Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiecie co jest najlepsze w innych tematach opisałem szczegółowo streszczę: przeglądając Top Agrar z 16lat pod każdym który był z testem JD poza 1 rodzynkiem JD uzyskiwał dobre i bardzo dobre oceny niekoniecznie słusznie ale panowie z DLG i podobnych stacji zawsze i od zawsze podkreślali wada JD duże, bardzo duże zużycie paliwa najmocniej uwidocznione w częsciowym obciążeniem i mierzonym z 6 punktów pomiaru mocy różnica w zużyciu paliwa zaciera się wraz z większym obciążeniem aż do praktycznie takiego samego zużycia jak reszta traktorów tylko kupując ciągnik 100KM z ładowaczem to robiąc 1000-1500mth rocznie będziemy pracowali z pługiem i agregatem podorywkowym 10-12%czasu reszta obciażenie średnie czyli dużo większe zużycie paliwa dziś rozmawiałem z kolegą co ma 5100r i mówi że poprostu paliworzerny od 6-8l na h zegarową w ładowaczu basta.

Opublikowano (edytowane)

krzysiu jak pracujesz w polu z pługiem, agregatem uprawowym bądź ścierniskowym, bronami, czy głęboszem to przekazujesz moc na koła czy na WOM? któro spalanie Cię interesuje na WOM czy na kołach?

Edytowane przez bushmaster
Opublikowano

@milanreal-dobrze że się odezwałeś ale i tak zadam Tobie pytanie-czy popierasz aż tak mocno chrześcijańskie podejście do życia aby temu kto cię uderzył w policzek nadstawić drugi ? :D -jeżeli tak to odwołuję to co o Tobie napisałem i składam na karb światopoglądu .

@krzysiu-"przeglądając Top Agrar z 16lat pod każdym który był z testem JD poza 1 rodzynkiem JD uzyskiwał dobre i bardzo dobre oceny niekoniecznie słusznie ale panowie z DLG i podobnych stacji zawsze i od zawsze podkreślali wada JD duże, bardzo duże zużycie paliwa najmocniej uwidocznione w częsciowym obciążeniem i mierzonym z 6 punktów pomiaru"-no właśnie @krzysiu-Ty przeglądałeś TopAgrar a ja że tak powiem czytam to w oryginale-często gęsto nawet tłumaczenie odbiega od oryginału.Jakoś nie mogę sobie też przypomnieć aby ludzie z DLG wypowiadali sie o zużyciu paliwa-to raczej ludzie z TopAgrar te wyniki interpretowali.Co do "niekoniecznie słuszne" to Twój prywatny pogląd jak rozumiem a akurat Niemcy za "niekoniecznie słuszne" (w Twoim rozumieniu rzeczy )uważają najczęściej punktowanie...Fendta (die gruene Mafia von BayWa :D )-polecam poczytać na ten temat.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wiele opinii jest nie potrzebnych w tym temacie tylko się kłócicie. To jest takie porównanie jak u nas duży gospodarz obrabia to JD i jak się kierowców spytałem ile im palą to wychodzi i na godzinę średnio 30 l/h ale to pracują na tych ciągnikach pracownicy i ich to nie interesuje czy ten ciągnik spali 16 l czy 30 l. W wiosce obok pracuje Jd 7730 automatyczna skrzynia nie wiem jak się nazywa”skrzynia” i powiedział że trochę żałuje że kupił JD bo spalanie jego trochę jest za duże pracuje z takim siewnikiem jak ma Hubert i nim orał. Obecnie zakupił case jak się nie mylę to 250 km bo twierdzi że JD trochę dużo pali z tego co wiem JD nie miał awarii zobaczymy jak będzie z Case. Jestem posiadaczem NH 140 km i na równym terenie ziemia torfowa i warunki nie najciekawsze mokro i na godzinę pracy spalił 15-16 l/h pracuje z pługiem Overum pól-zawieszanym 5x45 na godzinę jak dobra działka to bez problemu zrobi 1ha ale jak wjedzie na glinę i teren górzysty to już około 20 na ha brał. Ale to jeszcze zależy dużo od nogi bo mi czy braciom zawsze o ten 1 czy 2 litry więcej pali ciągnik niż tacie.

