Skocz do zawartości

jnjnjn

Members
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O jnjnjn

  • Ranga
    Nowicjusz

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Witam ponownie, mam jeszcze trochę pytań a nie chcę zakładać nowego tematu więc postanowiłem że napiszę tutaj :P Dodam że mam traktor bez napędu na przód bo wcześniej chyba nie wspomniałem a może to być istotne.  Pierwsze pytanko mam odnośnie tego zbiornika z olejem nad filtrem powietrza. Od spodu zbiornika wychodzi wąż i dalej rurka do pompy. Dwa razy już wymieniałem ten wężyk i znowu jest mokry więc mam pytanie czy tam jest jakieś ciśnienie w tym zbiorniku czy jak to wygląda? Bo nie możliwe żeby tylko grawitacyjnie mi ten wężyk znowu zaczynał puszczać olej, dodam że solidnie to zrobiłem i nie powinno dalej puszczać oleju a jednak wężyk znowu po przepracowaniu kilku mth jest mokry. Mam problem też ze wspomaganiem które czasami się traci jak traktor długo stoi odpalony na wolnych obrotach a po przegazowaniu wraca wszystko do normy. Czy ten zbiornik powinien być wypełniony na full olejem czy ma jakiś stan który powinien utrzymywać? Jeszcze mam pytanko czy każdy 2140 ma półbiegi? Bo w moim nie ma albo powinny być a nie działają. 
  2. Mi urwał się ten drut co plastik jest na nim jakieś 5 cm w środku także trochę lipa, słaby dostęp będę miał żeby to dospawać. Orientujesz się czy idzie jakoś ten cały drut wyciągnąć żeby na stole go ładnie pospawać? I jak to jest wszystko tam w środku zmontowane żebym jakoś ten cały mechanizm mógł rozruszać
  3. Dziękuję wszystkim za pomoc, uszczelniacze póki co trzymają ładnie, żadnego wycieku już nie widać. Niestety pojawił się kolejny problem. Próbowałem rozruszać tą wajchę od zmiany prędkości wałka i cóż.... została mi w ręce xD odłamała się jakieś 5 cm od góry.
  4. Dzięki wielkie za pomoc. Orientujecie się czy te uszczelniacze są przykręcone w jakiejś obudowie czy tak po prostu wciśnięte? Czyli wymiana powinna załatwić sprawę. A co do oleju to trudno mi powiedzieć jaki olej jest tam wlany bo mam ciągnik od pół roku także nie wiem jaki olej poprzedni właściciel tam lał. Mam nadzieję że po założeniu nowych uszczelniaczy znowu ich nie wypcha.   Panowie jeszcze tak przy okazji czy ktoś z posiadaczy takiego jd może mi wytłumaczyć jak zmienić obroty wałka wom z 500 na 1000 i odwrotnie? bo zmienia się to chyba tą żółtą dźwignią z prawej strony fotela przy podłodze i próbowałem trochę i ta wajcha jakby zastana jest i wgl nie chce się ruszyć także nie chciałem się z tym mocować żeby czegoś nie urwać :P
  5. Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z wyciekiem oleju ze skrzyni biegów w moim jd 2140. Olej sączy się w miejscu gdzie oba cięgna są przymocowane do skrzyni biegów w ciągniku. Ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Jak zamocowane jest cięgno do ciągnika? Czy jest tam jakiś uszczelniacz czy jak to jest zbudowane? Jutro jak nie będzie lało to położę się pod ciągnikiem i spróbuję coś wybadać ale już patrzyłem kilka razy i nic się w oczy nie rzucało. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję. Pozdrawiam
  6. Dziękuję wszystkim za pomoc. Kupiłem dzisiaj kapustę zmontowałem wszystko i wszystko działa ale niestety zestaw naprawczy muszę kupić do tego zaworu bo powietrze ucieka.
  7. Dzięki wielkie kolego. O to właśnie mi chodziło, trochę też czytałem ale pewny nie byłem czy właśnie tej kapusty mi brakuje. Mam podłączony do butli i z drugiej strony ten wąż co ma być do żółtego wyjścia dałem sobie do kabiny i sprawdzałem co się będzie działo gdy naciskam hamulec. Jak nie hamuję to leci tym właśnie żółtym powietrze ale tak lekko i pod małym ciśnieniem a gdy wcisnę hamulec słychać że więcej tego powietrza leci. Czy tak to powinno działać? Chyba że pomyliłem przewody bo już nie jestem pewny który gdzie miałem przykręcony jak próbowałem. Jutro jeszcze raz podłączę i sprawdzę. A z tego zaworu trochę powietrze mi ucieka ale to chyba kwestia regulacji tą śrubką co jest ta wajcha od ręcznego przykręcona. Mam rację?
  8. Ktoś potrafi powiedzieć coś o moim problemie? Pewnie nie jeden z Was ma instalację dwuobwodową i jednoobwodową jednocześnie ... Może ktoś mógłby cyknąć dwa zdjęcia jakie zawory ma podłączone do butli.
  9. Jeszcze jedno pytanko. Na tym zdjęciu z przodu są dwie śrubki, zaślepione są nimi dwa otwory przez które leci powietrze. Ktoś wie co tam powinno być dokręcone do tego zaworu?
  10. Witam. Panowie pomóżcie mi i podpowiedzcie czego brakuje do mojej układanki. Montuję pneumatykę w moim jd 2140. Zależy mi głównie na instalacji jednoobwodowej ale jeśli się da to niech będzie jedno i dwuobwodowa jednocześnie. Butla i sprężarka już zamontowane tylko teraz mam problem z zaworem sterującym. Mam taki zawór jak na zdjęciu poniżej. Nic nie kupowałem gdyż wszystkie części dostałem od poprzedniego właściciela mojego jd. Nie mam pewności czy ten zawór jest sprawny. Rozebrałem go i przeczyściłem, ktoś wie jak mogę sprawdzić czy jest sprawny? Powiedzcie mi co muszę jeszcze dokupić i co gdzie podłączyć żeby hamowała mi przyczepa z jednoobwodową instalacją. Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
  11. Pneumatyka w JD 2140

    Nikt nie ma w ciągniku instalacji pneumatycznej żeby potrafił mi pomóc? :/
  12. Pneumatyka w JD 2140

    O to super by było. Jak możesz to byłbym bardzo wdzięczny :D
  13. Witam wszystkich forumowiczów. Piszę ponieważ liczę że ktoś pomoże rozwiązać mój problem. Montuję instalację pneumatyczną w moim jd 2140. Wszystko już mam zamontowane tylko mam problem z zaworem sterującym. Ma to być instalacja jednoobwodowa chyba że da się jedno i dwuobwodową jednocześnie ale głównie zależy mi na jednoobwodowej ale zawór hydrauliczno pneumatyczny mam jak się domyślam do hamulców dwuobwodowych. Sam części nie kupowałem więc nie wiem. Wszystkie części dostałem gdy kupiłem ciągnik od poprzedniego właściciela. Bardzo proszę abyście rzucili okiem na ten zawór i napisali co jeszcze do tego potrzebuję żeby podłączyć hamulce jednoobwodowe bo widzę że jest miejsce aby coś dokręcić do tego zaworu tylko pytanie co. Wybaczcie głupie pytania ale pierwszy raz mam do czynienia z takim zaworkiem. Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
  14. Po zahamowaniu powietrze nie wylatuje z zaworu przez przewód. Ale chyba zawór nie wypuszcza powietrza tak jak trzeba. Gdy zahamuję ręcznym słychać głośny syk a nożnym minimalny. Muszę mieć pewność czy to to gdyż znalazłem taki zawór tylko na jednej stronie i kosztował ponad 400 zł...
  15. Czyli to chyba wina zaworu. Powietrze powinno uciekać właśnie przez ten zawór? Zdjąłem przewód którym wychodzi powietrze z zaworu i leciało powietrze a gdy wcisnąłem pedał powietrze przestało lecieć ale nie uciekło przez zawór.
×