Hvelektronik

Same silver wolne obroty czy powiny falować?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Same

Witam Oglądałem z kuzynem same Silver 100.6 rok 1998 wersja mechaniczna przebieg 6tys i ciągnik ten na wolnych obrotach nie pracował równo aż wskazówką obrotomierza szarpało pytam bo sprzedający twierdzi że tak te model mają. Przeglądając instrukcje serwisową zauważyłem że system paliowy jest bosch więc chyba nie powinno być fuszerki chyba że to jest kwestia regulacji.

 

 

Jakie macie doświadczenia z tymi traktorami?

 

Wrzucam instrukcji napraw po angielsku może komuś się przyda.

 

https://www.easypaste.org/file/XmdB1jQ3/SILVER.80-90-100.4-100.6.pdf?lang=pl

 

z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2302

Co jak co ale 6 cylindrów zawsze pracuje równo na każdych obrotach i ewidentnie handlarz jak zwykle ściemnia. W tych silnikach jest dość specyficzny system zasilania paliwem. Jeśli silnik nie chodzi równo to najprawdopodobniej właśnie system zasilania paliwem jest do remontu lub przynajmniej regulacji. Większość warsztatów naprawiających pompy wtryskowe nie ma pojęcia jak to zrobić. Są tacy, którzy zrobią pompy (do każdego cylindra oddzielna) i wtryski ale żeby to wszystko złożyć i wyregulować to już trzeba kogoś kto ma spore doświadczenie z tym systemem.

Lepiej sobie odpuść ten ciągnik i szukaj dalej chyba,że znajdziesz kogoś kto ogarnia i to nie w teorii system paliwowy w silnikach Same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1246

Dokładnie jak kolega pisze falowac to może 2 albo 3 cylindry, 6 powinna chodzić jak zegarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dziękuję za odpowiedzi. Traktor znajduję się u młodego rolnika nie u handlarza. Jeśli można zapytać jaki system paliwowy jest w tym ciągniku z serwisówki wynika że pompa to model BOSCH PFR 1K 90 A 503 ale nie wieli jest na ten temat informacji?

 

Zapytam jeszcze czy możliwe przy tym przebiegu żeby był wymieniany tłok i cylinder podnośnika bo plecak ewidentnie był odkręcany a jedno ramie podnośnika było spawane.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2302

Przy tym przebiegu może się już zdarzyć wszystko zwłaszcza,że ciągnik ma już prawie 20 lat a przebieg nigdy nie jest w 100% pewny. Ciągnik jest dość duży gabarytowo i do tego 6 cylindrów więc z obserwacji wiem,że takie ciągniki zwłaszcza u nas pracują z za dużymi maszynami mimo,że projektowane były do mniejszych obciążeń. Tak więc nie dziwią tego typu usterki i awarie.

Co do pompy wtryskowej to jest ich w tym ciągniku 6. Każda do jednego cylindra. Wszystkie połączone są czymś w rodzaju listwy zębatej, która steruje dawką paliwa wszystkich pomp. W uproszczeniu można powiedzieć,że to taka pompa rzędowa rozciągnięta na długość całego bloku silnika...ale to oczywiście tylko takie luźne porównanie.

Problem polega na tym,że zwykłą pompę warsztat bierze na stół i jakoś ogarnia. Tu można wziąć na stół wtryskiwacze i wszystkie pompy ale po włożeniu ich do ciągnika trzeba to jeszcze wszystko zgrać a to może tylko i wyłącznie ktoś kto zna ten system na wylot. W przeciwnym razie to nie kończąca się loteria i szukanie właściwego ustawienia. Trzeba mieć wiedzę i sprzęt by w profesjonalny sposób wyregulować system wtrysku w tym Same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    191

Za to jeśli system wtrysku jest sprawny, bądź dobrze naprawiony i wyregulowany, to traktor pali tyle co nic. Te silniki są megaoszczędne i w największe mrozy odpalają od "pierwszej zapałki". Ceny części też są na przyzwoitym poziomie bo oryginalne rozpylacze kosztują 200zł/szt, pompa wtryskowa 1200zł/szt. Mówimy o nowych częściach SDF, pompy oczywiście można regenerować na ~350zł/szt. Ja ze swojego sprzętu jestem bardzo zadowolony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

falowanie obrotów może być spowodowane wieloma czynnikami:

