Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W linku, który wkleiłem na jednej stronie testu w tabeli są podane ceny. Co prawda nie wszystkich ciągników. Jd bez tura to koszt około 210 tys netto może 220. Mc cormnick około 180. Dzisiaj akurat z ciekawości pytałem dealera. Kubota może i jest tania, ale ma kupę minusów i bardzo odstaje od droższej konkurencji. Kupując ciągnik na 10 czy 15 lat nie wiem czy nie skłonny bym był wybrać model droższy nawet kosztem większego kredytu.

Opublikowano

tak to nie był test ciągników za 200 tys ale cena chyba tez jest ważna..... 

hubertuss

masz racje, kubota odstaje chodz przyznam ze nie tak dawno porównywałem te spalanie które mi wychodzi w poszczególnych pracach z kolegami którzy mają, jeden z nich JD 6230 (95KM) a drugi NH TD95 (95KM) to ogólnie w kubocie wychodziło niższe spalanie.... w lekkich pracach duzo nizsze a w cięzkich pracah mniej wiecej po tyle samo wszystkie paliły, przeliczając na hektar. A w tescie wychodzi ze kubota pali duzo wiecej od pozostałych, dziwne :)

Opublikowano

Według mnie test nie do końca jest miarodajny, Niemcy zawsze robiąc jakieś testy/porównania krytykują kubote, pracowałem każdym z modeli kuboty i na pewno kubota nie pali więcej od JD czy NH wiadomo że moc z powietrza się nie bierze i w pracach ciężkich to nie ma jakiś tam wielkich różnić(około 2l na h) ale w lekkich pracach z ładowaczem, rozsiewaczem i w innych spacerkach to naprawdę niewiele to pali

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, że nie o to chodzi. ale akurat JD i Kubote znam bardzo dobrze i nierealne jest to żeby kubota miała palić więcej od JD, wydaje mi się, że ten artykuł jest mało profesjonalny, chyba ktoś inny test przeprowadzał a ktoś inny go pisał bo chyba użytkując ciągnik nie trudno zauważyć że ma tylko wzmacniacz momentu a nie dwa biegi pod obciążeniem, jest jeszcze taka rubryka jak moc przy najniższym spalaniu i kubota tam wypada bardzo dobrze na tle reszty a co za tym idzie wcale nie powinna tak dużo palić

Edytowane przez podlach93
Opublikowano

U mnie w wiosce jest kubota 135 z osią resorowaną i tuzem kupiona w sierpniu 2014, w listopadzie poszła do serwisu na pękniętą obudowę skrzyni biegów.

Jak się teraz właściciel już wygadał to nie pierwszy przypadek u tego sprzedawcy. Mam pytanie czy ktoś słyszał już o czymś podobnym bo chciałbym kupić w tym roku taki ciągnik, diler blisko ale już mam wątpliwości czy to dobry wybór. Niby takie opinie, spalanie itd ale w innych markach chyba to się nie zdarza, no może ursus z ładowaczem. Tym bardziej ze jaka to robota, agregat siewny bierny, pług 4 skiby kuhn. proszę o podpowiedz 

Opublikowano (edytowane)

Artykuł jest jak najbardziej profesjonalny. Po prostu fachowcy z kuboty nie umieją zestroić silnika. Kubota w teście ciągników 100 konnych testowana była z work cruise. Gdzie silnik osiąga parametry odpowiadające temu przedziałowi mocy. Testowanie bez work cruise było by nie uczciwe wobec innych i wtedy kubota mogła by stanąć do testu z ciągnikami powiedzmy 70 czy 80 koni. Ktoś powie fajny ciągnik można pracować ekonomicznie. A ja powiem. Co z tego skoro w cięższych pracach to i tak lipa.

