Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
  • Root Admin
Opublikowano

mój to akurat ma na sztywno

wracajac do tematu spalania.

niestety pomiar na oko - talerzówka ok 3.5m plus brona 3m zeby 16 z tyłu na linie, pole klin - srednio 6.5-7l

jest to więcej od Zetora 10245 - z tym ze robiąc zetorem nie dało się ciągnąć brony bo juz nie miał sił, a w tym roku dodatkowo było dość mokro - smiem twierdzić ze duuuzzzzzooooo mokrzej.

wynik wstępnie uznaje za dobry

następnym razem sprawdzę dużo dokładniej

Opublikowano

Ja się bardzo pozytywnie zdziwiłem, mój JD 6100 pali 6l w ciężkim agregacie uprawowo siewnym 2.5m, z broną wahadłową, to juz tak na maks, a normalnie to 5l :) A mój JD 960 goła 6-stka, w ciągu 6 godzin spalił 50l, licząc przejzady, czyli JD wcale tak dużo nie pali... :)

Opublikowano

A po co by mieli tankować ?-i tak wiedzą lepiej  :)-już parę razy pisałem że mam dwa smoki na podwórku (Zetora i JD)-a paliwa na rok nie spalę więcej niż ci co wszystko MF-ami obrabiają (podobny areał)-o czymś takim jak komfort czy szybkość nawet wspominać nie będę...

Opublikowano

@jaro a tankowałeś kiedyś MF??? :)

 

Nie-ale praktycznie wszyscy mamy tu podpisaną umowę z "Mlekpolem" na zakup paliwka-a że zna się ludzi wiec się wie ile kto w roku bierze... :)

Opublikowano

Na oko to ponoc chłop w szpitalu umarł jak mówi przysłowie. Pomiar spalania ta metodą jest mało skuteczny. Zaraz ktoś na fali ogólnego entuzjazmu napisze, że mu paliwa w baku przybywa bo widze z tym spalaniem zchodzimy coraz niżej. Fakt jest taki że mocno obciążony silnik spali dużo ale może niektórzy pracujący ciagnik tylko widzieli. Zastanawia mnie fakt czemu wszyscy przemilczeli wypowiedź kolegi brzozak2 o spalaniu silnika jd. Może mu się jakiś wadliwy egzemlarz trafił> Jeszcze jedno zastanawiam się dlaczego użytkownicy jd i zetora udowadniają ciagle sobie na wzajem że one tak mało palą jesli czytam tematy o innych markach tam tego nie ma.

  • Root Admin
Opublikowano

w jednej z gazet rolniczych było napisane ze dobrze obciążony Fendzior - nie pamiętam już teraz czy to był 930 czy 936 łyknął ponad 60l na godzinę pracy. czy to duzo czy nie? rzecz drugorzędna ponieważ w tym czasie zrobił mega dużą robotę - jednostkowe zuzycie na ha było bardzo zbliżone do konkurencji

Opublikowano

@hubertuss-tak a świstak siedzi bo wiewiórka była nieletnia itd.  :)-z tego co piszesz powyżej wygląda że ja jako użytkownik obu w/w marek powinienem cierpieć na rozdwojenie jaźni udowadniając sam sobie jakie to są oszczędne-moim zdaniem palą całkiem rozsądne ilości paliwa-przynajmniej te moje egzemplarze i w moich rękach-czego więcej chcieć ?-podniecać się myślą że jak będę miał dajmy na to MF-a to spalę beczkę ropy rocznie mniej ?-a chrzanić ją  :)-żebym to tylko takie wydatki miał  :)-aha i jeszcze sprostuję to co napisałeś-to raczej jest tak że właściciele innych marek zarzucają Zetorom i JD olbrzymi apetyt na paliwo-a broń Boże jak ci ostatni odpowiedzą że niekoniecznie to jest prawdą....

Opublikowano

dla mnie 40 l/h w konkretnej robocie to niedużo, bardziej jak pisalem boli mnie fakt latania na pusto, dlatego jako ciagnika uniwersalnego jd bym nie wybral.

 

natomiast w duzym zuzyciu paliwa, drzemie takze duzy potencjal, gdyz nie chcialbym zobaczyc ciagnikow typu starszy fendt czy nowy mf podobnej mocy w tej robocie, ktora robi moj ciagnik, tj. np uprawa sciernisk 5 metrowym lemkenem karatem na slusznych glebach. co z tego, ze na pusto zuzyja mniej paliwa, jak przy konkretnej robocie zamiast jechac 12 km/h przy 8 beda zdychac, a teoretycznie porownywalne ciagniki.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Weź pod uwagę, że Twój JD w bladej skórze jest jeszcze dodatkowo wykastrowany. :) Strach pomyśleć ile pali John na pusto z pełną dawką testosteronu. :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wirus jest inny... spalanie jest korzystniejsze i dochodzi do tego jeszcze Boost, który w Claasie daje się częściej wykorzystać. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v