Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Same
Jaro106    0

Witam 

Mam problem ze skrzynią biegów 8/4 w moim Same Leone ciągnik mam od niedawna (uczę się obsługi) może ktoś mnie poinstruuje ponieważ nie wiem dlaczego jak chcę zmienić bieg wciskam sprzęgło w czasie jazdy( na postoju jak silnik pracuje nie ma z tym problemu) to nie mogę zmienić biegu słychać zgrzyt nie chcę wrzucać na silę ponieważ boję się że roz.. skrzynię. 

Dodam że sprzęgło bierze dość wysoko i się nie ślizga, czy to są oznaki kończącego się sprzęgła czy wystarczy regulacja i bedzie ok?

może w tym ciagniku wrzuca się biegi z miejsca jest to w ogóle możliwe ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    173

Ile ty masz lat ze zadajesz takie pytania biegi na postoju? jak nie masz pojęcia to zaprowadz ciągnik do mechanika do przejrzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaro106    0

Wiem że to dość irytujące wręcz banalne pytanie :) Ale jak napisałem uczę się obsługi tego sprzętu :) prawdopodobnie sprzęgło niewysprzęgla dobrze i tu tkwi problem.muszę podjechać do jakiegoś fachowca i zobaczy co jest nie tak :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jaro106    0

Trudno stwierdzić ponieważ jak wciskama sprzęgło nie czuje żadnego oporu, po dzisiejszej orce stwierdzam że sprzęgło się kończy słychać rechot przy ciężkiej pracy i na 4 polowej nie ruszy z miejsca z plugiem ciągnik normalnie pracuje ale nie jedzie. I teraz mam nie mały problem ponieważ nie wiem czy nie będzie problemu z kupnem sprzęgła do same leone 75 silnik v4 1985 r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaro106    0
Napisano (edytowany)

właśnie odkryłem powód ślizgającego się sprzęgła poszedł uszczelniacz na wałku i leje się olej jak jest rozgrzany ze skrzyni na sprzegło i się ślizga udrożniłem otwór od sprzegła od spodu mostu i wyciekł olej :(

Edytowano przez Jaro106

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaro106    0

właśnie mechanik rozjeżdża samika jutro ma być diagnoza, tarczę opłaca się wyczyścić z oleju jak jest mało zjechana ok 1000 zł  zostanie w kieszeni tylko do wymiany zostanie uszczelniacz i łożysko oporowe bo je słychac, jutro zapadnie wyrok :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zasada jest jedna jak mechanik mówi coś o myciu sprzągla suchego z oleju to zabiera się ciągnik i ucieka jak najdalej od niego jak się będzie sprzęgło podpalać przy obciążeniu to kto zapłaci za rozjechanie ciągnika po raz drugi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaro106    0
Napisano (edytowany)

faktycznie odradził mycie, wymieniam obydwie tarcze na nówki , docisk jest ok i łożysko też, simering z przodu poszedł i olej z silnika się lał na sprzęgło koszt 800 + 600 rozjechanie i jeszcze ma mi robić pompę hydrauliczną bo mi kuleje przepompowuje olej do skrzyni i  słychac stukanie jak podnoszę pług 560 kg na maxa do góry 

Edytowano przez Jaro106

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaro106    0

wymienili dwie tarcze simeringi ale jak juz odebraliśmy ciągnik i dojechalismy do domu zauważyłem ze dalej olej z silnika się leje i wycieka przez dziurę od sprzęgła co mechanik zrobil nie tak ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to nieładnie a to olej silnikowy na pewno ? czy może ze skrzyni?

mógł źle  dobrać zimering

na bloku / wale mogą być wżery

jest kilka przyczyn ale aby sprawdzić trzeba rozjechać ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaro106    0

na pewno silnikowy czarny , w skrzyni mam czysty olej.

jak go rozjechali nic nie mówił o wżerach i mówił  że jest wszystko w porządku.

pewnie źle dobrany simering. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaro106    0

tak jak przypuszczałem simering wymienili juz jest ok nic nie cieknie  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Krystiano789
      Witam! 5 lat temu wszedłem w posiadanie nowego deutz fahr'a agrofarma 100. Jest to mechaniczna wersja bez żadnego komputera i innych bajerów. Jego moc to 96 km lecz przy zrywaczu przydałoby się pare koni więcej. Ostatnio u znajomego był pewien pan który rozblokował mu Same'a Iron 115 co podobno dało mu to ponad 10km więcej. Czy przy moim Deutz'u idzie taki tunng zrobić jeżeli mam wersje mechaniczną ??
    • Przez AGEPOWER
      Witam,
      jestem nowy na forum. Zajmuję się od 11 lat silnikami DEUTZ. Chętnie pomogę wszystkim użytkownkom:-) Odpowiem na każde pytanie, doradzę, zdiagnozuję, naprawię.
      Zapraszam do zadawania pytań.

       
    • Przez misiekbz2
      Witam. Interesuje mnie ten ciągnik ewentualnie 5070D. Czy ktoś miał z nim doczynienia? Jakieś opinie? 
    • Przez PiotrM1234
      Witam wszystkich.
      Szukam ciagnika tak mniej wiecej o mocy od 120 do 150KM. Tylko nie wiem za czym sie rozgladac. Znalazlem lamborghini champion 135 ale nie wiem jak jest z awaryjnoscia, jak chodza te silniki. Prosze o wasze opinie. Z gory dziekuje. Pozdrawiam.
    • Przez rex15
      Witam, w same silver 100.6 od pewnego czasu przestal dzialac licznik obrotów, co może byc przyczyną? Druga sprawa to nie liczy mth, tylko, ze to jest juz od dluzszego czasu i nie przeszkadzalo mi bardzo, ale jak juz pytam o obroty to zapytam i o to jakby ktos wiedzial gdzie szukac przyczyny to bylbym wdzieczny.
×