Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lamborghini lampo 60 uchodziły za trwałe, szczególnie jeśli chodzi o silniki.

Tymczasem traktor już co prawda niemłody, ale dopiero przekroczył 3 tys mth i zaczęła świecić lampka ciśnienia oleju po rozgrzaniu. Zmierzone ciśnienie na zimno przekracza 4 bary, po rozgrzaniu spada poniżej 2 i lampka świeci. Olej wymieniany regularnie na zalecany przez producenta.

Czyżby to już  czas na wymianę/naprawę wału korbowego i panewek?

A może problem leży w innym miejscu (jakiś przeciek, pompa oleju itp)?

Miał ktoś taki przypadek?

Opublikowano

Myślałem, żeby do zimy jeszcze wytrzymać, i zabrać się za naprawę jak będzie więcej czasu.

Może jakiś gęstszy olej wlać? Teraz jest 10W/40 mineralny. Jakie oleje lejecie?

Wie ktoś gdzie do tego zdobyć katalog części, jakąś serwisówkę może z danymi (jakieś rysunki, schematy, momenty dokręcania śrub itp)?

Może ktoś to robił sam, da się wymienić same panewki od dołu bez wyciągania wału?

 

 

Opublikowano
on przypadkiem nie powinien chodzić na 15w40 jak wszystkie sdf?
Opublikowano

Wracam do tematu, bo jest dalszy ciąg.

Dnia 7.09.2018 o 20:07, jacek1296 napisał:

To coś Ty nim robił? Jesteś pierwszym właścicielem? Co znaczy "po rozgrzaniu"? W jakim położeniu jest wtedy wskazówka temperatury?

Normalne prace polowe, pierwszy właściciel (właściwie nie ja, ale piszę w jego imieniu, próbuję mu pomóc), dbanie o regularne zmiany oleju jak zalecił producent.

Po rozgrzaniu znaczy: cięższe prace polowe albo raczej dłuższy transport w upale.

Silnik ma chłodzenie powietrzne i żadnej regulacji temperatury - uważam, że do duża wada. Wskaźnik temperatury przy lżejszych pracach prawie się nie rusza, tam jest zdaje się zielone pole - niezmiernie rzadko udaje się do niego dojść. Nie podam dokładnych wskazań, nie jeździłem nim od dość dawna.

Teraz dalszy ciąg sprawy:

Nieco ponad rok temu silnik przeszedł naprawę. Panewki były nieco podtarte, wg fachowca który naprawę wykonywał, nie było dużego zużycia, ale z właścicielem doszli do wniosku, że wymienią. Wał korbowy w dobrym stanie, mierzony - bez zużycia. Wymieniono pompę oleju - ale raczej zdaje się profilaktycznie, podobno stawiała nierównomierny opór przy obracaniu. Przy okazji dla pewności wymieniono czujnik ciśnienia i temperatury oleju. Koszt części niebagatelny... Wydawało się, że problem rozwiązany.

Minęło te kilkanaście miesięcy i sytuacja się powtarza. Po rozgrzaniu na biegu jałowym lampka od ciśnienie się zapala.

Podejrzewam, że są jakieś inne miejsca w silniku, które mogą powodować spadek ciśnienia, nie wiemy np. jak jest smarowana góra silnika. Podejrzana jest np. sprężarka - prowadzi do niej przewód ciśnieniowy oleju na zewnątrz silnika.

Proszę o podpowiedzi, gdzie szukać przyczyny? Może miał ktoś do czynienia z takim problemem w takim silniku? To niby Lamborghini, ale identyczne podobno są pod marką Deutz-Fahr, SAME.

Gdzie możemy znaleźć jakieś techniczne informacje o budowie / schemat układu smarowania itp (o instrukcji serwisowej nie wspominając) ?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez TypowyJanusz
      Jakiego dokładnie lakieru RAL użyć do pomalowania srebrnej maski w LAMBORGHINI?
    • Przez uator
      Panowie, przekopałem te działy i podobnego tematu nie znalazłem. Czy ktoś się z tym uporał? Nie mogę za Boga uszczelnić tej miski. Dorobiłem fest uszczelkę pod tą misę, jestem w trakcie rozbierania, zdjąłem tą uszczelkę, i nie widać nigdzie żeby pod nią była nieszczelność, a jednak jakimś cudem olej ucieka mi do skrzyni. Nie mam ochoty kolejny raz robić dochodzenia i za 2 tygodnie znowu rozbierać. Chciał bym aby mój ciapek brał olej ze skrzyni. Niby prosty temat, puścić od pompy rurkę w dół, ale dawać filtr na końcu? Gumową czy stalową? Tam nawet nie ma jej jak zamocować, boję się żeby z czasem nie przespacerowała się w stronę któregoś z trybów. Czy ktoś robił podobną modyfikacje?
    • Przez blake17
      Pany ile powinno byc oleju wspomagania w zbiorniku obok chlodnicy i filtra powietrza?
      https://i.imged.pl/zbiornik-zbiorniczek-oleju-wspomagania-ursus-zetor.jpg

    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
    • Przez semos
      Tak jak w temacie kupię ciągnik Lamborghini Lampo lub jego odpowiednik Same Roller powyżej 2007r. Interesują mnie tylko oferty krajowe najlepiej od pierwszego właściciela. Kontakt: 508-228-452; lub adres e-mail: semos@wp.pl
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v