Skocz do zawartości

Jaki olej hydrauliczny do kombajnu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie jaki olej lejecie do hydrauliczny do johna i co ile wymieniacie olej i filtr hydrauliki bo mam go 3 lata i nic nie wymieniałem i dolałem dwa razy hydrolu65 tego gęściejszego pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

l

Opublikowano

To zależy ile kosisz nim w sezonie. Ja swoim robie 100-150 godzin w sezonie i zmieniam co dwa lata. Ja leje hydrol taki czerwony

Opublikowano

Witam jak pytałem w "Gravit Agro-Pol" SA to mówili że hydraulikę zalewają HY-GUARD-em, ja jak mi póścił w tamtym roku przewód od tylnych kół w JD 1065(pirewszy sezon ok 100godzin) to dolałem hydrolu 46, ale po sezonie 2009 mam zamiar wymianę zrobić na ten co zaleca serwis pozdrawiam

Opublikowano

Troszkę nie na temat ale sprawuje się dobrze. Kupiłem go w 2008r i jak to w pierwszym sezonie opanować wszystko(pierwszy raz za sterami kombajnu),nie było tak żle. Oprócz tego przewodu: pompkę paliwa musiałem rozebrać i oczyszcić filterek; cylinderek od sprzęgła pociekł trzeba było wymienić(można zregenerować zestaw naprawczy-uszczelniacze coś ponad 100zł ); łańcuch lewatora zbożowego się rozpioł; skrócić dźwignię od regulacji obrotów bębna(spadały obroty podczas koszenia) troszkę musiałem się nagłowić i przy pomocy kolegi się udało. Na ogół drobne usterki. Jak na pierwszy sezon poleciało ponad 100 godzin. A silnik 6 cylindry 125 KM, dokładnie nie liczyłem ile spalił. W nie żadkiej pszenicy i oczywiście w miarę stojącej to 1ha poniżej godziny, heder 4 metry. I komfort pracy lepszy niż w polskich chociaż klima nie nabita była. A ty Rafcik 711 jakiego masz i jak się sprawuje? Pozdrawiam

Opublikowano

Wie ktoś jak odpowietrzyć układ hydrauliczny w kombajnie JD 965?? Problem polega na tym że podnosi dobrze ale jak się chce spuścić heder to szybko opada i tak dziwnie skacze ;/ wydaje mi się że układ jest zapowietrzony? Problem jest odkąd mam tego Jelenia.

Opublikowano (edytowane)

kolega pytający o olej do Johna pewnie już dawno układ hydrauliczny zarżnął a jeżeli nie to pewnie znacznie go wyeksploatował mając problemy z przewodami. Chciałbym poinformować, że olej hydrauliczny L-HL 46 lub np. L-HL 68 to olej najniższej jakości i jest to wyłącznie polski wynalazek. Gorszym i jeszcze bardziej problematycznym rozwiązaniem jest olej bio na tzw. naturalnych estrach. Jeżeli zależy Wam na maszynie, jej układzie to warto pamiętać, że na olejach wyższych klas HV lub HM, HM/HLP można znacznie więcej zaoszczędzić mimo niewiele wyższych cen w porównaniu do błota jakim jest klasa HL.

... co do gęstości oleju ISO VG 46 czy 68, a może 150 i inne miksy: należy mieć na uwadze, że kardynalnym błędem jest wizualna ocena gęstości oleju. To, że olej jest wodnisty, rzadki w szczelnym układzie to nic złego !

Pamiętajmy, że w przypadku rzadkiego oleju:

- smarowanie może być dokładniejsze,

- dla układu jest mniejszy opór,

- jest lepsze chłodzenie przez dobre odprowadzanie temperatury,

- olej może mieć lepszy skład przeciwzużyciowy

- a w przypadku olejów silnikowych widać mniejszy opór i spalanie paliwa.

Gęstości nie można dobierać na "oko" bo każdy układ ma inne wymagania (zależy m.in. od materiałów, stopów elementów, wilekości kanalików prowadzących, specyfiki ciśnieniowej i temperaturowej, itp.).

 

Korzystajcie z tzw. tabel doboru oleju lub zerknijcie w instrukcję (DTR`kę) jaki olej jest zalecany bo to się opłaca !

 

Odnośnik do doboru polskich olejów można znaleźć m.in. tutaj: www.forumsmarowe.pl/orlen-oil/

....

i tak przykładowo do wspomnianego JOHN DEERE, Model 1065, rok prod. 1982-1989 do układu hydraulicznego powinien być specjalny olej Agro UTTO 10W-30 - z tabeli wiemy mi.in., że układ hydrauliki zajmuje 20 litrów

Edytowane przez Masterix

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v