Opublikowano

kwestia jest taka czy mamy podzielony park maszynowy na ciągniki lekka - cięzka praca czy ciagniki mają byc uniwersalne i pracować pod zróźnicowanym obcążeniem. U mnie janek robi najcięższe roboty w 80% czasu pracy bo po to go kupiłem, nie będe zapinał go to przetrząsacza, siewki do nawozu czy przyczepy samozbierającej bo w tej mocy radzi sobie inna popierdółka. szczerze przyznam się że nie mierzyłem spalana w janie ale chętnie to zrobię kolego @krzysiu jak już jesteśmy precyzyjni to albo 6 albo 8 różnica 2 litrów w tej skali to kosmos ponad 10 zł na roboczo godzinę, czytałem kilka postów pod jankami tej mocy i ludzei pisali że poniżej 5 litrów schodzą spokojnie także ktoś by się do tego odniósł. poza tym normy spalin wcale nie powoduja że ciagniki mimo nowszej technologii palą mniej wręcz przeciwnie bądźmi obiektywni. a do szanowych pozostałych dwie karty dyskusji o dłubaniu w korze i obrzucaniu kordonkiem troche mija się z celem a coraz więcej takich wypowiedzi gdzie na 20 postów jeden dotyczy tematu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

jaro co to ma do tematu? chcesz znów dostać % ? daj sobie już spokój przecież wiadomo nie od dziś że nie masz racji i znów prowokujesz. ps jeśli ktoś zainteresowany zakupem JD ale waha sie bo nie wie ile pali to pisać na PW chętnie dam namiary na użytkowników nawet kilku możecie zadzwonić i poprosić o opinie- służe pomocą koledzy.

 

Hahahah.... dobry kabareciarz jestes ::laugh

 

Jestem uzytkownikiem trzech (3) JD oraz dwóch (2) Fendtów i naprawdę rożnicy w spalaniu nie widzę....

 

Pozatym jak ktoś z tak dziwną historią homo jak Twoja moze być wiarygodny?

Opublikowano

no właśnie jak to mierzą tą moc w JD seri R jadą kolejno FENDT 308CI, JD 5100R, Fendt 309CI mają zapięte 3 takie same przyczepy ładunek taki sam kukurydzy 309CI ma 6000mth JD 800mth, i pod górkę JD zupełnie nie umie sobie poradzić słabnie a Fendt jedzie do przodu niestety piszą 108KM a nawet Fendt 308CI jest od niego mocniejszy porostu piszę wam kawę na ławę z doświadczenia zapraszam co troche na pokaz ile palą jest nas u mnie dużo stanie 5100R 6 sztuk żeby nie było że ta jedna niedorobiona postawimy Fendt i DF proste 3 te same przyczepy różni kierowcy ta sama dniówka tyle samo kursów Fendt 58litrów, DF 64litry, JD 78litrów na innych dniówkach zawsze więceje palił JD zdecydowanie a jeździł jak po sznurku nic szybciej ludzie litości w 3m talerzówce gdzie Fendt palił 10litrów na godzinę to JD w 14 się nie zamykał w Agromechanice zapieli 4x40 spalanie w pługu przekraczało 16litrów na godzinę każdy opis Polskich gazet odnośnie 5R dobry silnik średnie osiągi bardzo duże spalanie paliwa jak Fendt ma zapasy momentu i wszystkie parametry okolo 50% 40% NH tez ładnie a JD 30% ludzie nie taki on zaś mocny niech jest jaki chce nawet niech jest najlepszy na świecie JD tylko skoro pali więcej niż każdy inny traktor to trzeba GŁOŚNO TO PODKREŚLAĆ drogi jest ON ja nie wiem jak serie 7 czy 8 ale seria 5 to tragedia a seria 6 typowo wiem jak jest z 6230 i 6430 to u mnie użytkownicy starają się ich nie używać wolą jeździć innymi które mają może są biedniejsi niż ludzie na AF ale patrząc po większości fotek to nie każdy co tutaj ma JD ma się czym pochwalić....

Opublikowano

Krzysiu jeżeli jest tak słaby i dużo pali to po co Twoi sąsiedzi je kupują ?-przecież widzą te wady a sam piszesz że jest ich sześć.Masz tych sąsiadów wszystkich takich głupich ? :D

Opublikowano

poprostu wielu ludzi czyta Niemieckie testy i opinie na forum i wielu sie tym pokierowało i teraz wszystko wychodzi jak jest naprawde i to cała filozofia-moja opinia nie jest odosobniona więc mnie nie krytykujcie bo wiem co pisze.

