Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
domin83

Hamulce mf 387

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
domin83    0

Witam mam problem z hamulcami w mf 387 (model z hamulcami tarczowymi przód) a mianowicie zachowują się jak zapowietrzone pedał opada do dołu, próby odpowietrzania były i zero powietrza. Hamuje tylko koło prawe lub lewe po rozłączeniu pedałów hamulca. Proszę o pomoc jeżeli ktoś miał ten sam problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

Nie znam tego modelu, nie wiem jak tam jest rozwiązane hamowanie. Po rozłączeniu wciskany pedał nie opada do dołu? i wtedy hamuje tylko tylne koło? Wcześniej było wszystko ok? i w jakich okolicznościach się zepsuły? Napisz coś więcej może ktoś pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domin83    0

Kupiłem go już z tą awarią był sprowadzony, dzieje się tak opisałem. A jest może ktoś kto posiada katalog do tej serii lub podobnej w której są hamulce przednie tarczowe to może coś by się rozjaśniło. Aha jeszcze jedno po zaślepieniu przewodu który idzie do przednich hamulców tylne działają bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Grzesiek84    14

Skoro tył ok to spróbuj to samo z przodem tzn tył zaślep a sprawdź jak przód hamuje jeśli będzie ok to obstawiam na pompkę hamulcową która poprostu za małe ciśnienie może wytwarzać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

Napisz dokładnie jak zachowują hamulce w przypadku rozłaczonych pedałów. Tylne hamują po wciśnięciu odpowiedniego pedału? czy dopiero po zaślepieniu przodu? ile wychodzi przewodów na przód? jeden, który rozgałęzia się na prawe i lewe?, czy dwa do każdego koła przedniego oddzielnie?

Masz orginalny łącznik pedałów? Zastanawiam się czy ten łacznik nie odgrywa roli w sterowaniu pompki hamulcowej.Bo myślę, że powinno wyglądać to tak:

1. rozłączone hamuje tylko jedno tylne w zależności od tego który wciśniemy pedał.

2. połączone - hamują wszystkie koła.

A może po połączeniu pedałów trzeba przestawić coś, żeby dołączył się przód?

Bo wątpie, zeby to wyglądało w ten sposób że po rozłączeniu pedałów hamuje jedna strona tzn tylne i przednie koło.

Zaznaczam, że nie znam tego modelu i tylko domyślam się sposobu działania takiego układu hamulcowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domin83    0

http://chomikuj.pl/dymion83 (W dokumentach plik hamulce)

 

Powyżej link do poglądowego rysunku

 

Dokładniejszy opis:

 

1. Jeżeli pedały są złączone po wciśnięciu schodzą do samego dołu

2. Po rozłączeniu pedałów hamuje tylko prawe lub lewe tylne koło ( jeżeli np wciśnięty jest lewy pedał lewe koło tylne hamuje i zostanie delikatnie wciśnięty prawy pedał automatycznie wszystkie opadają na dół)

3. Próbowaliśmy odłączyć przednie hamulce pomiędzy rozgałęźnikiem 2 a urządzeniem 3 co spowodowało że hamulce tylne zaczęły normalnie hamować ze złączonymi i rozłączonymi pedałami.

4. Była także próba wyciągnięcia sprężyny z urządzenia 3 efekt ten sam co w punkcie 3 tylko przednie hamulce nie działają.

5. Klocki hamulcowe są już trochę zużyte zostało ok 7 mm okładziny choć nie sądzę żeby to było powodem awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domin83    0

A może posiada ktoś katalog części do tego modelu ferdka jest to seria włoska 377-1007 lub do landini 7880 ponieważ są to te same ciągniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

Masz możliwość podłączyć przód w miejsce przewodu od tylnego koła a wyjście przednie zaślepić?

zobaczysz wtedy czy przód działa. Albo wkręć przedni przewód do jakiejś innej pompki i sprawdź czy działa. Po twoim opisie wydaje mi się,że przód jest po prostu zapowietrzony.Przednie klocki zostają przy tarczy czy są od niej odciągane przez jakieś sprężyny? jeśli są odciągane to powodem awarii może być zużycie klocków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domin83    0

Właśnie klocki są przy samej tarczy ale sprawdzę to z tą inną pompką tylko na razie mam inne zajęcie, pawel14011 może się orientujesz czy jest możliwość zregenerowania klocków czyli oderwania starej powierzchni hamującej i naklejenia nowej, ponieważ komplet klocków na jedno koło kosztuje 390 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

Chyba jest taka możliwość okładziny, klocki hamulcowe, okładziny cierne, materiały cierne, okładziny hamulcowe, regeneracja, okładziny sprzęgłowe :: Makland

Nie wiem jak z ceną za taką usługę. Klocek 7mm chyba może jeszcze pochodzić trochę i zarobić na siebie. Oby tylko nie zjechał do zera i nie tarł metal o tarczę, to nie powinien wylecieć z klockotrzymaczy. Przyczyną braku hamulcy nie może być zużycie klocków.