Po pierwsze wysoki spadek mocy na WOM bierze się z głupiego pomysłu, ze silnik ma kręcić się do 2600 obrotów. Geniusze z Japonii zaczynali pewnie projekt od silnika. A dochodząc do womu zorientowali się, że WOM 540 nie może działać przy obrotach mocy maksymalnej bo ciągnik będzie jeszcze bardziej nie ekonomiczny. Dali więc obroty wom 540 gdzieś pewnie w okolicach 2000. Jednak wtedy silnik nie ma już 106 KM a powiedzmy 100 lub mniej. Kupuje się wiec ciągnik, który ma 106 Km a korzysta max z 95 czy 100 bo moc maksymalna przy 2400 czy 2600 jest w kubocie mega nie ekonomiczna. Nikt więc z tego nie korzysta.

Po drugie reklama lub przedstawiciele kuboty mówią, że work cruise to silnik nie zwyciężony. Jak to słyszę to się ze śmiechu kładę. Żałosne 350 Nm momentu kontra 407 u case czy nh przy jeszcze mniejszej pojemności silnika to żenada jak na ciągnik 106 KM. Dlatego kubota wypada tak słabo przy ciężkiej pracy.

Podsumowując kubota jako jedyny producent silników stosuje jakąś dziwaczną charakterystykę. Inni dążą do redukcji obrotów a szpce z kuboty kręcą silnik wysoko. Silnik jest słaby, w dolnym zakresie obrotów, ma śmiesznie niski moment obrotowy, a obroty mocy max nie są w zasadzie wykorzystywane.

Pracując kubotą w lekkich pracach bez work cruise może spalimy mniej niż jd, może podobnie. Jednak na pewno nie spalimy mniej niż case czy nh. Dziwaczne zabiegi inżynierów z Japonii nic tutaj nie dały. Przy lekkich pracach nic nie osiągnięto. Poza tym, że silnik jest słabszy niż u konkurencji a pali podobnie lub więcej. Przy ciężkich pracach, czy jeżdżąc z work cruise (silnik ma 106 KM podobnie jak u konkurencji). Na pewno nic nie osiągnięto. Silnik jest najbardziej paliwożerny i ma najmniej Nm.

W kubocie uczą się dopiero robić ciągniki i silniki do nich. Czy kiedy kolwiek coś z tego wyjdzie zobaczymy. Bo silnik 4 cyl. 6,1 litra tez jest nie udany. A wbrew pozorom skonstruowanie dobrego silnika do ciągnika jest dużo bardziej trudne niż zrobienie silnika do kosiarki do trawy, ładowarek czy innego podobnego sprzętu.

Przykład honda dostarczająca silniki v6 do indy car. Nie może poradzić sobie w f1. Szpece z Japonii nie potrafili nawet wyliczyć tego, że ich silnik będzie się przegrzewał. Więc musieli mu ograniczyć moc. Niby japońscy inżynierowie a silnik hondy debiutuje w f1 jako najsłabsza jednostka. Nawet silniki ferrari czy renault podczas debiutu rok temu nie były tak słabe.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano
sasiadwlkpkonin

 

 

W innych markach tez zdarzają sie różne "CUDA" tylko nikt o tym nie moze mówic, takie rzeczy nie mogą wyjść na jaw z serwisu. Ostatnio spotkałem sie z kolegą co robi w serwisie Classa to co on mi naopowiadał to az głowa boli :) Kuboty na Classa bym nie zamienił w każdym bądz razie :) 

Opublikowano

Jak czytam wypowiedzi kolegi huubertusa to mi sie chce smiać.Kazdy potrafi stworzyć sobie test który bedzie mu odpowiadał i taka jest prawda,niezalezni eksperci i fachowcy sa zalezni od kierunku przypływu gotówki..Ale cóz cisnienie w grupie CNH jest tak duze iz srodki na marketing poszły ogromne,także dla kolegi huubertusa :ph34r: ,bo niestety kubota wypiera z rynku,prawda jest taka iz kubota sprzedaje sie z polecenia.Tam gdzie pojawia sie pomarańczowy ciągnik po jakims czasie jezdzi juz kilka,przyczyna,maszyna się sprawdza..Jednak grupa CNH nie moze odchorowac porazki w wyscigu o markę Kverneland,która przegrała o 30% z kubota..Spadek sprzedaży CNH w przedziale do 140 km jest ogromny na rzecz kuboty i to boli.Bo walka w wyzszych jednostkach mocy jest trudna ze względu  na róznice w podawanej mocy  a rzeczywistą i tu wypiera J.D,czy Masey lub fendt.Szczególnie seria T7,T8,pozostawia wiele do życzenia

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Zgadza się. Przecież u kuboty trwa nie ustająca promocja. Która żekomo lada dzień ma się skończyć. A tu końca nie widać.

