Dziękuje za odpowiedzi.
Nie taki nowy nabytek ale dużo u nas nie pracował. Ciągnik był sprowadzony z Francji, musiał latać gdzieś w oborze z turem. (Po turze ślady montażu i zajechane sprzęgło/wałek/przedni most,a po oborze gruba korozja kabiny). Przed nami był jeden właściciel w Polsce przez 2 lata i robili tylko sprzęgło z grubszych tematów. Brat go kupił to był w tragicznym stanie wizualnym. Doprowadziłem go do akceptowalnego wyglądu i poszedł w robotę. Po sezonie wyszedł ten olej, pamiętam wychodziły wartości koło 11-16 bar na cylindrach to poszła głowica w dół, nawet nie pomyślałem o dalszych pomiarach.
Jeśli część oleju mogła być nie filtrowana to by wyjaśniało czemu panewki, pierścienie i tulejki korbowodów były tak zużyte. Pierścieni olejowych praktycznie nie było a zużycie tulei silnikowych (100,00 nominał) 0,01-0,025, tłoki (99,91 nominał) zużycie 0,02. Wyciągnąłem tuleje są oryginały z Male. Będę chciał zostawić te zestawy po honowaniu z nowymi pierścieniami. Zobaczymy co jeszcze szlifierz jutro powie.
Wał też, korbowe w nominale, a główne były na granicy nominału więc zrobiłem na I szlif do spokoju jak mam na wierzchu.A panewki były mocno zajechane.
Co do pompy olejowej, to na dzień dzisiejszy chyba wywalę tylko te dodatkowe podkładki, złoże ją, zmierzę luz międzyzębny wg serwisówki powinien mieć 0,15-038 i jeśli będzie w normie złoże. I tak chciałem dołożyć dodatkowy zegar pokazujący ciśnienie smarowania w kabinie. Najwyżej jeśli okaże się że słabe ciśnienie to dam miskę w dół i kupię nową pompę.