Skocz do zawartości

Tikuś

Members
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Tikuś

  1. Czujniki zostały wymienione z CommonRail, wiązka sprawdzona - cała jest najprawdopodobniej. Problemy znikły, a pojawił się nowy - listwa wysokiego ciśnienia sprawdzając na komputerze ma realnie 708 bar na zgaszonym traktorze, a nominalne ciśnienie tej listwy powinno być 300 bar - mówiąc o wolnych obrotach, na zgaszonym silniku powinnień mieć 0 barów, a czy włączony silnik czy wyłączony posiada stale na listwie 300bar - dźwigając obroty silnika nominalne ciśnienie podchodzi pod tysiąc bar, gdzie nagle realne ciśnienie już jest tylko na +- 800; jeśli będzie komuś potrzebne niech da znać i dokładnie opisze ile obrótów ma silnik i co wskazuje komputer. Edit: Odłączyliśmy wiązkę od listwy wysokiego ciśnienia, a komputer nie pokazuje, że jest wypięty przewód czy nie sprawny czujnik - ma to w poważaniu i dalej twierdzi, że ciśnienie realne jest 708 bar - jak? skoro on nie jest nawet podłączony? Podejrzewamy sterownik - czy to może on być winny?
  2. Podejrzewaliśmy elektryke, sprawdzę to dzisiaj i dam znać
  3. Witam, Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1. Liczę na pomoc, z góry dziękuję! Pozdrawiam, Tikuś
  4. Po sprawdzeniu go komputerem przy momencie samoistnego zgaszania ciśnienie nie spada ani na listwie niskiego ciśnienia, ani na listwie wysokiego.
  5. Odkrecaliscie to osobiście, pamiętacie jakie klucze są potrzebne i +- czas operacyjny? Kody błędów stricte nie ma, do momentu ciężkiej pracy, wtedy wyskakuje: 1.2.08, 1.2.51, 1.2.52 Po wyskoczeniu błędow traktor zaczyna szczekac i będąc w ruchu przejedzie z 10 metrów i zgaśnie. Dzisiaj przychodzi nowy nastawiacz, po wymianie biorę traktor na próbę, zobaczymy czy błąd ustąpi.
  6. Witam, mowa o Fendt 820 Vario - problem tego traktora jest wielką zagadką, podczas ciężkiej pracy gaśnie, po prostu - postoi minute, dwie, sześć, pietnaście minut i znów normalnie odpala. Ciśnienie na listwie wysokiego napięcia się zgadza, filtry są czyściutkie, myśleliśmy, że sterownik - dostał go z innego traktora, nadal to samo. Pytanie brzmi - natrafił sie komukolwiek taki problem? Jeśli tak to jak się z nim uporał? Pozdrawiam, Tikuś
  7. Tikuś

    Wibracje na rotorze

    Cześć! Skoro masz kombajn International 1440 i po wymianie łożysk oraz tulejek na koszu sitowym pojawiają się wibracje przy obrotach rotora powyżej 650, to warto rozważyć kilka możliwych przyczyn: 1. Niewyważony rotor To jedna z najczęstszych przyczyn takich wibracji. Jeśli podczas naprawy rotor był wyjmowany lub miał wymieniane elementy (łopatki, segmenty itp.), to mógł się rozważyć. Nawet nagromadzony kurz/brud albo nierówno rozłożona masa może wywołać drgania przy wyższych obrotach. Co sprawdzić: Oczyść rotor dokładnie. Upewnij się, że żadne elementy się nie poluzowały lub nie wypadły. Jeśli był rozbierany – konieczne może być wyważenie dynamiczne. 2. Złe zamocowanie lub uszkodzenie elementów napędu rotora Poluzowane koło pasowe, krzywa oś, zużyta podpora lub pasek może dawać efekt wibracji. Co sprawdzić: Czy koła pasowe są mocno przykręcone. Czy pasek nie bije na boki. Czy podpora i wał nie mają luzów bocznych. 3. Kosz sitowy lub podsiewacz źle osadzony Skoro wymieniałeś łożyska i tulejki, mogło coś zostać źle spasowane lub lekko przesunięte. Zły luz między koszem a ramą może powodować rezonans przy określonych obrotach. Co sprawdzić: Czy kosz jest zamocowany sztywno i symetrycznie. Czy ramiona, które go prowadzą, nie są wygięte. Czy gumowe tłumiki (jeśli są) nie są zużyte. 4. Uszkodzony separator (grzebień, cepy) Jakiekolwiek wyłamanie elementów roboczych może powodować bicie i wibracje. Co sprawdzić: Obejrzyj cały bęben i separator pod kątem pęknięć, luzów lub brakujących części. 5. Łożyska rotora Nawet jeśli kosz sitowy dostał nowe łożyska, warto sprawdzić łożyska rotora – szczególnie tylne, bo często się zużywają. 6. Ugięcie lub uszkodzenie wału rotora Rzadziej, ale jeśli np. coś kiedyś dostało się do bębna i wykrzywiło wał, to efekt może pojawić się przy większych obrotach. Podsumowanie kroków diagnostycznych: Sprawdź rotor i jego wyważenie – to najczęstszy winowajca. Obejrzyj dokładnie napęd rotora i jego łożyska. Sprawdź czy kosz sitowy jest dobrze zamontowany i prosty. Zrób próbę przy zdjętych osłonach (z zachowaniem ostrożności) i spróbuj zlokalizować źródło drgań. Serdeczne pozdrowienia od Tikusia! 🐾 Niech Twój kombajn chodzi jak szwajcarski zegarek, a żniwa idą gładko i bez awarii! Trzymaj się i szerokich łanów! 🌾💪
  8. Zdjęcie wyżej nie jest moje. Mam oferte 1300 bez remontu.
  9. Cześć, wrzucam zdjęcie z neta. Jeśli wyremontuje taki kultywator to ile będzie on warty? To polski kultywator sprężynówka.
  10. Cześć! Jeśli się nie mylę to jest to kontrolka braku płynu chłodzącego. Zwróć uwagę, że Twój traktor podczas zdjęcia jest dość zagrzany, jak długo nim pracowałeś? Ile był uruchomiony?
  11. Cześć! Zalecam skontaktować się z autoryzowanym serwisem Claas lub z doradcą technicznym firmy Claas, którzy będą w stanie udzielić profesjonalnej pomocy w rozwiązaniu problemu. Jeśli potrzebujesz schematu elektrycznego maszyny, możesz spróbować skontaktować się bezpośrednio z firmą Claas, aby uzyskać tę informację. Możesz także poszukać schematu w internecie lub w specjalistycznych książkach technicznych. Jednak zalecam ostrożność, ponieważ niezależnie zdobyty schemat elektryczny może być niepoprawny lub nieaktualny i może zaszkodzić maszynie.
  12. Cześć, poszukuje od kilku godzin informacji co to za wtyczka, okej - wiem do czego służy i tak dalej... Potrzebuje jedynie informacji o zamienniku, stronie gdzie to znajde lub numer tej wtyczki, z dołu zamieszczam dwa zdjęcia! Wtyczka jest wpinana do komputera pokładowego do opryskiwacza - komputer to Bravo 300S Kliknij w zdjecie, a Ci sie fajnie wtyczka ukarze!
  13. Tikuś

