Skocz do zawartości
Hvelektronik

Same silver wolne obroty czy powiny falować?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Same

Witam Oglądałem z kuzynem same Silver 100.6 rok 1998 wersja mechaniczna przebieg 6tys i ciągnik ten na wolnych obrotach nie pracował równo aż wskazówką obrotomierza szarpało pytam bo sprzedający twierdzi że tak te model mają. Przeglądając instrukcje serwisową zauważyłem że system paliowy jest bosch więc chyba nie powinno być fuszerki chyba że to jest kwestia regulacji.

 

 

Jakie macie doświadczenia z tymi traktorami?

 

Wrzucam instrukcji napraw po angielsku może komuś się przyda.

 

https://www.easypaste.org/file/XmdB1jQ3/SILVER.80-90-100.4-100.6.pdf?lang=pl

 

z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1538

Co jak co ale 6 cylindrów zawsze pracuje równo na każdych obrotach i ewidentnie handlarz jak zwykle ściemnia. W tych silnikach jest dość specyficzny system zasilania paliwem. Jeśli silnik nie chodzi równo to najprawdopodobniej właśnie system zasilania paliwem jest do remontu lub przynajmniej regulacji. Większość warsztatów naprawiających pompy wtryskowe nie ma pojęcia jak to zrobić. Są tacy, którzy zrobią pompy (do każdego cylindra oddzielna) i wtryski ale żeby to wszystko złożyć i wyregulować to już trzeba kogoś kto ma spore doświadczenie z tym systemem.

Lepiej sobie odpuść ten ciągnik i szukaj dalej chyba,że znajdziesz kogoś kto ogarnia i to nie w teorii system paliwowy w silnikach Same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1006

Dokładnie jak kolega pisze falowac to może 2 albo 3 cylindry, 6 powinna chodzić jak zegarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dziękuję za odpowiedzi. Traktor znajduję się u młodego rolnika nie u handlarza. Jeśli można zapytać jaki system paliwowy jest w tym ciągniku z serwisówki wynika że pompa to model BOSCH PFR 1K 90 A 503 ale nie wieli jest na ten temat informacji?

 

Zapytam jeszcze czy możliwe przy tym przebiegu żeby był wymieniany tłok i cylinder podnośnika bo plecak ewidentnie był odkręcany a jedno ramie podnośnika było spawane.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1538

Przy tym przebiegu może się już zdarzyć wszystko zwłaszcza,że ciągnik ma już prawie 20 lat a przebieg nigdy nie jest w 100% pewny. Ciągnik jest dość duży gabarytowo i do tego 6 cylindrów więc z obserwacji wiem,że takie ciągniki zwłaszcza u nas pracują z za dużymi maszynami mimo,że projektowane były do mniejszych obciążeń. Tak więc nie dziwią tego typu usterki i awarie.

Co do pompy wtryskowej to jest ich w tym ciągniku 6. Każda do jednego cylindra. Wszystkie połączone są czymś w rodzaju listwy zębatej, która steruje dawką paliwa wszystkich pomp. W uproszczeniu można powiedzieć,że to taka pompa rzędowa rozciągnięta na długość całego bloku silnika...ale to oczywiście tylko takie luźne porównanie.

Problem polega na tym,że zwykłą pompę warsztat bierze na stół i jakoś ogarnia. Tu można wziąć na stół wtryskiwacze i wszystkie pompy ale po włożeniu ich do ciągnika trzeba to jeszcze wszystko zgrać a to może tylko i wyłącznie ktoś kto zna ten system na wylot. W przeciwnym razie to nie kończąca się loteria i szukanie właściwego ustawienia. Trzeba mieć wiedzę i sprzęt by w profesjonalny sposób wyregulować system wtrysku w tym Same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    187

Za to jeśli system wtrysku jest sprawny, bądź dobrze naprawiony i wyregulowany, to traktor pali tyle co nic. Te silniki są megaoszczędne i w największe mrozy odpalają od "pierwszej zapałki". Ceny części też są na przyzwoitym poziomie bo oryginalne rozpylacze kosztują 200zł/szt, pompa wtryskowa 1200zł/szt. Mówimy o nowych częściach SDF, pompy oczywiście można regenerować na ~350zł/szt. Ja ze swojego sprzętu jestem bardzo zadowolony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

falowanie obrotów może być spowodowane wieloma czynnikami:

 

uszkodzone pompy, wtryski, przedmuch na pierścieniach, uszczelki pod głowicami, zawory,  zużyty regulator, listwa, wałek rozrządu, źle ustawiony zapłon, źle ustawione pompy, itp

 

osobiście jeżdżę do wielu ludzi "warsztatów" którzy polegli i co ciekawsze muszę na nowo regenerować już ponoć regenerowane pompy

 

pytanie brzmi czy był już układ paliwowy przez kogoś dotykany jak tak to cały do poprawki bo w 98% jest źle złożony / ustawiony


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1538

No właśnie...jeśli ktoś już tam grzebał i to nie tylko w Polsce bo niestety z zachodu też przychodzą z totalnie rozgrzebanym tematem to ogarnie to tylko i wyłącznie ktoś kto ma czym i wie jak.