Każdy się śmieje z czego innego. Ja tam bym chciał dostać jakieś jak to pisze @akacja środki. Ale nikt mi nie płaci i nawet nigdy nie zaproponował, że zapłaci. Testy robione przez różne czasopisma w tym zagraniczne jak ostatni test ciągników 100 KM to też moja wina. Tak na marginesie jako jedyny tutaj starałem się przynajmniej wytłumaczyć dlaczego kubota spaliła najwięcej. To, że model 135 Gx nie oddał zadeklarowanej mocy na hamowni firmy 44 tuning to tez pewnie moja wina bo to ja robiłem. No i na pewno to ja podszywam się pod te wszystkie nicki i opisuje usterki oczywiście wymyślone przez siebie.

Nie długo pomarańczowe ciągniki przestaną pojawiać się jak grzyby po deszczu. Trend wzrostowy sprzedaż zaczyna już wyhamowywać. Już nie ma kilkuset czy nawet kilkudziesięcio procentowych wzrostów. Dodatkowo upadło wiele mitów wokół tej marki. Jak choć by ten, że od początku do końca produkowana jest w jednej fabryce. Wyszło, że w jednej fabryce jest tylko montowana jak inne ciągniki między innymi z podzespołów dostarczonych przez kooperantów. Nie jest też jakoś szczególnie ekonomiczna a bywa paliwożerna i słaba. No i nie jest bez awaryjna o czym można się przekonać czytając to forum. Tak więc mogę się pośmiać z tekstów, że ktoś mi płaci. Ale jest tu bardzo wiele argumentów moich i nie tylko, że kubota to nie jest jakieś cudo. Na razie jadą na reklamie i obietnicach. Ale sytuacja może się zmieniać na nie korzyść. Gdy rynek zacznie ofertę kuboty poznawać i zbierać doświadczenia.

PS grupa cnh oferuje w naszym kraju największą chyba gamę tanich ciągników. Więc nie dziwne, że kubota uderza właśnie w n ich sama oferując równie tanie i proste modele. Fendt owi mf owi czy jd nie zagrozi bo nie ma takiej oferty. A do wyniku sprzedaży samego nh kubocie bardzo daleko i pewnie nigdy go nie pobije.

PS nh udział w rynku prawie 17 % case 7 % razem daje 24% grupy cnh. Kubota nie całe 10 % i spadek o 12% względem pierwszych 3 miesięcy 2014.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Bzdury pleciesz. Jak już chcesz coś mądrego napisać to pisz a tak to raczej zaczepki szukasz. Teksty na poziomie, czy ktoś siedział czy nie siedział są żenujące na poziomie przedszkola. A fakt czy mam kubotę czy nie, nie ma nic wspólnego ze słabymi wynikami w testach, awaryjnością czy spadkiem sprzedaży. No chyba, że ta nie ustająca promocja, która lada dzień ma się skończyć jest skierowana właśnie do mnie. Ale dziękuję odmówię.

PS wolę swojego 12 letniego grata niż nową kubotę. Oczywiście gdyby mi dali taką za darmo wziął bym a jak. Ale nawet minuty bym się nie zastanawiał nad sprzedażą i zakupem za tą kasę ciągnika używanego innej marki. Na nowy by nie starczyło hehe.