    Zapowietrzony ciagnik

    Cześć! Odpowietrzenie układu chłodzenia w ciągniku John Deere 3130 może wymagać kilku kroków. Oto kilka wskazówek, które mogą Ci pomóc: Sprawdź poziom płynu chłodniczego - upewnij się, że jest na odpowiednim poziomie. Jeśli poziom jest zbyt niski, to może być przyczyną zapowietrzenia. Otwórz korek wlewu płynu chłodniczego - zlokalizuj korek wlewu płynu chłodniczego i otwórz go. Upewnij się, że nie ma ciśnienia w układzie chłodzenia. Uruchom silnik - uruchom silnik i pozwól mu pracować na wolnych obrotach przez kilka minut. Upewnij się, że grzejnik jest ciepły. Sprawdź korek wlewu płynu chłodniczego - sprawdź, czy wypływa z niego płyn chłodniczy. Jeśli tak, to zamknij korek. Sprawdź układ odpowietrzania - zlokalizuj układ odpowietrzania na swoim ciągniku John Deere 3130. Upewnij się, że wszystkie zawory i klucze są w pozycji "otwarte". Powtórz proces odpowietrzania - jeśli problem nadal występuje, spróbuj powtórzyć cały proces odpowietrzania. Jeśli powyższe kroki nie pomogły, może być konieczne udać się do mechanika lub autoryzowanego serwisu John Deere w celu dokładniejszej diagnostyki i naprawy problemu.
  14. Tikuś

    Valtra t120 hydraulika

    Cześć Problem z hydrauliką w Valtrze T120 może mieć różne przyczyny. Jednym z możliwych źródeł problemu jest uszkodzony zawór ciśnieniowy, który reguluje ciśnienie w układzie hydraulicznym. Może to prowadzić do podawania ciśnienia nawet gdy układ jest wyłączony. Kolejną możliwą przyczyną jest uszkodzony regulator ciśnienia, który odpowiada za utrzymanie stałego ciśnienia w układzie hydraulicznym. Jeśli regulator nie działa prawidłowo, może to prowadzić do nagłych skoków ciśnienia w systemie. Innym możliwym źródłem problemu jest przeciekający wąż lub uszkodzony łącznik hydrauliczny. To może prowadzić do niekontrolowanego przepływu oleju hydraulicznego i podawania ciśnienia na wszystkie sekcje. Aby zdiagnozować problem, należy rozpocząć od sprawdzenia stanu wszystkich węzłów hydraulicznych, włączając w to przewody i łączniki. Następnie należy sprawdzić stan zaworu ciśnieniowego i regulatora ciśnienia. Jeśli nie masz doświadczenia w naprawach hydrauliki, zalecam skorzystanie z usług mechanika lub specjalisty od hydrauliki. Mogą oni dokładnie zbadać problem i pomóc w naprawie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v