W twoim ciągniku może być albo zapowietrzony przód, albo wyciek z przewodów przednich lub cylinderków, albo bardzo duży jałowy skok tłoczków przednich (tylko wtedy tłoczki z klockami lub same, musiałyby się cofać po puszczeniu pedału hamulca), lecz to wydaje się mało prawdopodobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez kaseton
      Witam zmieniałem w fergusonie  tarcze od sprzęgła multipower. Były tam włożone 4 przekładki sprzęgła i 3 tarcze sprzęgłowe. Po złożeniu sprzęgło np. na 1 biegu działa, ale już pod lekkim obciążeniem nie ciągnie. Pierścienie utrzymujące ciśnienie są nowe, ciśnienie oleju jest. W katalogu jest pokazane, że są 3 przekładki sprzęgła i 3 tarcze ale po złożeniu na 3 wszystko tam było luźne. Czy to może być przyczyną że dalismy spowrotem te 4 przekładki,  przed wymianą było dobrze ale tarcze były już całkiem żużyte i  pod większym obciązenie też już nie ciągło.
    • Przez Alamo
      Witam,jaka może być przyczyna braku wstecznego biegu.Przez pewien czas zanim to się stało ze skrzyni wydobywał się hałas.Bieg czasami się odnajdzie,jak dźwignią się poszuka,i tak za każdym razem gdy chce go wrzucić.Pozatym wszystkie biegi działają sprawnie.Wsteczny jest oddzielnie od reszty,na dzwigni reduktora.
    • Przez Artek337
      Witam.Ostatnio na gospodarce wujka jeżdżę MF'em 590,że tak powiem na wyczucie biegów.Nie chce zajechać skrzyni biegów.Może mi ktoś podesłać jakiś schemat? Znalazłem do MF'a 255 i 1 bieg jest w podobnym (albo nawet takim samym) położeniu co w 590.Skrzynia bodajże 8/2 ,2 gałki.I gdyby można było jeszcze powiedzieć gdzie przełącza się żółw/zając czy może 1 gałka to biegi terenowe a 2 to drogowe,i która to.Z góry dzięki.
       
      Nie jestem mistrzem painta ale rozrysowałem biegi według mojego "odczucia" i ze schematem od bodajże 255,czy to dokładnie tak wygląda w 590? Przepraszam za 2 posty,jestem nowy.
       

    • Przez szymi4512
      Witam. Chcialbym przeprowadzic w swoim MF 255 remont silnika, gdyz bierze juz za duzo oleju. Ma ponad 10tys mtg. Czy ktos przeprowadzał juz remont w swoim MF, jakie czesci wymienic bo znajomy mówil zeby wymienic tloki i pierscienie bo cylindry jak sie wymieni to juz koniec, bo takie fatalne czesci robią.. ile w tym prawdy? Jakiej firmy czesci zamówic?
      Z gory dzieki i pozdro;)
    • Przez Carpinus
      Dwadzieścia pięć motogodzin temu traktor przeszedł remont kompletny silnika,
       
      pytanie brzmi czy po takim remoncie powinien kapać olej z odmy silnika bo mechanik twierdzi że do 100 Mth. powinien się dotrzeć i po następnej wymianie oleju już nie będzie leciało.
       
      coś mi się wydaje, że kręci 
       
      Olej wiem że kapie bo na rurkę z odmy, która wychodzi z silnika Perkinsa 4 cyl. założyłem butelkę by nie kapało mi po kostce.(a przy okazji sprawdzam ile wykapało na razie około 150 ml. tak na oko na te 25 mth. traktor jakoś ciężko nie pracuje bo odśnieżał 5 cm. śnieg na parkingu) 
      Patrzyłem na stanie na bagnecie i oleju nie ubywa( olej z odmy ten skapujący czarny jak smoła a w silniku na bagnecie przezroczysty)
      Proszę o pomoc i sugestie. 
×