Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Czesc wszystkim. Nie mialem stycznosci z fortschritem zt 303 z silnikem ifa i zauwazylem ostatnio jak przytykam ręką wlew od chlodnicy to czuje narastajace cisnienie czy jest to powod do obaw. Nie bulgocze jak przy peknietej uszczelce lecz delikatnie narasta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

Pod wplywem temperatury cisnienie cieczy w ukladzie zamknietym wzrasta i jezeli cisnienie bylo by zaduze to plyn wydobywal sie rurka od nadmiaru. Tylko pytanie jest takie czy sie wydobywa . Czy silnik łapie temparature czy ma normalna i czy ubywa gdzies płyn?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Piotrekxc21    1

No jezeli Bys nalal pod korek to by wlasnie nadmiarem troszke wypchnelo. Ale jezeli nie wyrzuca i nie grzeje sie to nie ma powodu do zmartwien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    1216
12 minut temu, Piotrekxc21 napisał:

No jezeli Bys nalal pod korek to by wlasnie nadmiarem troszke wypchnelo. Ale jezeli nie wyrzuca i nie grzeje sie to nie ma powodu do zmartwien.

właśnie jest powód jeśli jest wszystko w porządku to ciśnienie narasta powoli i nie na zimnym silniku zaraz po odpaleniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No racja. Jeszcze wpadłem na pomysl by spuścić plyn i odpalic jesli wtedy bedzie dmuchalo no to lipa. Dobry sposób na sprawdzenie czy raczej nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

Uszczelka raczej nie wytwarzala podcisnienia tylko plyn szedl by do oleju badz odwrotnie. Stawialbym na glowice ze wytwarza sie podcisnienie i wypycha plyn.Bo moze byc i cos innego ale o tym lepiej nie mowic. Najlepiej sprawdzic glowice . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz. No to mam glowice sciagac czy dac sobie spokoJ. Zaobserwowalem małe bąbelki po odkreceniu korka na chlodnicy. A na dodatek okazalo sie ze termostat jest zdemolowany i tak jakby go nie bylo

Edytowano przez Braian10176030

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

Ja bym sciagal troche roboty przy tym jest niestety ale ogolnie sprawdzenie i splanowanie glowicy +uszczelka to mysle ze w granicy 200-300 zl. No tylko zastanawia mnie czy wczesniej przy pracy nic Ci sie nie dzialo ? Nie grzal sie np. W orce nie ubywalo plynu ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

No to wszystko tlumaczy. Niewiem co Ci dpradzic bo rzeczywiscie moze robic sie podcisnienie od glowicy ale znowu rozbierac i okaze sie ze glowica ok. Wszystko mozna by bylo zdiagnozowac jakbys wiedzial jak sie zachowuje w czasie pracy kurde a tak bez obiazsnia i odpowiedniej temperatury trudno doradzac a znowu jak pojdzie w pole i bedzie sie gotowal to tydzien przestoju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi i dlatego chcialem zrobic na gotowo zeby chodzil jak sie nalezy. Kolejna informacja jest to ze ktos o nim niestety zapomniał i wywalilo broki bo woda zamarzla. Jedna glowica od strony kabiny byla peknieta miedzy zaworami ale to raczej od przegrzania nic wiecej nie zaobserwowalem poza tym ze stal pare lat z otwartymi kanalami na deszczu i bardzo skorodowal od srodka glownie w glowicach a bloki nie tak bardzo. Drugiej glowicy nie ruszalem ale nie martwi mnie glowica bardziej sie boje ze cos innego jest walnietego. Na dodatek moge powiedziec ze nie kopci w zaden niepokojacy sosob i mialem przyjemność wyrwac nim dwa drzewka i widze ze jest mocny normalnie. Teraz juz chyba wszystko napisalem. Skorodowany,byla peknieta glowica jest zmieniona na druga,popsuty termostat,po zamrożeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keis71    3

Iak wywala płyn to najszybciej uszczelka pod głowicą,można to zdiagnozować nie rozbierając specjalnym płynem który zmienia kolor pod wpływem spalin przedostających sie do płynu chłodniczego.Prosty i szybki sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jest jakis jeszcze prostszy sposob na sprawdzenie obecnosci spalin w tym ukladzie chłodniczym. Cisnienie sie wytwarza i to dosc szybko bo jak przytkam reka wlew to dwie,trzy sekundy i czuc cisnienie pod reka tylko czy to sa spaliny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    1216

możesz powąchać :D, mogła też pęknąć tuleja, chyba że ktoś kompresorem pompuje chłodnicęO.o

