Skocz do zawartości

Amortyzacja przedniej osi TLS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do tego konfiguratora JD to ceny są podane w euro i po przeliczeniu na zł wychodzi że są to ceny brutto katalogowe, czyli jeszcze przed sporymi rabatami.

Konfigurator służy głównie do przejrzenia dostępnego wyposażenia i jego orientacyjnej ceny. Jak chcesz kupować, kontaktuj się z dealerem bo nikt przez internet Ci ciągnika nie sprzeda.

 

Po wybraniu modelu ciągnika czy maszyny mamy otwartą zakładkę "Produkt zusammenstellen" gdzie mamy I część konfiguracji, następnie klikamy na "Zusatzausstattung auswählen" i mamy dalsze drobiazgi. Cena wyświetla się po prawej stronie.

Opublikowano

Panowie JD 7920 z 2005 roku jest problem z TLS-em, wyświetla się błąd SFA 523902,07, oś leży i się nie podnosi, układ prubuje ją podnieść aż ciągnik zmienia prace (ma ciężko) ale bez rezultatu. Co możę być przyczyną.

Opublikowano

Witam

 

Jestem uzytkownikiem john deere 6630 comfort z tls. Czy w zwiazku z zbyt duzym wychyleneim na boki przedniej osi może dojsc do uszkodzeni?

Opublikowano (edytowane)

SFA 523902.07 Front Suspension System SFA Not Responding To Raise Command. Have your John Deere dealer repair as soon as possible.

 

 

 

A. Czujnik ciśnienia oleju osi TLS Plus

B. Akumulator z komorami pierścieniowymi: Działa w połączeniu z akumulatorami ciśnienia sprężania i odbiera olej, kiedy oś obniża się podczas jazdy na zboczu lub, gdy narzędzie jest podniesione. Blok sterowania (I) utrzymuje zawieszenie w położeniu środkowym, co jest monitorowane przez czujnik położenia (E). Położenie środkowe umożliwia komfortową jazdę i dobre osiągi we wszystkich warunkach obciążenia. 

C. Blok sterowania pierwszeństwa 2 (dostarcza olej do bloku sterowania (I), który uruchamia podnoszenie osi i opuszczanie)

D. Zespół sterujący przedniego podwozia (przetwarza sygnały wejściowe z czujnika ciśnienia (A) i czujnika położenia (E), a także dane w magistrali CAN, aby zapewnić przekazywanie odpowiednich sygnałów wyjściowych do elektrozaworów w bloku zaworów (I), które wzbudzają ruch osi)

E. Czujnik położenia osi - przekazuje sygnały wejściowe do sterownika

F. Dwa akumulatory ciśnienia umożliwiają działanie zawieszenia, odbierając olej, który przemieszcza się z siłowników, kiedy oś jest ściskana.

G. Cięgło Panharda (zatrzymuje ruch poprzeczny)

H. Siłowniki hydrauliczne umożliwiają pionowy ruch osi

I. Blok sterowania posiada dwa elektrozawory odpowiedzialne za dostarczanie oleju zarówno do części pierścieniowej, jak i do bocznego otworu siłownika, umożliwiając odpowiednio: podniesienie lub obniżenie zawieszenia. Sygnały wejściowe do elektrozaworu umożliwiają powrót osi do położenia centralnego, w każdej sytuacji

J. Sterownik oprogramowania SFA - oprogramowanie odczytuje sygnały wejściowe z czujnika położenia (E) i porównuje je ze znaną wartością dla położenia środkowego. W przypadku, gdy zmiana położenia jest wykrywana przez dłuższy czas, elektrozawory w bloku zaworów (I) wzbudzają się, by spowodować ruch siłownika w odpowiednim kierunku i znaleźć środek.

Pełny skok zawieszenia trwa zazwyczaj 1 sekundę, co pozwala, by układ miał czas rozróżnić typowe sygnały wejściowe dla warunków terenowych lub zmian poziomu. To zapobiega nadmiernemu reagowaniu.

Oprócz aktywnego wyśrodkowywania zawieszenia, układ TLS Plus John Deere przejmuje zmieniające się w sposób stały ciśnienie po stronie tłoczyska, wykorzystując układ zamkniętej pętli. Gdy zawieszenie reaguje z inną częstotliwością, która może ujemnie wpływać na komfort kierowcy, to układ dostraja ciśnienie po stronie tłoczyska, zmieniając sztywność sprężyny i poprawiając zachowywanie się układu w czasie jazdy

post-10053-0-74995500-1421582624_thumb.jpg

Edytowane przez kiler
Opublikowano

ja mam 6330 premium z miękkim przodem .
pod czas transportu daje ile fabryka dała a z ciężką maszyną oś nonstop trzyma się drogi .
widziałem jak ktoś jechał jeleniem z sztywnym zawieszeniem to 30 nie wyciągnął tak nim szarpało. A co do usztywnienia wystarczy opuścić na siłownikach przy 6 na h automatycznie się podnosi.
Polecam.

