Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawuje sie godnie, awaryjność znikoma(dużo prościej zbudowany od bizona ,jak już coś to lepszy dostęp do naprawy) spalanie 18 L na godzine, wydajność 1ha -30 minut.

Opublikowano

Ja bym polecił ten kombajn znajomy ma go pierwszy sezon ale już jest z niego zadowolony .

Wydajność tak jak napisał poprzednik, awaryjność na razie nic przy nim jeszcze nie robił oprócz wymiany kilku łożysk.

Opublikowano

To bardzo udany model. Podstawowa cecha to kabina z giętą szybą. Żaden producent kombajnów nie produkował do początku lat 90-tych takich kabin. Powoduje to że taki stary kombajn z roku 1984 może wyglądać nowocześnie i pięknie. Występują w nim 2 podstawowe usterki. Słabe mocowanie dolnego końca siłownika otwierającego rurę wysypową. Przy otwieraniu jest wszytko OK, ale przy zamykaniu szczególnie pełnej rury, lub na pochyłościach mocowanie jest odrywane od kadłuba maszyny. W wszystkich modelach jakie widziałem i znam (1065, 1075 1085) mocowanie to było pogięte, pospawane itd. Po połataniu i wzmocnieniu np. wspawaną płytką wszytko jest już OK. Druga usterka dotyczy tylko modelu 1075 i jest nią pękanie wału który napędza i mocuje kosz sitowy z podsiewaczem. Tu należy zwrócić uwagę czy jest to jeszcze fabryczny wał. Jeśli tak to polecam jego wymianę na nowy tej samej średnicy ale ze stali wysokogatunkowej. W mojej maszynie wał ten został wymieniony jeszcze we Francji na wał od tłoczyska siłownika hydraulicznego. Można go kupić z metra. Poza tym absolutny zachwyt. Nie występują w nim awarie pod warunkiem prowadzenia prawidłowej polityki niezawodności. Np. kluczowe łożyska których awaria uniemożliwia pracę wymieniam co 2000 mth - mniej więcej. Nie ważne że jest jeszcze dobre. Na złom. Uważam operatorów którzy wymieniają łożyska, paski, łańcuchy podczas żniw za technicznych idiotów. I tu właśnie pomocna jest szczególna cecha tej maszyny. Fachowo określa się ją jako podatność na naprawę i tu daję 5 +. Dobry dostęp do WSZYSTKICH mechanizmów daje możliwość weryfikacji każdego zespołu przed sezonem. No ale kto by tam sprawdzał stan łożysk w skrzyni biegów ? Co prawda zdjęcie pokrywy zajmuje góra 10 min. i wszystko mamy jasne. Doskonały dostęp do hamulców. Trzeba przyznać że konstrukcja może wydawać się aż prymitywna, ale jest to mimo wszytko rezultat doświadczeń z długą serią 900. Silnik nie do zajechania. Mój 1075 ma około 6 tys mth i nie pali nawet grama oleju. Przyznać jednak trzeba że nie widział on jeszcze sieczkarni, więc nie był wysilony. Ale mimo wszytko widząc bańki oleju jaki są nieodłącznym składnikiem wielu Dominatorów z silnikami mercedesa to odczuwam dużą satysfakcję. Jestem inżynierem mechanikiem i jeśli jest ktoś zainteresowany dokumentacją warsztatową - książką warsztatową ze schematami wszystkich systemów, rysunkami, danymi technicznymi itd to proszę o kontakt wandryskowski@poczta.onet.pl

Opublikowano

Jaką tak naprawde ma wydajnośc JD 1075 chodzi mi tu o ha/h przy plonie 4 tony przenicy. Bo z tego co tu piszecie to dwa razy większą od bizona. Czy to mozliwe? Pytam bo zastanawiam sie nad zmiana kombajnu bo teraz mam bizona a ten 1075 to kusząca prespektywa.

Opublikowano

Jednak, trzeba uprawiać sex z 2 lub więcej dziewczętami, lub walic po niej młotkiem, albo innym narzędziem, żeby ją zbic... PS. Tego pierwszego nie próbowałem ;) drugiego z reszta tez... :P

Opublikowano

Czy ktoś z użytkowników jd 1075 ma problemy z pękającym koszem sitowym? A dokładnie chodzi mi o te miejsca mocowania tej rury nad sitem kłosowym.Czy wymiana tulejek gumowych na których mocowany jest kosz rozwiąże ten problem?

Opublikowano

1075 jest mniejszy posiada silnik ok 150KM.... jest starszy... 1085 H4 silnik ok 206KM napęnd hydrostatyczny, nowszy i w sumie to gówne róznice... reszta to to samo bo seria 10XX.. pozdrawiam...

 

który lepiej wybrać hmm... zależy jaką kasą dysponujesz i na ile ha Ci to potrzebne...

 

PS. przepraszam uzytkowników ale z tym rokiem produkcji pomyliłem sie z seria 11XX w sumie o niej myslałem pisząc o 1085....

Opublikowano

1085 - 6 wytrząsaczy, co za tym idzie szerszy heder do nawet 5,5m, do tego hydro - wygodniejszy, nowszy niekoniecznie, bo były produkowane w tym samym czasie,z tymi końmi przesadziłeś, choc nie wiem wg jakie normy, ale max to 195...

1075 - 5 wytrząsaczy

Opublikowano

posiadam bizona i czas najwyższy go zmienić, robie nim 100 godzin na usługach i 90 godzin u siebie a ma juz 29 lat. jaką ma wydajność jd 1085 H4? bo chyba go wybiore albo

Claasa dominatora 96 sl.

Opublikowano
posiadam bizona i czas najwyższy go zmienić, robie nim 100 godzin na usługach i 90 godzin u siebie a ma juz 29 lat. jaką ma wydajność jd 1085 H4? bo chyba go wybiore albo

Claasa dominatora 96 sl.

 

 

tu mósisz sam zadecydować i najlepiej porozmawiać z uzytkownikami classa takiego jak i jd.... jeden i drógi kombajn jest godny polecenia... o ile dobrze mi sei wydaje to class jest mniejszy 5 wytrzasaczi i silnik i bez hydro (ale tu peny nie jestem)... obie firmy są b.dobre... i wg. mnie którego bys nie wybrał będziesz zadowolony... (to moja opinia) nawet z wyglądu jeden i drógi jest fajny.. ale JD w "akwarium" ładniejszy.... a także wydaje mi sie, zę JD wydajniejszy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v