Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z moim MF otóż gdy odpalę zimny ciągnik (stojący całą noc) nie mogę przesunąć wajchy od biegów w lewo(jak bym chciał zmienić żółw/zając) ani w prawo(jak bym chciał zapiąć 3 lub 4 bieg) da się tylko do przodu i do tyłu(czyli da się zapiąć tylko 1 i 2 bieg),na dodatek jak świeci mi się kontrolka od żółwia to jedzie zającem i na odwrót zależy na czym wjeżdzałem do garażu Druga wajcha od rewersu wchodzi dobrze. Gdy ciągnik pochodzi 30 min - 45 min niby wszystko wraca do normy kontrolka świeci się prawidłowo(ta od żółwia i zająca) ale i tak mnie to niepokoi, wspomaganie i podnośnik działa prawidłowo. Ciągnik ma skrzynie 32x32 z przyśpieszaczem w gałce, jest z 1994 roku. Kupiłem go na początku grudnia pytając o oleje koleś nie wiedział(kupiony u chandlarza). Tak mi się zdaje że to wina oleju ale sam nie wiem. Powiedzcie co wy o tym sądzicie...

Opublikowano

Co prawda nie udzielam się w takich tematach (niestety nie znam się na skrzyniach w MF-ach) ale zrobię wyjątek-Twój post potwierdza jedynie opinię ogółu o bezawaryjności ciągników z tym znaczkiem na masce biggrin.gif -w szczególności zaś o niezniszczalnych skrzyniach biegów ...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A ja powiem tylko tyle, że jeśli po nagrzaniu jest ok to na 90% wina oleju.

@jaro

Wlej sobie do JD olej np. ze skrzyni biegów z c360 i powiedz jak będzie chodził na mrozie.

Jak masz gęste świństwo zamiast oleju to nic dziwnego, że elektrozawory się nie otwierają. MF nie stosuje półbiegów sterowanych linką, stąd większa wrażliwość na syf. Cewka elektrozaworu ma określoną siłę, nie to co ręka operatora.

Opublikowano

@jaro do kogo bijesz dużo zależny od użytkownika jaki olej leje jak wrzuca biegi a nie od skrzyni takie ciągniki to po 15tys mtg spokojnie dają rade zarówno silnik jak skrzynia

Opublikowano

Uderz w stół nożyce się odezwą biggrin.gif -do nikogo personalnie nie piję tyle że jak już parę razy wspominałem niska cena używanych MF-ów nie bierze się z niczego-a swego czasu przy wyborze ciągnika sporo dała mi do myślenia lektura zagranicznych for dyskusyjnych w których często (zdecydowanie zbyt często) przewijały się tematy typu "Hilfe,help-meine,my-MF "biggrin.gif -oczywiście można zawsze odparować ten argument twierdząc że to dlatego iż MF-ów jest po prostu dużo i stąd też tyle postów-ale zawsze jakiś cień niepewności zostaje...

Opublikowano

@jaro Twoje jest takie ze MF to wadliwa marka to do tego masz pole do popisu w jaki ciągnik wybrać a po co tutaj się udzielasz jak nie umiesz pomoc? wkurzać właściciela że zrobił zły wybór bo ty byś lepiej doradził?

Opublikowano

Właśnie dlatego napisałem że się nie udzielam ...i nie doradzam ale wkurza mnie to doradzanie fanów MF-a (kup to fajny sprzęt-nie będziesz żałował) a potem takie posty-rozumiem że wszystko kiedyś musi się zepsuć-ale w MF-ie prędzej biggrin.gif .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dobrze robisz, że się nie udzielasz. Zgadzam się z Tobą jak nigdy.

Opublikowano

Skrzynia działa bardzo dobrze ale zanim się rozgrzeje to musi silnik trochę pochodzić, co do bagnetu to wiem sprawdzałem i stan trzyma tak jak ma być i jest klarowny ale co tam jest zalane to ja nie wiem... Postanowiłem ze starszym zmienić olej na BP Terrac no i filtry.