Opublikowano

w pierwszym dniu po upływie czasu jaki wymaga ARiMR Jarku będą do sprzedania to na dziś jeszcze 4lata poczekaj a 5latki będą na bank do sprzedania tylko 5000-8000mth będzie na nich. Top Agrar 09/2004r JD 5820 zakres stałej mocy 17% wzrost momentu obrotowego 34%, 304g/kwh, Fendt308ci z stalej mocy 28%, wzrost momentu obr 62%, 272g/kwh, Agroplus zakres stałej mocy 33%, wzrost momentu 50% 279g/kwh, MF 5445 zakrees stałej mocy 31% wzrost momentu 50% 290g/kwh. Moce na zaczepie JD 52KW, Fendt 60,05KW, DF 58,9KW o 14g wyższe spalanie JD od DF od Fendta o 40% WIĘKSZE ZUŻYCIE ON przy pełnej mocy na zaczepie czyli NA KOŁACH. JD najlepszy najładniejszy wygodny, 5%wyższe niż reszta średnio zużycie paliwa nie osiąga dobrych wyników mocy mógłby być oszczędniejszy DLG TEST co dziennie będe wpisywał nowe notki z testów DLG Polskich i Niemieckich już pojutrze wyniki z Agromechaniki zapraszam

Opublikowano
5latki będą na bank do sprzedania tylko 5000-8000mth

ta w ciągu roku będą robić grobo ponad 1 tyś h i tyle palą :D

na zaczepie czyli NA KOŁACH

od kiedy DLG prowadzi pomiar na kołach? wstaw link albo skan tego testu

A tak swoją drogą to dowiedziałem się, że Fendt powinien spalić mniej od JD :wacko: jakoś u siebie nie mogę tego zauważyć aby 5820 był bardziej paliwożerny i o mniej elastycznym silniku niż Fendt 309Ci, ale co Ja właściciel oby tych pojazdów mogę na ten temat wiedzieć ;) Na WOM w glebogryzarce jeleń bije fendta na łeb na szyję nie dość że mniej zje to jeszcze silnik się nie dusi jak pod górę zaczyna się wdrapywać

DLG Niemcy-mało pali Fendt i DF

Nebraska USA mało pali na kołach JD

DLG Niemcy raptem jd zaczyna dużo palić na kołach

cuda

Opublikowano

wczesniej jak wchodziły spo i prowy pisali ze zetor to smok tyle pali ze szok pozniej jak ludzie kupil okazało sie ze spalaniem to bajki, teraz wkroczyli kolejni bajkopisaze inne pokolenie którym jakis kolega w gimnazjum bajek naopowiadał,internet kazdy ma i tak pisza i pisza co im przyjdzie do główki jak on to potwierdzaja spalanie ciagników które widzieli tylko na zdjeciach lub wujka kolega który ma sasiada w innym województwie powiedział ....... itd

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Powiem z drugiej strony. Kto miał do czynienia z roznymi markami ciagników, przykładowo Same, Lambo, NH, Case lub inne ciagnikopodobne po czym kupił JD to zapewniam że nigdy nie wróci do czegos innego. Jak raz kupisz JD to na 95% kolejnym ciagnikiem będzie JD.

Opublikowano (edytowane)

napisałem około, doklanie nie mierzyłem spojrzalem tylko na wskaźnik a potem orka.. a to ile powinna palic 5100r w ładowaczu??

nawet nie spojrzalem jak się temat rozwinął na temat tych "moich 7 litrów' .. jak będę miał sposobność to zmierzę dokładniej powiem tak nie żałuję że go kupiłem ciągnik uniwersalny i komfortowy i cichrzy od mojej mazdy 6:) a tak na marginesie pracowałem wcześniej w lesie '60' teraz R to przez cały dzień zrywki i załadunku spalanie (w stosunku do wykonanej pracy)ma mniejsze a wydajność i komfort większy

Edytowane przez bocian13
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak kupią to zmienią zdanie.

Opublikowano

Widzicie jesteście poprostu bez argumentów pisze kawa na ławę chcesz jeden drugi trzeci to pod rząd ciągniki ustawię i fotki narobię ludzie mamy jeździmy deler Chempest Racibórz mówił że mało pali kupili 6 szt 5100r narzekają serwisant na serwisie mówi że wiadome że JD dużo pali i tego nikt nie zmieni deler wcisł im dziada pozbędą się go jak tylko będą mogli robią 1000-1200mth rocznie Fendt jak mają JD to też ten 1000-1200mth zrobią drogo by było kupić 2 Fendta a tego dziada do gararzu na pięć lat jest przepaść od Fendta i innych marek z spalaniem paliwa do DZIADA pod względem paliwa nie mówił mi tego wujek ciotka tylko tak jest żeby to jedna sztuka była to bym powiedział że trafił się strup JD co pali 30% więcej niż inne ale wszystkie tak mają u mnie prócz Pana Der20 nik kto kupił JD nie kupi go więcej nigdy a od Pana Der20 to właściciel mówi po całej okolicy że też nie kupi bo to bardzo paliwożerne ciągniki nie wiem kto na AF jest zalogowany ale właściciel mówi prosto że smok na ON

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v