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

Oo o takim plynie nie slyszalem. Wlasnie tez niechcialem straszyc ale moze byc to tuleja... ale zaczalbym od glowic. Uszczelka by nie robila takiego podcisnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez piotrord
      Witam, kupiłem ifę w50 jest tam silnik od fortschritta , jako że mam pierwszy raz do czynienia z tym silnikiem mam kilka pytań. Czy da się tam wymienić panewki główne bez wyjmowania wału ? Kolejne pytanie to smarowanie sprężarki i pompy wtryskowej, u mnie z tej cienkiej rurki olej tylko kapie i to jak silnik jest rozgrzany i ma wysokie obroty na zimnym nie leci wcale. . Rurka zapchana nie jest bo i z bloku tak powoli leci ten olej , czy to normalne a jeśli nie to jaka może być przyczyna? Ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 3 atm na bardzo gorącym spada do 1.8 atm.  Czyściłem filtr odśrodkowy i zauważyłem że ten bączek w dolnej podstawie ma spory luz . Wkładam go w ten otwór i ma luz na boki. Czy tak ma być? W górnej pokrywie nie ma aż tak dużego luzu.  Zauważyłem że przy napędzie pompy wtryskowej jest taka jakby puszka która obraca się razem z napędem pompy. Czy ta puszka to jest jakieś ustrojstwo które przestawia kąt wyprzedzenia wtrysku ? czy w jakiś sposób się to smaruje czy czyści ? I filtr oleju , czytałem gdzieś że nie każdy filtr się nadaje . Niby Filtron jest tak gęsty że potrafi go zacisnąć i połamać rurkę z plastiku na którą nasadzamy filtr. Prawda to czy mit? Z góry dziekuję za pomoc i wskazówki. 
    • Przez piotrk1113
      Witam. To mój pierwszy temat więc prosił bym o wyrozumiałość. Zamierzam kupić traktor do agregatu uprawowo-siewnego. I zastanawiam się nad fotschrittem 323, chce dowiedzieć się o awaryjności, spalaniu oraz na co zwrócić uwagę przy zakupie tego traktora. Jego wady, zalety oraz komfort pracy interesują mnie wszystkie informacje na temat tej maszyny. Dziękuje oraz czekam na odpowiedzi
    • Przez kellyq
      Noszę się z zamiarem zmiany silnika na inny. Pewniakiem jest 6ct107 turbo 6.5litra z autobusu. Łatwy montaż, dostępne części. Ostatnio coraz częściej rozmyślam o mniejszym leylandzie czyli 4ct107 turbo 4.3l lekko ponad 100koni. Chciałem was zapytać czy ten silnik jest godny polecenia? Wydaje mi się że dużo części do niego będzie pasować z 6ct ale nie jestem do końca pewien. Zaletą tego silnika jest fajnie wyprofilowana miska olejowa dzięki czemu można by było pokusić się o skrócenie forsza. Cofnięcie przodka to tylko przykręcenie go w innym miejscu ramy, skrócenie wału napędowego i przedłużki siłownika skrętu także luz. Zyskujemy trochę słabszy ciągnik ale za to zwrotniejszy i krótszy. Hektarów nie mam jakoś za specjalnie dużo, forsz by pracował z 3 obrotową, teraz lata z 4. Do tego agregat uprawowy 3.2m oraz talerzówka 3.15 starego typu. Tyle z ciężkich prac, także chyba ten silnik dał by sobie radę ? Najbardziej w tym wszystkim intryguje mnie właśnie skrócenie forsza, oś by się przesuneła o ok 40cm. Jak wiadomo traktor ten nie grzeszy zdolnościami manewrowymi takie usprawnienie by mu bardzo pomogło. Proszę nie piszcie tylko żebym sprzedał tego trupa bo potrafi on zawstydzić nie jednego młodzieniaszka. 
    • Przez rabit500
      Witam forumowiczów
       Mam problem z komputerem pokładowym w e524 a więc dzisiaj w trakcie koszenia Zgasły mi wszystkie Dolne kontrolki, to jest ustawienia hedera kombajnu kontrolki pokazujące zapchanie wytrząsaczy i tak dalej I teraz mam do was pytanie gdzie można szukać przyczyny tego że wszystko nagle umarło Dodam jeszcze że Po ponownym odpaleniu kombajnu wyświetlacze zaczely pokazywać losowe numery i litery na dwóch wyświetlaczach jak na załączonych zdjęciach,i do tego cały czas piszczy alarm i świeci się czerwony trójkąt do czasu gdy podciągnę ręczny na pierwszy ząbek oprócz tego ustawienia zmiany obrotów wentylatora młockarni działają prawidłowo. Dodam że kilka dni temu wymieniłem linkę od gazu. na 2 zdj sytuacja zaraz po odpaleniu a 1 gdy trzymam przycisk
      Ktos ma jakis pomysł. Jak z tego   wybrnąć
      pozdrawim jarek
       


    • Przez drewcio
      Witam. Slyszal kto co o takim modelu forsza?
      Wyprodukowano ich ponoc okolo 1000 szt. 
      Ile takie cudo moze byc warte na polskim rynku? 
       
      *zdjecie zapozyczone z internetow
       


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj