Wracam do tematu po 9 latach ost mój post to 2011r- korzystając z urlopu rozkreciłem trzydzieche, bo mnie denerowała nierówna praca i mała moc. wyszło kilka kwesti na które kiedyś nie zwróciłem uwagi; Ogólnie ciagnik przepracował może z 600-700mtg
Minusy:
- 2 z 7 szpilek trzymajacych głowicę są w bloku roztoczone i prze-gwintowane pod m18 , zaś reszta jest m16 (oryginał) , na szczescie te 2 kombinowane sa skrajnie przy kanałach olejowych - wiec powinno to nie wpływać mocno na doleganie UPG.
- Układ chłodzenia dostawał ciśnienia - na jednej tulei widać ślady sączenia sie płynu - ukł jest zalany G12 wiec nie ma rdzy i wżerów - niewiem czy to pęknieta głowica czy krzywy blok. Objaw jakby UPG ale nie do konca - bo płyn nie mieszał sie z olejem.
- w ksiazce napraw piszę ze tuleje powinny wystawać ponad blok o 0,01-0.16mm - u mnie są na minusie - tak jakby opadły - nie jest to duzo może 0.1mm - blok tak czy tak bedzie szlifowany/
- były lekkie luzy na konikach klawiatury tj. na boki - a generalnie nie powinno ich byc - efekt - czasami nie szło dobrze wyregulować luzu zaworów - raz było ok raz nie.
- mam duży problem z ośką koła pośredniego - tą co powinna być nieruchomo w bloku - u mnie sie to kreci , nie ma luzu ale sie kreci, chyba winna jest wyrobiona obudowa rozrządu która powinna dociskać oś ???
- luzy na kołach rozrządu głównie przez luźne pośrednie - to robiło największe dziadostwo i luzy (rozrząd mógł sie przestawiac jak i kąt wtrysku)
Plusy:
- Ciśnienie oleju jest bdb - na zimnym 5 atm , na rozgrzanym oleju 3.5 - 4 atm (jałowe obroty) - mysle ze ukł korbowy i panewki jest super bo pompa oleju była załozona nowa w 11r. pilnowałem wymian i jakości oleju - ogólnie silnik od wew wyglada bardzo ok - jest czysty, zero nagaru.
- tuleje i tłoki są ok- widac jeszcze choinkę , silnik nie pobiera wcale oleju (tuleje i tłoki są MAHLE)
- kupiona nowa głowica, + prawie nowa klawiatura (wiekszośc czesci) + nowe szpilki
-nowe koła rozrządu , nowy czop koła pośredniego,
-nowy wałek rozrządu tyczyn, + popychacze + laski popychaczy
- regulacja wtrysków - delikatna + pompa wtryskowa poleciała na diagnozę do serwisu i pewnie wymianę sekcji ew regulatora - podejrzewam ze pompa tu robi krecią robotę.(objaw to nierówna praca na wolnych obr i brak mocy) samo odpalanie ok - nawet w zimie.
Mam nadzieje ze uda się to wszytko,