Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam 

Mam problem ze skrzynią biegów 8/4 w moim Same Leone ciągnik mam od niedawna (uczę się obsługi) może ktoś mnie poinstruuje ponieważ nie wiem dlaczego jak chcę zmienić bieg wciskam sprzęgło w czasie jazdy( na postoju jak silnik pracuje nie ma z tym problemu) to nie mogę zmienić biegu słychać zgrzyt nie chcę wrzucać na silę ponieważ boję się że roz.. skrzynię. 

Dodam że sprzęgło bierze dość wysoko i się nie ślizga, czy to są oznaki kończącego się sprzęgła czy wystarczy regulacja i bedzie ok?

może w tym ciagniku wrzuca się biegi z miejsca jest to w ogóle możliwe ???

Opublikowano

Wiem że to dość irytujące wręcz banalne pytanie :) Ale jak napisałem uczę się obsługi tego sprzętu :) prawdopodobnie sprzęgło niewysprzęgla dobrze i tu tkwi problem.muszę podjechać do jakiegoś fachowca i zobaczy co jest nie tak :) 

Opublikowano

Trudno stwierdzić ponieważ jak wciskama sprzęgło nie czuje żadnego oporu, po dzisiejszej orce stwierdzam że sprzęgło się kończy słychać rechot przy ciężkiej pracy i na 4 polowej nie ruszy z miejsca z plugiem ciągnik normalnie pracuje ale nie jedzie. I teraz mam nie mały problem ponieważ nie wiem czy nie będzie problemu z kupnem sprzęgła do same leone 75 silnik v4 1985 r

Opublikowano (edytowane)

właśnie odkryłem powód ślizgającego się sprzęgła poszedł uszczelniacz na wałku i leje się olej jak jest rozgrzany ze skrzyni na sprzegło i się ślizga udrożniłem otwór od sprzegła od spodu mostu i wyciekł olej :(

Edytowane przez Jaro106
Opublikowano

właśnie mechanik rozjeżdża samika jutro ma być diagnoza, tarczę opłaca się wyczyścić z oleju jak jest mało zjechana ok 1000 zł  zostanie w kieszeni tylko do wymiany zostanie uszczelniacz i łożysko oporowe bo je słychac, jutro zapadnie wyrok :(

Opublikowano

zasada jest jedna jak mechanik mówi coś o myciu sprzągla suchego z oleju to zabiera się ciągnik i ucieka jak najdalej od niego jak się będzie sprzęgło podpalać przy obciążeniu to kto zapłaci za rozjechanie ciągnika po raz drugi?

Opublikowano (edytowane)

faktycznie odradził mycie, wymieniam obydwie tarcze na nówki , docisk jest ok i łożysko też, simering z przodu poszedł i olej z silnika się lał na sprzęgło koszt 800 + 600 rozjechanie i jeszcze ma mi robić pompę hydrauliczną bo mi kuleje przepompowuje olej do skrzyni i  słychac stukanie jak podnoszę pług 560 kg na maxa do góry 

Edytowane przez Jaro106
Opublikowano

wymienili dwie tarcze simeringi ale jak juz odebraliśmy ciągnik i dojechalismy do domu zauważyłem ze dalej olej z silnika się leje i wycieka przez dziurę od sprzęgła co mechanik zrobil nie tak ???

Opublikowano

na pewno silnikowy czarny , w skrzyni mam czysty olej.

jak go rozjechali nic nie mówił o wżerach i mówił  że jest wszystko w porządku.

pewnie źle dobrany simering. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v