Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Panowie kupiłem turbinie garret t2 z allegro 350zl zamontowalem tak jak jest w aucie (golf 3 1,9td) niestety mniej niż ta pierwsza ale się poci przy obrotach prawie 2000/min widać co jakiś czas wypluje krople oleju! Druga sprawa jest taka ze ciśnienie w układzie smarowania jeśli wskaźnik dobrze wskazuje mam ( zimny olej) 5,5 bar/ przy 1600 obr/ min przy mocno rozgrzanym pewnie z 1bar mniej czy to może być wina tego ze turbo cieknie ( caly silnik tzn osiowanie bloku nowy wał z Toczyna panewki, korby,tuleje, tloki, pierścienie, glowica no i pompa olejowa nóweczki ze sklepu nie jakieś zamienniki tylko made in poland)ciągnik dotarty 700mtg od remontu niewiem dlaczego ciśnienie takie duże wskaźnik mataczy i czy to będzie wina cieknocych turbin? Ps kupiłem zestaw naprawczy do turbiny 89zl jeśli ja uszczelnie i nie rozd*pcy się bez wywazania to git a jak nie to chyba dam sobie spokój dopóki nie wpadnie mi w łapy sprawne i pewne turbo!

Opublikowano

Turbo za 350 zł to nadaje się tylko na złom . To że Ci cieknie oznacza że jest zużyte , lepiej oddaj ją do regeneracji albo kup coś lepszego . Sprawdź też smarowanie turbiny , głównie chodzi o powrót oleju czy może przewód nie jest gdzieś zagięty ale raczej masz turbo padaczkę . Sam turbo nie naprawisz , nawet się za to nie bież , od tego są specjalistyczne warsztaty z odpowiednim zapleczem urządzeń i fachowców .

Max ciśnienie oleju w tym silniku to 5.5 bar , tyle podaje instrukcja więc u Ciebie jest dobrze .

To że pokazuje Ci tyle na zimnym silniku to normalne tym bardziej że masz silnik świeżo po naprawie . Zimny olej jest gęsty , po nagrzaniu robi się bardziej wodnisty i ciśnienie nieznacznie spada .

 

Co Cię skusiło żeby założyć turbo do 30 ? i jakich zmian dokonałeś oprócz samej sprężarki ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

To jes turbina od zwyklego td tak ze ona nie ma żadnych dodatkowych zaworów czy wpiecia w pompę paliwa zawór upustowy sterowany jest tą tzw. gruszką na sztandze i tyle! Spawdzalem sztanga gdy już turbina wstanie wystarczy dotknąć palcem i uchyla ta klapke od spalin! A do montażu oprócz względów czysto hobbistycznych i ciekawości skłoniła mnie cheć podniesienia mocy od 5do 10KM gdyż jest to jedyny moj ciągnik który jeszcze pracuje z ładowaczem ;mojego wykonania 3 sekcyjny, z konstukcją wsporniczą przez cały ciągnik ( z profila 50/30/4) od tylnej pochwy półosiek do przedniego wspornika całość z ciagnikiem jest dość masywna waży 2650kg z łyżka 1,5 metra pustą oczywiście i w orce czy transporcie czuć te dodatkowe 700kg a ładowacz mi jest co chwilę potrzebny i niechce mi się go odpinać z reszta trakcja czy uciag jest nawet leprzy z ładowaczem i w orce ciągnik idzie prosto jak po sznurku i nie boksuje byle gdzie tylko zastrzyk z 7 KM bardzo by mu pasował! Oprócz nienagannego stanu silnika, smarowania oleju do silników lekko doładowanych, wiatraka na 4 łopatki , nowej chłodnicy,termostatu płynu i filtra suchego z jakiegości busa renault nie dokonywalem żadnych zmian konstrukcyjnych!

 

A jeśli chodzi o używane i sprawne turbo to dlaczego nie? Jak by to było dwa lata temu to bym był ustawiony szwagrowi w starym pasacie przeskoczyl pasek rozrządu auto zgasło, i poszlo na złom za 800 zł a turbo miało sprawne, które pięknie gwizdało! Co do silnika to podzielam wypowiedź któregoś z kolegów co do sporego zapasu wytrzymałosciowego silnika S-312! Sam obserwuje ciapka u sąsiada z 85 roku bez jakiego kolwiek remontu a pracuje na 9ha, ostatnie 5 lat leje do niego olej który ja spuszczam ze swojego traktora, broń boże nie naśladować!!!

Edytowane przez kanako339
Opublikowano

Jeśli działa sztanga to popusc ją delikatnie by wcześniej otwierała i przestanie się pocic a za jakiś czas zamknij na max i zobacz czy się pocic powinna przestać .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tylko otwierając sztangą klapke strace napęd turbiny bo spaliny pójdą bezpośrednio w komin, a to raczej nie usunie usterki tylko zaleczy objaw i to nie do końca bo jeśli by tego oleju było sporo a nie da rady go wydmuchac to będzie zbierał się w muszli kola kompresji! No i priorytetowe sprawa ze stracę ciśnienie doładowania tak mi się wydaje

 

Dziś pojezdziłem trochę około 1h na różnych obrotach silnika i zsunąłem węża przy wlocie go kolektora ssącego jakichś wielkich ilości oleju tam nie było ledwo na palcu było widać. Z drugiej strony na forum VW przeczytałem ze śladowe ilości oleju ze starego turbo to jeszcze nie powód do płaczu każda turbina z biegiem czasu puszcza olej a droga od wilgotnych węży w środku do rozbiegania silnika nie jest taka krótka! Myślę ze pojeżdże z tym turbo do wiosny i zaobserwuje co się będzie działo czy nie będzie dymił i czy nie będzie pił oleju, co myślicie?

Opublikowano

Ja proponuje prostsze rozwiązanie .

 

Skoro mało Ci mocy to najlepiej sprzedać ciapka a skoro mówisz że masz go w nienagannym stanie to weźmiesz za niego 13-14 tyś dołożysz 5 i kupisz 360 3p i problem z brakiem mocy znikne.

Spali Ci niewiele więcej niż 30 ale zrobisz nim już dużo więcej .

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Nie sprzedam ciapka po kapitalce silnika tylnego mostu z rozbudowana hydrauliką ( 5 szybkozłaczy 3 do tura, 1 łącznik hydrauliczny i 1wolne)+ standardowy rozdzielacz) z uturem który 800 kg odrywa od ziemi bez problemu nowa pompą Hylmet 25l/ min wspomapanie na orbitrol założone 2 lata temu na nowych częściach za 13 tys.,a cena która by była dla mnie opłacalna to pewnie około 20 tys! A po tyle chodzą ciapki z 93 roku z tysiącem mtg! Więc to nie jest takie proste! Tak czy inaczej dzięki za sugestie i rady wszystkim!!! Oczywiście dam znać jak sprawuje się ciągnik po jakichś grubszych pracach i czy jest to zabawa warta świeczki!

 

Z reszta pewnie wiecie jak to jest z tym handlem- chcesz sprzedac niema komu, chcesz kupić niema co

Edytowane przez kanako339
Opublikowano

C 330 o niebo lepsze od c360 a zwłaszcza od c360 z silnikiem 3p bo to złe połączenie .Jeśli miał byś zmienić to lepiej obrazu na oryginały mf 255 tam wszystko dobrze współgra

Opublikowano (edytowane)

kanako339 , Prosze jak to nie problem o jakieś foty przeróbki ;)

 

jakie Macie ustawione ciśnienie doładowania ? NIkt nie chce odpowiedzieć czyli macie to ustawione na oko czy jak >?

Edytowane przez Dodek
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co do ciśnienia to u mnie ciężko się wyznać z zegara bo nie mieli mniejszego i kupiłem do 10atm i ta wskazówka bardzo minimalnie drga między 0 a 0,4 może 0,5 bara ale to na pusto i 1800 obr/min jak kupię typowy do turbo to będzie bardziej precyzyjny! Niestety turbina ma dość dużą bezwładność i wąż do kolektora robi się twardy dopiero przy 1500 obr.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A zabawa zaczyna się dopiero od 1600 obr. w górę. Potwierdzam fakt że ciągnik mniej kopci a przy wyższych obr. równiej i ciszej pracuje! Jeśli teraz bym zakładał to szukałbym z 1,4 albo 1.6 silnika a pewno ideałem by była hybryda strona gorąca z1,4 a koło kompresji z 1,9 albo zmienna geometriia!

Opublikowano

A gdzie podział się bitbit miał pokazać dokładne zdjęcia swojego turbo ciapka i zmierzyć ciśnienie doladowania .

Ja chciałbym zobaczyć jeszcze dowód rejestracyjny tego ciagnika i tabliczkę znamionową .

Opublikowano

Pokaż , pokaż . Chce coś sprawdzić , nie martw się nie użyje tego do niecnych celów .

 

Daj dokładniejsze fotki całego turba . Od filtra do turbiny z turbiny do kolektora , cały kompletny układ .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v