 

uszkodzone pompy, wtryski, przedmuch na pierścieniach, uszczelki pod głowicami, zawory,  zużyty regulator, listwa, wałek rozrządu, źle ustawiony zapłon, źle ustawione pompy, itp

 

osobiście jeżdżę do wielu ludzi "warsztatów" którzy polegli i co ciekawsze muszę na nowo regenerować już ponoć regenerowane pompy

 

pytanie brzmi czy był już układ paliwowy przez kogoś dotykany jak tak to cały do poprawki bo w 98% jest źle złożony / ustawiony


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2302

No właśnie...jeśli ktoś już tam grzebał i to nie tylko w Polsce bo niestety z zachodu też przychodzą z totalnie rozgrzebanym tematem to ogarnie to tylko i wyłącznie ktoś kto ma czym i wie jak.

Prawdopodobnie kolega Piotr może być tym kto takie rzeczy ogarnia. Podaje do siebie telefon więc nie ma co gdybać tylko dzwoń jeśli pasuje Ci ten ciągnik bo my już tu nic nowego Ci nie dopiszemy na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati9520    0

Polecam bardzo serdecznie pana Piotra obecnie prowadzi remont mojego ciągnika tego samego typu i o podobnym problemie jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przemyśleniu wszytkach za i przeciw, bo parę rzeczy jeszcze będzie do roboty z tym sprzętem zrezygnowaliśmy z zakupu.

Bardzo dziękuję za pomocne wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2302

Jeśli jest dużo niepewności to rzeczywiście lepiej sobie odpuścić i szukać dalej. Sprzętów jest masa i każdy znajdzie coś co mu pasuje. Gdybyś nadal szukał czegoś z Same, DF czy Lamborhini to kontaktuj się bezpośrednio z kolegą Piotrem bo widać,że ma wiedzę i na pewno szybciej rozwieje jakieś ewentualne wątpliwości a w razie potrzeby pomoże w naprawie czy regulacji.

Edytowano przez extrabyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2302

Wybacz kolego ale chyba za sprawą dość późnej pory pomyliłem imiona...moja wina  :rolleyes:  i już poprawiłem  :D  Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Crazyalert
      Witam!
      Problem dotyczy deutz fahr 5120c gs 5 biegów 3 zakresy z 2015r przebieg 500 godz.
      Liczę na odpowiedź użytkowników właśnie tego modelu.
      Jestem ciekaw w ilu przypadkach wystąpiła wada skrzyń biegów objawiająca się silnymi drganiami i hałasem przenoszącym się przez dźwignię zmiany biegów, w tym przypadku na biegu 4. wodzik ewidentnie chodzi po kole przesuwnym. Dodatkowo serwisanci twierdzą, że zastosowane zostały odchudzone wadliwe synchronizatory.
      Mimo iż wada występowała od nowości, brak reakcji serwisu ponieważ jak twierdzą, te skrzynie tak pracują.
      Kontakt z przedstawicielstwem sdf również kończy się odbiciem piłeczki.
      Nie wydaję opinii odnośnie marki i modelu tylko chcę wiedzieć czy to odosobniony przypadek czy norma.
    • Przez Marcin_1992_2008
      Witam. Stoje przed kupnem nowego ciągnika. Mam na oku deutz fahr 5110 g plus. Jakie są wasze opinie o tej marce i o tym modelu?
      Wyposażenie : podnośnik mechaniczny , skrzynia 5-cio biegowa z dwoma półbiegami, klima,funkcja, stop and go, rewers elektrohydrauliczny. Czy te skrzynie są awaryjne? z góry dziękuje za odpowiedź
    • Przez michnik12
      witam problem dotyczy tego że podczas podnoszenia tura on szarpie. w ciągniku zostały wymienione pompy , filtry od oleju.Jednak problem nadal został.
    • Przez rafal3514
      Co myślicie o nowych ciągnikach:
       
      df agrofarm
      same eksploler3
      lamborghini r3evo
       
      Który jest najlepszy?
      Czy to jest to samo?
      Czy kosztują tyle samo?
    • Przez Casevil
      Czy rama od tura z Lamborghini champion 135 może spasowac do innych ciągników? Jeżeli ktoś wie na 100% proszę napisać (tur nowy metal-tech) 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.