Skocz do zawartości

robotyziemne

Members
  • Zawartość

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O robotyziemne

  • Ranga
    Użytkownik

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Kiedyś takie buteleczki były z firmy ACE, ale od jakiegoś czasu ich nie widzę.
  2. Olej silnikowy i hydrauliczny John Deere 6810

    Według klasyfikacji API są takie same. Jeżeli Shell miałby GL-5 to właśnie byłby wyposażony w dodatek wysokiej odporności na naciski międzyzębne. Stou i Stou plus różnią się letnią klasą lepkości czyli 30 a 40 co daje różnicę wyższej lepkości przy wyższej temperaturze. W praktyce olej stou plus może pracować w wyższej temperaturze niż Stou. Dlatego JD go rekomenduje. Jednakże nie przeczę, że do rekomendacji trzeba się stosować. 10W30 pracuje w zakresie temperatur -30 stopni do +20 stopni, 10W40 pracuje w zakresie -30 stopni do +35 stopni.
  3. John Deere 6100 - 6400

    No to powiem wam, że jest to popier... jak paczka gwoździ
  4. Olej silnikowy i hydrauliczny John Deere 6810

    Co do skrzyni to miałem taki zalany i taki zalałem. Skoro poprzedni właściciel taki olej lał to czego miałem szukać. Lotos Agrol Stou 10W30 oraz Shell o którym piszesz mają tę samą normę API GL-4. Z tym, że Stou 10W30 nie ma rekomendacji John Deere. O jakości oleju świadczy jego klasa jakościowa. Najbardziej rozpowszechniona klasyfikacja jest klasyfikacja API składająca się z oznaczenia literowego GL i liczb od 1 do 5. Za podstawowa klasę przyjmuje się najwyższa GL-5, charakteryzująca oleje posiadające kompletny zestaw dodatków uszlachetniających. W nowoczesnych pojazdach znajdują zastosowanie praktycznie oleje dwóch klas: GL-5 i GL-4. Należy zaznaczyć, że olej klasy GL-5 nie jest "lepszy" od oleju klasy GL-4 - obydwie klasy przypisane są różnym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odporności na naciski międzyzębne posiadają około dwukrotnie większa ilość dodatków oznaczanych jako EP (Extreme Pressure) w porównaniu z olejami GL-4.
  5. Kolego z tą pompą to ja bym na twoim miejscu jeszcze sprawdził pompkę zasilającą/ręczną. Możliwe, że pompka ręczna ci padła i nie da rady zassać paliwa ze zbiornika przy rozruchu. Z tego co patrzę w katalogu to masz pompkę ręczną oddzielną od pompy wtryskowej, bo masz wtryskową rotacyjną? Dowiedz się ile to kosztuje i spróbuj, bo mi się wydaje, że to będzie to. Robiłeś kroplówkę? Tzn. podajesz paliwo bezpośrednio na pompę z bańki np. 5 litrowej. Spróbuj czy da się pominąć pompkę ręczną tylko bańkę postaw wyżej niż pompa wtryskowa. Jak odpali to masz pewność, że pompka ręczna nie ssie ze zbiornika, ale nie jestem pewien. Co do świecy. Ja mam JD7700. Również nie mam żadnej świecy tylko instalację samostart tylko, że brak jest połączenia z kolektorem. Jeżeli nie dam samostartu nie da się odpalić. Puszczam samostart przez filtr powietrza więc nie dociera aż tak mocne stężenie. U mnie ciągnik chodzi praktycznie tylko zimą. Gram samostartu i pali na dotyk nawet przy -15. Jeśli producent to przewidział to nie ma czym się przejmować. Jest sprawa tylko stężenia samostartu oryginalnego JD a np. z firmy ACE.
  6. Jeżeli masz instalację do samostartu to nie masz żadnej świecy.
  7. John Deere 6100 - 6400

    Mi też się wydaje, że rewers nie ma nic wspólnego. Przecież jest blokada żeby nie odpalać na załączonym rewersie. Producent na pewno nie myślał tak, że przed odpaleniem włączasz rewers żeby napompować paliwa a później wyłączyć rewers żeby odpalić. Pompka powinna pompować zaraz po przekręceniu kluczyka i nie ma bata.
  8. Problem z podnośnikiem EHR

    Tylko, że jak popchnę dźwignię na maksa do przodu to słyszę jak silnik pracuje pod obciążeniem. Pług do odśnieżania mam zawieszony na tuzie z tym, że nie podnoszę tuzem a siłownikiem, bo jest to pług z auta ciężarowego. Ostatnio podnosiłem pług i dźwignia zablokowała mi się w pozycji podnoszenia, pękł przewód i wypierdzieliło mi olej. Powinna się blokować? Czy trzeba przestawić coś tym czarnym pokrętłem? Jak za daleko ją popchnę w kierunku podnoszenia to blokuje się. Przepraszam za moje może głupie pytania, ale wiedza na temat ciągników jest u mnie ograniczona. Co najwyżej mogę wam poopowiadać o koparkach i innych maszynach budowlanych bo na tym się znam dobrze. Co do cewki to zawiozłem do elektronika samochodowego i polutował mi kabelki.
  9. Olej silnikowy i hydrauliczny John Deere 6810

    Ja w 7700 mam zalany do silnika Mobil Delvac MX 15W40, a do skrzyni i hydrauliki Lotos Agrol Stou 10W30. Są różnego rodzaju wyszukiwarki olejów. Każdy producent ma takową przeważnie. Tutaj masz link do Mobila tak dla przykładu: http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/heavydutyoils_which-oil.aspx
  10. Na pewno będzie potrzebny manometr niskociśnieniowy najlepiej do 40 bar oraz przewód cienki z końcówką, która będzie pasowała do JD. Manometr to jest kwota około 40-50 zł w sklepie z hydrauliką siłową. Jak chcesz wiedzieć jaka końcówka będzie pasowała do wejścia pomiarowego najlepiej wziąć korek ze sobą do sklepu. Dorobią ci z metra taki przewód. Gotowe przewody to koszt około 80 zł. Tylko musisz wiedzieć gdzie są wejścia pomiarowe. Ja mam w 7700 z tyłu podajże obok zaczepu. Pisze tam clutch oraz brake i są 2 czy 3 korki, nie pamiętam, bo nigdy nie mierzyłem ciśnienia u siebie. W Hansaflex można dostać gotowe zestawy, ale to parę stówek kosztuje. Ja kompletowałem sobie sam. Mam do różnych maszyn, bo nie w każdej jest to samo. JCB ma inne gwinty, Liebherr, Zeppelin, CAT mają takie same gwinty.
  11. Problem z podnośnikiem EHR

    Super dzięki kolego za wyjaśnienie. Dobrze, że mi napisałeś o tej funkcji pływającej. Ma założony TUZ i podłączony pod 1 od szyby dźwignię hydrauliki. Jak w Tuzie ustawić funkcję pływającą?
  12. Problem z podnośnikiem EHR

    Witam. Mam problem z podnośnikiem. Mało go używam, aczkolwiek potrzebuję zawiesić na zimę obciążnik. Podnośnik nie reagował na suwak ani na przełączniki. Okazało się, że mam urwane kable w samej cewce, tej na rozdzielaczu. Cewka oznaczona jako nr 27 na zdjęciu z katalogu: [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/528/cewkapodnonika.gif/][IMG]http://img528.imageshack.us/img528/5561/cewkapodnonika.gif[/IMG][/URL] Czy ktoś miał taki problem i czy jestem zmuszony kupić taką cewkę z serwisie czy są jakieś zamienniki? Jako, że nie jestem rolnikiem prosiłbym bardzo wtajemniczonych użytkowników JD o wyjaśnienie mi znaczeń klawiszy oraz jak i co się ustawia tymi klawiszami ze zdjęć: [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/38/wywitlacznasupku.jpg/][IMG]http://img38.imageshack.us/img38/8391/wywitlacznasupku.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/255/29102012248.jpg/][IMG]http://img255.imageshack.us/img255/9702/29102012248.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/838/29102012246.jpg/][IMG]http://img838.imageshack.us/img838/7702/29102012246.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/255/29102012245.jpg/][IMG]http://img255.imageshack.us/img255/6003/29102012245.jpg[/IMG][/URL]
  13. John Deere 7700 pneumatyka

    Siłowniki hydrauliczne nie wchodzą w grę. Zamierzam swoim JD ciągać naczepę na wózku sprzęgającym. Wtedy musiałbym wstawić do naczepy siłowniki hydrauliczne i do wózka. Nie muszę liczyć ile siłowników potrzeba nie mówiąc o przewodach Do 2 tysięcy to ok można zainwestować. Może ktoś coś jeszcze podpowie?
  14. Witam. Czy ktoś z forumowiczów orientuje się może w kosztach zamontowania instalacji pneumatycznej w JD 7700? Nie posiadam w swoim JD takowej a chciałbym zamontować. Nie mam sprężarki, butli, zaworów i wyjść. Wszystko tłumaczy to, że mój JD jest z Francji. Kolega ma Zetora 9540 też z Francji i miał ten sam problem z tym, że nie miał kłopotu z montażem do Zetora.
  15. Problem z rewersem JD7700 Power Quad

    Pod kierownicą z prawej masz stacyjkę a z lewej jest przycisk uruchamiający dawkę samostartu. Przyciskasz przycisk i urządzenie podaje dawkę do filtra powietrza. Postaram się fotkę wrzucić w najbliższym czasie.
×