Skocz do zawartości

Ogrzewanie kabiny kierowcy - ciężkie URSUS-y


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie koledzy,

przeczytałem cały temat i mam pewne spostrzeżenia...

W moim 1614 97" mam gruby dach i podobnie jak w 1634 pomysł nagrzewnicy jest skutkiem współpracy ursusa z renault (ciekawostka) i działa to tak, że grzejnik ogrzewa komorę w której znajduja się wentylatory i one zaciągaja te powietrze dmuchając w kratki od poloneza będące w dachu w odpowiedniku zetor wiatrak dmucha w grzejnik a ogrzane powietrze bezpośrednio w kratkę co daje takie rezultaty : w zetorze idzie się spocić a w ursusie jest efekt jakby ktoś do kratki chuchał... no ale kontrukcji się nie zmieni.... teoretycznie... wynika ze ursus zabardzo wzorował się na układach z klima...

 

no ale moje pytanie do Was jest takie : piszecie, że przewód wodny do pompy wody jest powrotem... dlaczego ? zdjąłem oba przewody i woda(czyt. płyn) dociera właśnie od pompy... a wraca w wymiennik ciepła znajdujący się od strony pompy wtryskowej.

Niech ktoś mnie poprawi jesli się mylę, uważam że zasilanie od pompy powinno być podłączone u dołu grzejnika/chłodniczki by mogła się ona wypełnić gorącą cieczą a po jej 100% napełnieniem przelać do powrotu czyli do wymiennika ciepła po to by wykożystać po pierwsze pełną powieszchnię grzejnika jak również maksymalnie go ogrzać.

 

ma ktoś patent na dodatkoą nagrzewnicę ? po sezonie moja 16 pracuje przy zimowym utrzymaniu dróg i zimno bardzo...

 

Opublikowano

Ciepła woda z pompy powinna wpadać od góry nagrzewnicy, bo po oddaniu ciepła samoczynnie opada, tzn wspomaga wymianę cieplną. Nie możesz wstawić drugiej nagrzewnicy pod kokpitem? Masz tam pusto w tej chwili?

Opublikowano
Dnia 19.11.2016 o 16:27, seweryn20 napisał:

To pojeździj trochę jak na polu będzie z -15. Olej w skrzyni ci nie pomoże.

to prawda ale ja tylko urzywam ursusa 1204 do orki i uprawy a nie do np. ciągania przyczep ;)

 

Opublikowano

Cześć, Potrzebuję zdjęcia jak zamontowany jest kran (zawór) nagrzewnicy i jak są poprowadzone węże w oryginale w 914 lub podobnym. U mnie nagrzewnica była ominięta, a przywracam ciągnik do stanu oryginalnego i chcę przywrócić ogrzewanie (nagrzewnica szczelna i czysta). 

Opublikowano

Rurka z pompy wody do zaworu przy rozruszniku, potem do nagrzewnicy a z niej do bloku z prawej strony silnika. Oryginalny zawór padł i nie było gdzie kupić. Potem znalazłem, ale pierońsko drogi. Wstawiłem zwykły kulowy 1/2" od wody. Ja profilu @dante powinno być zdjęcie.

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, Thomas2135 napisał:

Rurka z pompy wody do zaworu przy rozruszniku, potem do nagrzewnicy a z niej do bloku z prawej strony silnika. Oryginalny zawór padł i nie było gdzie kupić. Potem znalazłem, ale pierońsko drogi. Wstawiłem zwykły kulowy 1/2" od wody. Ja profilu @dante powinno być zdjęcie.

 To zdjęcie, tak? Szkoda że tak mało widać jak te węże gumowe idą. O to jeszcze pytanie. Czy z zaworu wąż jest podłączony na dole czy na górze nagrzewnicy?. Bo układ króćców sugeruje że ma być od dołu.

Według katalogu ma być taki zawór:

image.png.e3dd1d7f3d455a599ddcf8633fc6e13e.png

A mi się wydaje że ma być taki:

image.png.a3bde08ecff49822b306e4b0f16c294a.png

No i dalej nie wiem jak ma być mocowany.

EDIT:

Ok wiem już to powinno być zamocowane na takim uchwycie, (nie do kupienia) :( trzeba będzie zrobić.

image.png.f66897656370307447fa6c7c7a831783.png

Edytowane przez frytass
Opublikowano (edytowane)

Jutro więcej zdjęć zrobię, chyba że uda się pociemku zrobić dobre. Ja miałem ten zawór na drugim zdjęciu.  Tej rurki to nie mam takiej długiej. Na zdjęciu widać kawałek za zaworem i opaskę na wężu.   W mojej 904 mam nagrzewnicę za zegarami nie w dachu. Z praw fizyki powinieneś domyślić się jak podłączyć węże. Ciepły płyn wędruje w górę, oddaje ciepło w nagrzewnicy, schładza się i opada. Ja podłączyłem więc zasilanie z pompy do zaworu na górny króciec a powrót do bloku na dolny. Obieg płynu i tak jest wymuszony więc fizyka ma tu małe znaczenie. U mnie działa dobrze.

Edytowane przez Gość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzys111
      Czy rozmiar opon 480/70r30 jest taki sam jak 16,9/30? Czytam na różnych stronach i na jednej że taki sam na drugiej że nie. Nie znam się na tych rozmiarach. Dzięki za pomoc.
    • Przez maniex
      Witam, niestety nie znalazłem informacji na ten temat na forum oraz w internecie.
      Bardzo proszę kogoś uprzejmego o zwymiarowanie tylnej ramki szyby otwieranej w ursusie ciężkiej serii. Z tego co się orientuję to nie ma podziału stary i nowy typ, szyba ma jeden wymiar.
      Ja mam ursusa 912 z 86r.
      Potrzebuję wymiar aby pospawać nową ramkę.
      Jaki profil jest użyty i w jakim rozmiarze.
      Z tego co widzę po zdjęciach to dolna część ramki jest z kątownika, jeśli tak to proszę o wymiar tego kątownika.
      Z góry dziękuję. 
      Pozdrawiam.
    • Przez ramzeus
      Witam.
      Potrzebuję kupić zamek drzwi lewy z podejściem na wkładkę zamka plus wkładka, taki jak na zdjęciu. Mam taki w moim C385 ale nie mogę nigdzie znaleźć nowego.
      Czy ktoś wie gdzie można go kupić?
      Z góry dziękuję za pomoc.
       



    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam pytanko czy Jak u ursusa poszerze tył i przód  czy będzie miało to wpływ na spalanie, wytrzymałość felg, zużycie opon, i na całą ergonomię ?taka myśl mnie naszła 
    • Przez damiandg
      Witam potrzebuje porady bo chce zmienić siedzenie z oryginalnego na jakiś inny model tylko nie wiem jaki ważne żeby była duża wygoda bo kosze dużo nieużytków i amortyzacja jest ważna żeby kręgosłup wytrzymał jeszcze parę lat. Myślałem o  czymś takim:

      https://eszyby.pl/product-pol-3184-Siedzenie-do-ciagnika-amortyzowane-mechanicznie-GRANIT-222240920050.html
       
      lub coś takiego:
       
      https://eszyby.pl/product-pol-3163-Siedzenie-do-ciagnika-komfortowe-12V-amortyzowane-pneumatycznie-z-plyta-obrotowa-GRANIT.html
       
      https://eszyby.pl/product-pol-3166-Siedzenie-do-ciagnika-komfortowe-12V-amortyzowane-pneumatycznie-GRANIT.html

       
      I jeszcze jedna rzecz żeby było jak najmniej przerabiania.
       
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v