Opublikowano

hubertuss

 nie przesadzaj,   na Zetora, farmtraka, Tym'a , ursusa, NH TD5, Case farmall A, Steyr kompakt i pewnie jeszcze kilka innych by wystarczyło :)

 

Tez sie zastanawiam skąd tyle wylewanych pomyj ze strony kolegi hubertussa na kubote,skoro nie jest nawet uzytkownikiem..odpowiedz nasuwa sie sama...trzeba walczyc z konkurencja..Ja jestem zadowolony z kuboty 9960,fakt pracuje tylko przy paszowozie i jakis tam lzejszych pracach,do cięzszych mam inny sprzęt np starego poczciwego Case 7240 ktorego nigdy sie nie pozbęde ,no chyba że przestanie gadać.Ale wracając do kuboty,fakt w kabinie nie powala,ale daaler powiedział prosty ciagnik do pracy a nie do szpanu..posiadam ładowarke merlo 25.6 dwa lata,z jednostka kuboty i chodzi bez zarzutów,kolega ma ładowarke manitou tez z silnikiem kuboty 6 lat,1300 mtg rocznie i tez nic sie nie dzieje.Wiec troche nierozumiem kolego hubertuss tej nieuzasadnionej krytyki kuboty z Twojej strony..

Opublikowano

hubertuss   juz taki jest, jego zyciowy cel to upokazanie Kuboty. I oczywiscei inne ciągniki sie nie psują, palą mało i tak dalej.... :) Przy okazji napiszczcie mi  jaka inna marka  oprócz Kuboty robiła akcje naprawcze ??? Chyba zadna, a wady fabryczne mają także i inne marki tylko oczywisice o tym sie nie mówi aby i tak słaba sprzedaz jeszcze sie nie pogorszyła :) 

Opublikowano

Czyli potwierdzacie to co pisałem wyżej. Wszystkie testy gdzie kubota słabo wypada, opinie o awaryjności użytkowników, spadek sprzedaży to moja wina. Dobrze, że przynajmniej w tym się zgadzamy. Acz kolwiek ktoś kto przeczyta wasze oskarżenia może mieć niezły ubaw.

Opublikowano

kolego z niczym sie nie zgadzamy co pisałeś wczesniej,poniewaz jako użytkownicy mamy nieco inny poglad na ta kwestie.Pewnie szefuncio cie jutro pochwali przy kolegach handlowcach iz w dzień wolny ostro pracujesz na forum.Znam ten typ handlowców.Jak wpadaja do mnie zadaję im pytanie.Dlaczego mam kupić panski produkt?Odpowiedz..Bo mój produkt jest najlepszy.A dlaczego najlepszy?odpowiedz... bo najlepszy,reszta to chinszczyzna itd.A jak padnie pytanie o jakies konkretniejsze argumenty,to w twoim stylu miska pomyj na konkurencje,moja odpowiedz,przepraszam ale za chwile mam nastepne spotkanie.Prawda kolego jest taka że to tylko maszyna i niewazne czy to kubota czy NH.ma prawo ulec awari.Nie chce mi sie zniżać do twojego poziomu..

Opublikowano

No tak co możesz napisać. Jaki jest twój poziom? Skoro desperacko próbujesz mi wmówić, że zajmuję się tym czym się nie zajmuję. Wielu tu jest takich, którzy piszą, że nie będą zniżać się do czyjegoś poziomu bo im nie pasuje to co ktoś pisze. Ale zauważ jedno ja tego nie wymyślam podaje przykłady, argumenty. Za to tobie fajnie wychodzi zmyślanie jako bym był handlowcem jakiejś marki.

Handlowiec to nie dla mnie. Mam lepszą pracę, lepiej płatną, mniej stresującą i nie związaną z rolnictwem. A wiem o czym pisze bo mam kolegę handlowca jd. Teraz cię zaskoczę. Bo dla ciebie kubota i jej handlowcy to najlepsze co cię na świecie spotkało. A inni są be. Ale wielu dealerów stosuje taką argumentację jak pisałeś. Między innymi słyszałem to od osoby odwiedzającej dealera kuboty.