Opublikowano

no ale jak wygląda ten lej czarny czy bardziej przezroczysty bo u mnie jest taki że trudno g zauważyć czasem na bagnecie i filtry też są nowe przy każdej zmianie nie rozumiem tylko po co ten @jaro tu pisze chyba ma za mało postów

Opublikowano

Ten @jaro ma wystarczającą ilość postów ale lubi sobie czasami na temat choćby i MF-a pogdybać-zresztą @ariss-przejrzyj sobie nawet i nasze forum i popatrz ile jest postów o awariach w MF-ach (podpowiem-sporawo).

Opublikowano

@ jaro no ludzie używają MF awarie się zdarzają ale spytaj który czytał instrukcje obsługi i wie jak co załączać jakie filtry jakie inne elementy i jaki olej wybrać albo że kontrolka świeci to żarówkę wykręcił albo inne historie przesiadając się z ursusa zetora naprawdę jest różnica znam wile takich przykładów ostatnio np. kumpel na rewersie 2 do tyłu i zmienia na mechanicznym do przodu i but i tryby nie wytrzymały i remont tyle kasy że szok a czyja wina MF bo się psuje

Opublikowano

no i nie każdy tez jest stworzony do danego ciągnika np dając pracownika na 1014 co chwila coś się psuło i tak z każdym innym moze być no i nie każdy traktor jest katoodporny a ludzie maja różne dziwne pomysły a zresztą nasi koledzy z zachodu sprzedają ciągniki do polski ponieważ u wiekszości z nich dni są policzone :)

 

powoli robi się OT ;)

Opublikowano

A u nas serie 3xxx ludzie chwalą, dla jednego wytarł się wałek atakujący w przednim mości to zrobił i bez płaczu śmiga nim. Kolejnemu podnośnik czasami nie podnosił to się okazało że miał bagnet w skrzyni nie oryginalny i zamiast ok.60l oleju wlewał 30 l, Mój wujas ma 3050 i sprzęgło w nim robił a tak to wszystko git. Mnie ten ciągnik urzekł bo bardzo dobrze wyglądał no i silniczek równo i ładnie cyka no i wszystko działało. Jak widziałem inne ciągniki w środku to w niektórych jak by ktoś granat do środka włożył a u mnie jest wszystko w bdb stanie.

Opublikowano

Zgoda-ale teraz podam Ci przykład mojego kuzyna-on twierdzi że zachodni ciągnik jest bardziej idiotoodporny od polskich !-no i ma solidne podstawy aby tak twierdzić-ma trzy zachodnie- 2 Case (7230 i mX 240) i nowy nabytek JD 6930 oraz całą masę "szesnastek" i "dwunastek" Ursusa -i co ciekawe właśnie te Ursusy udaje się pracownikom zeszrotować-jak twierdzi dużo łatwiej wrzucić im "rewers bez sprzęgła" w Ursusie (z wiadomym skutkiem biggrin.gif ) niż w zachodnich...

Opublikowano

no ja mam rewers elektrohydrauliczny to d*pa nie zamielisz kołami nie dasz rady albo ciągnik stanie do zera wyhamuje albo powoli pojedzie w 2 stronę. No tez tak myślę jak ten Twój kuzyn po naszej spółdzielni maja podobnie pokupowali nowe NH i mają wszystko pod kompem wieczorem przechodzi informatyk i pod każdy się podłącza i ma ile godzin stał co robił gdzie wszystko z GPS i jakie spalanie itp a jednak są asami i dalej paliwo na lewo sprzedają ale nie wiem jak to robią na prawde

Opublikowano

jaro ale naprawdę trzeba być idiotą żeby mechaniczny rewers włączyć bez sprzęgła to widocznie ci pracownicy twojego kuzyna bardzo nie lubią albo naprawdę maja kredki zamiast mózgu ;) może być że tego zachodniego nie uszkodzisz od razu np elektrohydrauliczny rewers ale jeśli dajmy będzie piłował maszynę to tak czy siak odbije się to na wcześniejszej naprawie danego podzespołu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v