Prawdopodobnie kolega Piotr może być tym kto takie rzeczy ogarnia. Podaje do siebie telefon więc nie ma co gdybać tylko dzwoń jeśli pasuje Ci ten ciągnik bo my już tu nic nowego Ci nie dopiszemy na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati9520    0

Polecam bardzo serdecznie pana Piotra obecnie prowadzi remont mojego ciągnika tego samego typu i o podobnym problemie jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przemyśleniu wszytkach za i przeciw, bo parę rzeczy jeszcze będzie do roboty z tym sprzętem zrezygnowaliśmy z zakupu.

Bardzo dziękuję za pomocne wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1538

Jeśli jest dużo niepewności to rzeczywiście lepiej sobie odpuścić i szukać dalej. Sprzętów jest masa i każdy znajdzie coś co mu pasuje. Gdybyś nadal szukał czegoś z Same, DF czy Lamborhini to kontaktuj się bezpośrednio z kolegą Piotrem bo widać,że ma wiedzę i na pewno szybciej rozwieje jakieś ewentualne wątpliwości a w razie potrzeby pomoże w naprawie czy regulacji.

Edytowano przez extrabyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1538

Wybacz kolego ale chyba za sprawą dość późnej pory pomyliłem imiona...moja wina  :rolleyes:  i już poprawiłem  :D  Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez maniek05
      witam mam problem załącza mi się przedni napęd i  dwa koła ciągną wszystko wyłączone samoczynnie się włancza  elektrozawór czyszczony tylko po założeniu go spowrotem cewka była gorąca i nie chciał się włączyć ale jakoś się włączył  może miał ktoś taki przypadek .
    • Przez Damiano604
      Witam, od dłuższego czasu mam problemy z ciągnikiem Same Silver 110, dokładnie rok temu po raz pierwszy wszystkie pompo-wtryskiwacze  zapiekły się i ciągnik wchodził na maksymalne obroty, wszystkie pompki rozebrałem, wyczyściłem następnie założyłem, przy okazji wyczyściłem cały zbiornik paliwa, założyliśmy nowy filtr paliwa ciągnik zaczął chodzić normalnie i tak przez prawie rok, 2 tygodnie temu problem powrócił i powtarza się, gdy odkręciliśmy filtr paliwa to był w nim sam szlam, pompki odblokowaliśmy i chodził kilka dni, niestety tylko kilka, objawy są takie że rano coraz ciężej odpala i nie chodzi cały czas równo i dzisiaj rano już nie chciał zapalić. Powiedzcie gdzie mam jeszcze patrzeć może jakieś oringi są do wymiany, absolutnie nie mam pojęcia co mam z tym zrobić a w internecie ciężko znaleźć ten temat. Silnik w nim to 1000.4-WTI
    • Przez zacx18
      Witam  mam problem z rozłączaniem się rewersu elektrohydraulicznego   w ciągniku DF Agroplus 100  (skrzynia bez półbiegów). Rewers rozłącza się gdy obroty silnika spadną poniżej 800 obrotów powyżej 800 działa i nie ma  znaczenia czy olej jest ciepły czy zimny    . Gdy rozłączy  się rewers  wyrzuca błąd   w postaci migającej lampki  (jedno błyśnięcie długie , cztery krótkie )
      Czy może być to wina pompy hydraulicznej ? czy coś innego ?
    • Przez Mixser0997
      Witam posiadam ciągnik deutz fahr agrotron 6.00s z 1996r. Pojawił się problem z ehr. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się pomarańczowa dioda, a podnośnik nie reaguje. Jedynie można podnosić i opuszczać guzikami z błotników.
      Ktoś wie co to może być? Jeśli tak proszę o pomoc
    • Przez Xeon
      Witam,
      Nie odbija mi pedał hamulca od lewego koła w DX 6.30 (we wszystkich DXach jest też tak pewno). - Po prostu trzeba posmarować ośkę na której zamocowane są oba pedały hamulcowe. Rzecz w tym, że nie ma tam żadnych smarowników (kalamitek). Jak to ogarnąć?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.