Podsumowując @akacja pomyje to wylewasz ty. Nie pasuje ci to co piszę to sięgasz po argumenty, że się do mego poziomu zniżał nie będziesz. Bo ty nie masz nawet takiego poziomu. Ja przynajmniej na poparcie swoich tez przytaczam przykłady, testy, opinie. A ty tylko wymyślasz jakieś bzdury. Jeszcze raz ci napiszę, testy w gazetach nie ja robię. Pewnie oni też pomyje wylewają bo robią testy w których kubota cienko wypada a powinna wygrywać. Sprzedaż spada, to wylewają pomyje handlowcy, publikujący te wyniki i pewnie wszyscy dookoła bo kupować nie chcą tego co ty. No i na końcu użytkownicy piszący na tym forum tez pewnie wylewają pomyje. Bo odważyli się napisać, że mieli usterkę i mało tego jak ich serwis potraktował w wielu przypadkach. Koleiny zagniewany użytkownik. Wszyscy powinni pisać jak on myśli a tu nie chcą. Więc oni są be, wylewają pomyje a ja cacy. Typowe podejście.

Opublikowano (edytowane)

Załóżmy hipotetycznie, że kolega hubertuss pisze prawdę. Jest niedziela dzień wolny, nie jestem użytkownikiem kuboty, ale się wypowiem o tak z czystej zawiści? Już lepiej kolego hubertuss zmień konto i napisz że posiadasz jaką kubotę od x lat i że jest awaryjna to wtedy więcej osób będzie skłonnych Tobie uwierzyć

Edytowane przez wino36
Opublikowano

Przecież inni użytkownicy piszą o awariach swoich ciągników. Na forum jest tego pełno. Fakt jest niedziela dzień wolny. Więc zaglądam sobie co jakiś czas na forum. Trudno abym to robił, gdy jestem zajęty. No i na koniec zapytam czy wy naprawdę nie rozumiecie co ja piszę? Przecież te testy, czy spadek sprzedaży to naprawdę nie moja wina. Czy tu obowiązuje jakaś cenzura, że o pewnych rzeczach nie wolno pisać bo ktoś się obrazi.

Opublikowano (edytowane)

spadek sprzedazy jest ogólny, nie tylko kubota sie teraz nie sprzedaje, czemu nie napisałes w ten sposób ? tylko napisałes ze tylko kubota ma spadek / a inne marki to nie ? w tym roku jest zastój jak narazie i mało kto kupuje ciągnik. 

Wszysto starasz sie przekręcic tak aby dla Kuboty było jak najgorzej i nawet dobrze ci to wychodzi :)

Edytowane przez pp1208

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
    • Przez sw_kamil
      Witam. Czy ktoś orientuje się w jakim formacie terminal tellus przyjmuje obrys pola? 
      Posiadam w programie xfarm dokładne obrysy pól, dwa pozostałe ciągniki przyjęły bez problemu a Kubota nie przyjmuje , a chciałbym w każdym ciągniki mieć identyczne granice pola 
    • Przez MF6190
      Witam,
      poszukuje instrukcji obsługi i instrukcji napraw do kuboty bulltra b1-17, muszę zdemontować przednią oś i wymieć sprzęgło, dlatego potrzebuje jakiejś instrukcji jak ustawić sprzęgło. Może ktoś ma jakąś literaturę do tego modelu i chce się podzielić albo wie gdzie mogę taką dostać. 
    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam minitraktor Kubota GL320 Grandel. Chciałbym w niedługim czasie wymienić kilka rzeczy.
      Dokładnie chodzi mi o wymianę oleju silnikowego, w przednim moście, hydrauliczny i w skrzyni biegów.
      Jakie muszę kupić do niego oleje oraz filtry? Co możecie polecić? Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Kubocik
      Witam,
      Zakupiłem nowy ciągnik Kubota - M4. Po zrobieniu trochę motogodzin chciałbym wrzucić mu nową mapę oraz odblokować biegi szosowe. Zadzwoniłem do firmy która się tym zajmuje a oni namawiają mnie bardzo na usunięcie filtrów cząstek stałych, w skrócie powiedzieli że filtry będą powodowały rozrzedzenie oleju przez resztki paliwa i będzie to osłabiało silnik.
      Co uważacie na ten temat? warto to usunąć? Nie będę miał problemów po usunięciu tego?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v