Zaloguj się, aby obserwować  
kris14

Halogeny w MF 255 by kris14

Polecane posty

kris14    264

Mając na uwadze kilka zapytań odnośnie halogenów które zamontowałem w moim MF 255, postanowiłem to tutaj napisać od czego zacząłem i co i jak robiłem.

 

Do zamontowania potrzebne będzie:

-2x halogen roboczy z żarówką

-~5m przewodu dwużyłowego [zależnie gdzie chcemy zamontować halogeny, mi wystarczyło 5m :)

-kilka wsówek zaciskanych na kablach

-wyłącznik świateł [najlepiej wyciągany do Ursusa :D]

-wolne miejsce w skrzynce z bezpiecznikami, a jeśli go nie mamy to bezpiecznik zakładany na przewód.

-szczypce, śrubokręt, klucz 10, 13, 17 i takie tam :)

 

Na początku szukałem źródła prądu, postanowiłem że zacznę instalację od skrzynki bezpieczników.

Zacząłem szukać przewodu, w którym mam cały czas prąd, bądź gdzie prąd płynie po przekręceniu stacyjki.

Zauważyłem przewód który był zielono-czarny i był grubszy od pozostałych.

Akurat miałem wolne miejsce w skrzynce z bezpiecznikami, więc zmostkowałem ten przewód i zrobiłem nowy bezpiecznik pod halogeny obok. [fot 1 i 2]

sdc13338.th.jpg

 

sdc13336.th.jpg

 

Następnie przewód czerwnono-czarny poprowadziłem do wyłącznika, gdzie zamykany jest obwód, wyłącznik znajduje się w desce rozdzielczej, obok manometru [tam znalazłem wolny otwór :)]

[fot. 5]

sdc13334.th.jpg

 

W między czasie czarny przewód przykręciłem do obudowy ciągnika [przewód czarny] i już mogłem wtedy sprawdzić czy wszystko jest ok, czy na kablach jest prąd.

[fot. 3]

sdc13341.th.jpg

 

Przy pądłączeniu przewodów jak u mnie, halogeny zaczynają działać dopiero po przekręceniu stacyjki.

 

Następnie przyszedł czas na zamontowanie w halogenach żarówek H3 [tego chyba nie muszę tłumaczyć :) ]. zrobienie mocowań, przykręcenie halogenów i doprowadzenie kabli.

 

Na początku kabel puściłem do lewego halogenu od wewnętrznej strony kabiny pod uszczelką przedniej szyby.

Na narożniku, gdzie schodziły się uszczelki, mogłem kabel przepuścić na zewnątrz i dale szedł on usczelką do góry, aż do halogenu.

Wraz z halogenami były w zestawie takie mini kostki, gdzie można było zamontować wsówki i wszystko ładnie, szczelnie podłączyć.

Na tej kosce zdublowałem przewody [2 kable na jedną wsówkę] dzięki czemu mialem wyprowadzone już kable pod drugi halogen [wzorowałem się instalacją halogenów w 4514]

[fot. 4]

sdc13339.th.jpg

 

Kabel do prawego halogena równierz puściłem pod uszczelką aż do miejsca gdzie jest on zamontowany.

Tam równierz na kablach zamontowałem wsówki i zamontowałem je w kosce co była z halogenem.

 

Wszystko podłączyłem, dokręciłem i czas na sprawdzenie.

Uff, działa :)

 

Wiem że zostało jeszcze trochę poprawek do zrobienia, ale myślę że wyjdzie w praniu co potrzebne :)

Dzięki wszystkim za rady i odpowiedzi na moje pytania :)

 

PS: Nie ponosze odpowiedzialności za wykonanie udoskonalenia.

Każdy użytkownik wykonuje ją na swoją odpowiedzialność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    264

Halogeny 31zł/szt

Żarówki ok.4-5zł/szt

Przedów dwużyłowy 6zł

Wyłącznik 5-6zł

Wsówki pare groszy :D

Czyli jakoś 80-85zł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alek162    1

Dobrze, że to dodałeś :D Ja wyprowadzę masę z każdego halogenu, mam takie prostokątne firmy Wesem i tak przy mocowaniach na żarówki jest styk, który posłuży mi do wyprowadzania masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wszystko ładnie pięknie, tylko zaciskanie konektorów na przewodach kombinerkami nie wróży wysokiej trwałości połączeniom. No i brak przekaźnika spowoduje szybkie zużycie włącznika. Po za tym wykonanie poprawne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Wszystko zależy jaki to rozłącznik, jeśli jego znamionowy prąd jest większy niż 10-12A to można byś spokojnym o jego trwałość. Po zaciśnięciu dobrze by było polutować to na pewno by przedłużyło żywotność styków, ale i bez tego powinno służyć na długie lata. :D:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wyłącznik, który zastosował kolega @kris14 kosztuje niecałe 5 zł i nawet nie ma na nim napisane na jaki prąd znamionowy został wyprodukowany. Ja też stosuję te włączniki ze względu na cenę i prostotę montażu (jeden okrągły otwór), jednak zawsze montuję przekaźnik. Wystarczy taki chiński za 3 zł. Co do połączeń konektorowych to rzeczywiście nie potrzeba lutować ale tylko jak do zaciskania używa się odpowiednich szczypiec dobrej jakości. Przy zaciskaniu kombinerkami wskazane by było polutowanie połączeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    264

