mk012

Members
  • Ilość treści

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O mk012

  • Ranga
    Nowicjusz

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Chcualbym wnieść poprawki do biznesplanu działania 6.2, gdyż zakupiłem inny sprzęt pełniący tą samą funkcje - laptop zamiast komputera i laser CNC droższy o kilka tysięcy, kosztem rezygnacji z innego środka trwałego, gdyż już go zakupiłem z innych środków. Czy takie zmiany mogę zgłosić kilka miesięcy po fakcie (oczywiście patrząc za mogą nie zaakceptować), czy musze mieć najpierw zgodę, i po otrzymaniu pisma dopiero mogę kupić? Chodzi mi o to, by nie było problemu z rozliczaniem projektu.
  2. Cześć wszystkim. Składając wniosek o pierwszą wypłatę premii dla działania 6.2 to w dniu składania wniosku macie zarejestrowana i rozpoczętą działalność, czy można tylko zarejestrować z datą rozpoczęcia np. miesiąc później? W instrukcji do wniosku o płatność jest napisane, że zarejestrowanie, a w instrukcji biznesplanu jest napisane że działalność musi być nieprzerwanie przez 5 lat od daty wypłaty pierwszej transzy. Oni mają 3 miesiące na wpłatę, czyli data rozpoczęcia to jest trochę chybił trafił. Co w sytuacji, jeśli działalność będzie krótko po otrzymaniu 1 premii rozpoczęta? Jak Wy do tego podchodzicie?
  3. Powielę pytania, bo mam ten sam problem. Czy po okres prowadzenia firmy na podwójnym KRUSie, przechodząc do ZUS mogę skorzystać z Ulgi na start lub Małego ZUSu? Czytając różne artykuły i samemu interpretując wydaje mi się, że nie, ale wolałbym potwierdzenia. Czy ktoś miał podobnie?
  4. Wie ktoś jak jest z amortyzacja sprzętu? Czy kupując np. komputer z premii musi on pozostać w niezmienionej konfiguracji przez 5 lat, czy po jakimś okresie można wymieniać zespoły?
  5. Co oznacza, że więcej niż 1, ale mniej niż 2 miejsca pracy? Za to było chyba 5 punktów. Samozatrudnienie chyba tego nie otrzyma?
  6. Czy rzeczy kupione z premii można wrzucić w koszty lub będąc VATowcem czy można odliczyć VAT?
  7. Dzwoniłem do Biura Powiatowego ARIMR, i do Warszawy. Oni nic nie wiedzą, nie mają żadnych informacji. Warszawa powiedziała, że najwyżej przedlużka terminu, ale do końca września jest kilka dni. Mam pytania, czy jeśli złożyłem wniosek pod koniec 2020 i nie mam decyzji, to mogę już założyć firmę na podwójnym KRUSie? Kwota graniczna podatku jest dzielona na miesiąc, czy zakładając firmę w najbliższych dniach mogę wykorzystać cały limit podatku dochodowego 3604zl?
  8. Dzwoniłem na infolinię dziś i oto co się dowiedziałem: - rozpoznanie zostało przesunięte do 30 września 2021 roku, nie z ich powodu, ale z powodu tego, że Komisja Europejska nie przesłała środków, - tylko bardzo mała grupa beneficjentów otrzymała premię i to było ze środków, które pozostały po poprzednich naborach, - mają otrzymać środki takie, by starczyło na ten nabór i na kolejny, czyli każdy kto ma co najmniej 4 punkty i został pozytywnie zweryfikowany otrzyma pieniądze, - myślą nad rozwiązaniem systemowym dotyczącym popraw biznesplanu, bo jednak to się wszystko wydłuża, by każdy nie musiał wnosić poprawek jak chodzi o terminy; - wniosek o drugą płatność miał być złożony do połowy 2023 roku - to zostaje przedłużone do 2025 roku, czyli będzie można być całe 2 lata na KRUSie od daty otrzymania pierwszej transzy premii, - na wypłatę środków trzeba czekać średnio 3 miesiące, czyli ruszymy z zakupami na początku przyszłego roku (kiedy to te 150 tysięcy będzie miało jeszcze mniejszość wartość materialną 😝). PS. Prosiłbym, by rzeczy niezwiązane z tematem grupy, czyli z innymi naborami, były poruszane na odpowiednich grupach, a nie tutaj.
  9. Wczoraj mi powiedziano w agencji, że decyzję mają być wysyłane w połowie lipca
  10. Premia na działalność gospodarczą do końca sierpnia 2023
  11. Wnioskuję o premię na założenie pozarolniczej działalności jako domownik i w poprawkach przyszło mi, że mam wypełnić Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. W tamtym roku byłem w agencji i mi powiedziano, że mnie to nie dotyczy. Teraz mam informację, że mam to wypełnić. Wie może ktoś o co chodzi z tym? czytałem instrukcję, ale nie rozumiem
  12. Cześć wszystkim, Mam kilka pytań, bo pytam w agencji mówią jedno, dzwonię na infolinię mówią drugie, a doradztwo mówi trzecie. 1. Jak wygląda kwestia rozliczania premii z Urzędem Skarbowym? Zakładając, że cała premii pójdzie na środki trwałe 23 procent, to mogę te 34.5 tysiąca odzyskać? Czy rzeczy zakupione ze środków premii wliczam w koszty obliczając opodatkowanie na zasadach ogólnych? 2. 30% premii można przeznaczyć na inne koszty związane z działalnością, czyli np. składki KRUS, składki ZUS, paliwo, materiały eksploatacyjne, ubezpieczenie? 3. Co w przypadku jeśli będę chciał wymienić sprzęt na nowszy - sprzęt komputerowy - czy wtedy kupuje nowy, a stary muszę trzymać przez 5 lat? 4. Co w przypadku zniszczenia środka trwałego, np. matryca monitora, telewizora pękła, bo mi spadł. Wtedy muszę trzymać to przez 5 lat, by nikt mi nie zarzucił, że sprzedałem sprzęt? 5. Jak u was wyglądała sytuacja z zakupem oprogramowania. Mieliście to w środkach trwałych, czy w innych kosztach związanych z prowadzeniem? Niby zestaw komputerowy z oprogramowaniem Windows wpisuje się w środkach trwałych, a np. samo oprogramowanie Microsoft Office już w innych? 6. Czy np. rzeczy biurowe pisaliście zbiorczo - rzeczy biurowe - czy wszystko musieliście wyszczególnić, 2x ryza papieru, 5x długopis... Pisałem sam wniosek. Dziś przyszedł list z poprawkami. Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj