześnie heder....

      Pomocy
    • Przez aizen7
      Witam. Od niedawna jestem właścicielem kombajnu Deutz Fahr M35.75,mam z nim problem, otóż pomimo maksymalnych obrotów silnika cały zespół żniwny (heder) powoli się podnosi, co może być problematyczne podczas żniw. Co może być przyczyną tego stanu ? Proszę o odpowiedz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v