Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Witam was Drodzy użytkownicy Af :) 

Jestem tu nowy i  chciałbym was prosić o pomoc.

Otóż mam Ruska  z 1981 roku z jednym lewarkiem

Problemy zaczęły się od wyciągniecia go ze stodoły po kilkuletnim odpoczynku , postanowiłem dać mu drugą szansę

i jakoś jeździł ale z czasem postanowiłem zrobić instalacje światła i te podobne bo kable były powygryzane przez szczury czy inne myszy.

Otóż wracając do tematu żeby nie przeciągać rozmowy.

Biegi ciężko wchodzą chociaż tak nie powinny , więc rozebrałem jakoś podłogę dokopałem się do wodzików  (oczywiście żadnych pokryw od wodzików nie było więc musiałem zakupić) po wysprzątaniu (ziemi z kiełkującym zbożem) zabrałem sie za szukanie przyczyny i szukając w internecie informacji dowiedziałem się że gdzieś się reguluje w nim wodziki więc zobaczyłem jakie ma luzy to się aż przestraszyłem jak to jeździło ale żadnych podkładek nic nie było więc dołożyłem podkładek wyczyściłem i już równo w miarę pracuje .

Ale jest problem otóż  na zgaszonym silniku bez wciskania sprzęgła można spokojnie przerzucać biegi a tak moim zdaniem nie może być.

Zawsze gdy przełączę wajchę na wsteczny reduktor to sprzęgło zawiesza się w połowie , ale jak lekko  przełączę to nie zawsze się zawiesza i normalnie działa.Dodam że sprężyny były wymieniane niedawno z powodu wyskakujących biegów.

A drugi problem jest taki że od jakichś 5msc. zaczęło się że zapowietrzył się raz to go odpowietrzyłem i chodził cały dzień bez problemu , ale gdy dwa dni później byłem go odpalić znowu się zapowietrzał... i odpowietrzałem go i się powietrzył... 

Aż któregoś dnia sprawdzić czy odpali odpalił po 1 tygodniu bez odpowietrzania i tak jest do teraz ale głównym problemem jest wkręcanie się do określonych obrotów a potem gdy dam gaz w podłogę  obroty falują ale powoli wzrastają aż do  maksymalnych.

Nawet ten rusin  nie ma siły ciągnąć zgrabiarki czy pługu .

Obroty się zmiejszają  i aby zapobiec zgaśnieciu  trzeba wcisnąć sprzęgło poczekać aż się ustabilizują obroty i  puścić sprzęgło i cały czas tak się dzieje :(

Z góry dziekuję za pomoc :) 

 

Opublikowano

Co do lewarka to polecam go odkręcić od skrzyni oraz pokrywę blokady wodzików , tak aby sprężyny były luźno (albo lepiej magnesem wyciągnij kulki), następnie podnieś jedną stronę ciągnika do góry tak aby można było swobodnie obracać kołem.

 

Teraz kręcąc kołem poruszaj widełkami za pomocą śrubokręta, powinno się swobodnie przesuwać, jeśli jednak coś będzie blokowało to trzeba sprawdzić w którym miejscu blokują się widełki. Częste problemy mogą być związane ze zmienioną geometrią kulek lub stożków blokujących woziki dlatego warto je wyciągnąć. Również zdarza się, że wodziki przy odblokowywaniu skrzyni młotkiem zostały sklepane na końcach i przy przesuwaniu w otworze się klinują, aby to sprawdzić to należy zdjąć boczne pokrywy wodzików i zaobserwować czy opór występuje przy chowaniu się końcówki wodzika w otworze, jeśli tak to należy ogradować felerny wodzik pilnikiem lub  kamieniem szlifierskim. Jeśli problem wystąpił po złożeniu skrzyni to może być problem ze zbyt dług śrubą w pokrywie podłogi która może klinować któreś widełki (otwory przelotowe  przy lewarku oraz po prawej stronie przy pokrywie blokady wodzików).

 

Inne sprawy będą wymagały już zdjęcia całej pokrywy skrzyni...

Opublikowano

skoro się zapowietrza brak mu mocy sprawdził bym jeszcze pompę wtryskową może tak być ze sekcja puszcza i ma problem z odpaleniem   przeważnie tak to się odbywa,a gdy pompa będzie cała napełniona paliwem będzie falował regulator( miałem tak nie raz spuszczałem paliwo z pompy ) sprawdź pompkę zasilająca tez ma ważna role , i jak kolega mówił wyżej Podstawa Filtry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v