Opublikowano

Witam , mam pytanie odnosnie tls czy po zgaszeniu traktora przod  powinien opasc swobodnie na os czy jednak powinien pozostać w górze , wydaje mi się ze powinien opasc a po ponownym uruchomieniu powinien się podnieść ,u mnie pozostaje w gorze po zgaszeniu i nie wim dlaczego .

Opublikowano

Witam. Mam problem z tls w jd 6620, mianowicie co chwile regularnie tłoki się podnoszą a nastepnie opadają i tak w kółko. Oprócz tego amortyzacja dziala poprawnie. Jaka może być przyczyna? 

Opublikowano

jest kilka możliwości

1 problem elektryczny z potencjometrem wysokości

2 problem hydrauliczny z akumulatorami gazowymi, lub blokiem sterowania tls pewnie ma przeciek ( tak się zdarza najczęściej)

Opublikowano

Witam. Mam takowy problem, chciałbym wymienieć potencjometr od TLS'u ale nie wiem jak sie do niego dostać, próbowałem od dołu ale miejsca nie ma za dużo, jest jakiś inny sposób, może ktoś doradzi???? 

Opublikowano

dojdziesz tam tylko od góry, odkrecasz blachę od ramy na której jest chłodnica dwie śruby z przodu dwie z tyłu, odkrecasz do góry po dwie na stronę sruby ósemki od stelaża, najlepiej odkręcić jeszcze wiatrak i ponosisz broszka blache od przodu i wkładasz deskę do bezpieczeństwa i można działać

Opublikowano

Już sobie poradziłem, możesz nie wierzyć ale bez demontażu blachy tylko ją popuściłem i podważyłem z 2 cm do góry reszte robiłem od dołu, namęczyłem się ale ostatecznie zadanie wykonane :) 

Mimo wszystko dzięki za wskazówki :) 

Opublikowano

Witam 

Czy w john deere 6630premium da się coś zrobić żeby orać na wyłączonej osi czyli na opuszczonej/sztywnej? Aczkolwiek próbowałem na komputerku opuścić i jak opuszczę zaczynam orać i sama się przestawia na auto i się podnosi. Co zrobić żeby została w pozycji opuszczonej?

 

Opublikowano
Dnia 13.11.2023 o 07:57, mataxenon napisał:

Dlaczego chcesz ją opuścić? 

Przecież z włączonym TLS'em trakcja jest lepsza :) 

Ponoć lepiej orać na opuszczonej ponieważ nie aż tak zużywa ośkę. Jak coś to z przodu ponad tonowy obciążnik jest zapięty. Jedni mówią że lepiej na wyłączonej bo zdrowiej dla ośki a inni mówią że na włączonej lepiej bo niby po co jest ta amortyzacja osi więc teraz wsumie nie wiem jak lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SzymonJD
      Witam John deere 6330 przestały działać światła po przekątnej, tzn lewa tylna i prawa przednia ta połączona z kierunkowskazem. Czy ma ktoś może opis bezpieczników w tym modelu? 
       
      Pozdrawiam
    • Przez Pawel121185
      Witam. John deere 6230 stracił po części moc. Na kompie nie ma błędów. Filtry nowe.. Co może być przyczyną? 
    • Przez KrzysiekGbicki
      Witam, mam problem z john deere 6210, po odpaleniu przez chwilkę półbiegi działają,  i zaraz przestają,  miga pomarańczowy trybik na zegarach i niebieska literka I , sprawdziłem bezpieczniki,  sa ok. Co moze miec winę,  co sprawdzać?  Z gory dzięki za wszystkie rady
    • Przez Tomek1337
      Witam mam problem z moim JD6170m 2015r. Po dłuższym przestoju od prac polowych ciągnik się zapowietrzył. Ostatnio przejrzałem cały układ plus wymieniłem filtry to traktor znów odpalał elegancko i nie falował na obrotach ale po przepracowaniu kilku mth problem powrócił. Traktor nie chce odpalać jakby paliwo z układu cofało się do zbiornika i znów trzeba go odpowietrzyć. Pompka paliwowa ta na przodzie ciągnika w pełni sprawna. Jedyne co nie daje mi spokoju to z odpowietrznika od filtra z odstojnikiem ciągle leci mi tylko same powietrze a z drugiego normalnie po odpowietrzeniu leci paliwo. Czy może to być wina uszkodzonego korka wlewu paliwa przez, który robi się podciśnienie w zbiorniku i po zgaszeniu ciągnika paliwo z układu się cofa? 
    • Przez GracjanChumikowski
      Witam, planujemy pierwszy raz zacząć kosić kukurydze w tym sezonie. Kupiliśmy przystawkę 6 rzędową New Hollanda. Doszły nas słuchy że napęd który jest tam na jeden pasek na przystawkę nie wytrzyma i trzeba to rozwiązanie jakoś zmienić najlepiej na łańcuch. Czy ktoś jest w stanie pomóc jak to rozwiązać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v