A czy jako zasilanie co idzie na przekaźnik mógłbym wykorzystać prąd z tego grubszego zielono-czarnego przewodu?

Czy szukać gdzie indziej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli miałyby być zasilane z tego tylko te dwa halogeny to możesz podłączyć tak jak piszesz. Natomiast gdybyś chciał w przyszłości podłączyć więcej świateł to mogą być problemy z wytrzymałością tego przewodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    27

ja z takiego samego wyłącznika mam zasilane takie halogeny http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e1cc3265206dff2.html jak u góry są zamontowane na kabinie. Nie mam przekaźnika choć myślałem o jego założeniu ale w trakcie montażu nie miałem go i brak czasu później nie widziałem by cokolwiek się działo z instalacją mam już w ten sposób podłączone ponad 2 lata i halogenów używam bardzo czesto. Dodam że połączenia mam lutowane i dopiero konektery zaciskane przewód zasilający 4mm a do halogenów 2,5 mm. Choć nie powiem warto założyć przekaźnik na pewno to wydłuży życie wyłącznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alek162    1

Jaki typ przekaźnika będzie najlepszy? @Elektrotechnik, mógłbyś wrzucić link do odpowiedniego przekaźnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Taki przekaźnik wystarczy z megazapasem ( 360W przy 12V). Kupisz w pierwszym z brzegu sklepie motoryzacyjnym. Do tego kostka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Po co bawić się w przekaźniki, lepiej kupić jeden konkretny rozłącznik i po sprawie. Cenowo wyjdzie tyle samo co jakiś rozłącznik plus jakiś przekaźnik a zaoszczędzi się miejsca i nie robi się pajęczyna z przewodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz6312
      Nie działa tylny podnośnik  na wyświetlaczu H. dziala tylko z błotnika ,na czerwonym kablu dochodzącym do potencjometru poziomu jest tylko 8volt czy tyle ma być proszę o podpowiedz
    • Przez Harnas16
      Witam, mam problem z halogenami. Mam podłączone z tyłu dwa halogeny Led na błotniku i cały czas mrugaja. Gdy się jedzie lub gdy się włączy kierunek to mrugaja cały czas. Masa jest skręcona na dwie nakrętki przy błotniku. Jakieś rady? Pozdrawiam
    • Przez c330ursus
      Malowałem maskę w C-330 i poodkręcałem lampy ale wcześnie porobiłem zdjęcia żeby wiedzieć jak to potem podłączyć i wszystko podłączyłem jak ma być i w jednej lampie nie był minusa i gorzej świeciła praktycznie wo gule ale zanim ja sie skapłem ze tylko nie mam minusa to obleciałem puł instalacji w traktorze :rolleyes: mieliście kiedyś takie coś żeby lampa świeciła na dwóch plusach mam normalne żarówki R2
    • Przez janszymon1991
      Witam
      potrzebuje instrukcje do ergos 95. 
      pozdrawiam
    • Przez jerry56
      witam,
      planuje lekko doposażyć c330m w 3 lampy ledowe (budżetowe) LAMPA LED ROBOCZA 16 LED HALOGEN 48W 10-30V CE R10.
      do tego mam przełączniki 20A oraz przewód 1x2,5mm. Dużo czytałem o podpinaniu takich instalacji, planowałem zrobić to w ten sposób - prąd bezpośrednio z + od AKU jednym przewodem do małej skrzyneczki z rozdzieleniem na 3 plusy, każdy do osobnego przełącznika. Masa z słupka lub bezpośrednio z aku. Dalej przewody lecą osobno do każdego z halogenów (dwa na przodzie i jeden z tyłu). To rozwiązanie najbardziej budżetowe, zapewne do tego przydałby się bezpiecznik - dać przed rozdzieleniem na 3 plusy czy już po? I jaki bezpiecznik?  Część osób pisze też o dodaniu przekaźników, jeśli tak to jakie konkretnie i gdzie w tym obwodzie je umieścić? czy rzeczywiście są niezbędne? przewody minusowe może dałoby radę dać na krótko do ramy zaraz przy umiejscowieniu halogenów?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj