Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

najpierw środek wymieniłem i zamontowałem i jakieś tam śladowe ilości oleju mi zostawiła na suficie a później to przekreciłem i było tak samo ale jak trochę pochodziła to przestała i doszedłem do wniosku że te smarowanie podczas pracy turbo nie ma żadnego znaczenia tylko gdy nie pracuje albo na bardzo wolnych obrotach to po to się spływ robi do dołu żeby olej spywał i przez odrzutniki się nie dostawał do muszli turbo tylko sobie spłyną

Opublikowano

Po co ci turbo w c330?. Ten silnik jest za mały i nie będzie miał siły napedzić turbiny. Narobisz tylko sobie kosztu przed wiosną bo trzeba będzie robić kapitalkę silnika. I byś z resztą musiał założyć intercooler zeby miał silnik chłodzenie, bo jak wiadomo c330 potrafi się zagrzac np w orce.

Opublikowano

Adaś1999 ona jest po kapitalnym a interkuler się stosuje żeby schłodzić powietrze wtedy robi się gesciejsze i w tej samej jego objętości jest więcej tlenu dostarczane do cylindrów a przez to można zwiększyć dawkę paliwa bo więcej jego będzie spalanie i praca silnika będzie efektowniejsza. mi się jeszcze nie zdążyło jej zagrzac a mam ciężkie ziemie no raz ale to jak mi chłodnica pękła.

Opublikowano

Po co ci turbo w c330?. Ten silnik jest za mały i nie będzie miał siły napedzić turbiny. Narobisz tylko sobie kosztu przed wiosną bo trzeba będzie robić kapitalkę silnika. I byś z resztą musiał założyć intercooler zeby miał silnik chłodzenie, bo jak wiadomo c330 potrafi się zagrzac np w orce.

 

Interkulerem to faktycznie tak schłodzisz silnik, aż sople będą wisieć....

Opublikowano

zrobiłem ten spływ oleju u dołu, ciągnikiem trochę pojeździłem i się ułożyło. oleju nawet grama na suficie nie widać zrobi mi jeszcze 30 mtg tak żeby było chociaż 100 od remontu i zwiększe dawkę paliwa i zobaczę jak to będzie pracować mam nadzieję że będzie lepiej jak przed rematem aby nie było gorzej

Opublikowano

zwiększę jak tylko 100mtg zrobi tak żeby się trochę dotarła po kapitalce bo jak na razie to do 1600 obr/min i bez obciążania żeby się tam wszystko dotarło jak trzeba  :) mam nadzieje że na czwórce mi dusić silnika nie będzie  :D

Opublikowano

I jak tam wasze turbiny w ciapku, silnik nie wyzionął ducha :) ? Odczuliście wzrost mocy? Mierzył ktoś jeszcze ciś doładowania bo w te ponad 1 bar to nie bardzo chce mi się wierzyć. Warto się w to bawić? Znalazłem nawet taki kompletny zestaw do przeróbki: http://olx.pl/oferta/turbosprezarka-do-ursus-c-330-gotowy-kompletny-zestaw-modernizacja-CID757-IDdgoxP.html#2e38a06c27 . Może nie za estetycznie wykonane, ale dość tanie. Pewnie mu się nie sprawdziło że wolał wrócić do oryginału i sprzedaje.

Opublikowano

ciapek 2 garami nie nadmucha w zyciu jednego bara, a co do aukcji to gosc utopil kasy troche w to, efektu zadnego nie bylo, wiec stwierdzil ze sprzeda, jak by dzialalo i faktycznie moc podnosilo to by nie sprzedawal.

Opublikowano

Witam wszystkich, pozwólcie że przyłącze się do dyskusji.

Co do turba w c330 czy innym ciągniku jestem jak najbardziej na tak i ma to sens jeśli zrobi się to z głową a pisanie przez niektórych że nie warto i się nie da bez prawie że zbudowania silnika od nowa jest słabe.

przebudowa 30 na prostego turbo diesla nie musi nieść za sobą skomplikowanych rozwiązań. co do wielkości turbo to od 1.9 jest na pewno za duże do prędkości obrotowej silnika i wydatku gazów spalinowych. jeśli mamy turbo od silnika z pojemnością 1.9 który kręci się powiedzmy do 4t obr to nie napędzimy go w silniku z połowę mniejszą prędkością obrotową, nie wspominając o mniejszej ilości suwów pracy na ilośc obrotów ( 2 cylindry a nie 4 jak w 1.9 tdi).

Kolejna rzecz to sterownie VNT, w tych silnikach zmienna geometria jest sterowana podciśnieniowo przez zaworek elektromagnetyczny.

lepsza była by turbosprężarka z mniejszej pojemności z zaworem wg. jeśli nawet miała by sterowanie podciśnieniowe można zmienić gruszkę na inną i ostawić.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v