Skocz do zawartości

mirek4321

Members
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mirek4321

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Conversation Starter Unikat
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Poszukuję do osi przyczepki 2 szt pokrywy piasty od wozu, starej kosiarki , siewnika itp z gwintem zewn 76 mm, skok 2 mm
  2. Chciałbym wykonać pasy - bruzdy pod sosnę na niewielkim fragmencie nieużytków. Myślę aby je zrobić pojedynczym pługiem na dwa razy tak aby miały 40-50 cm. Widziałem małe pługi do tego celu ( na zdjęciu) ale to koszt .... 8 tys. zł. Może ktoś ma jakiś inny pomysł ? Np. zespawać dwa pługi lewy i prawy i zamocować na ramie pługa plus tarcza tnąca na środku. Czy raczej dać sobie spokój i pojedynczy pług zrobi robotę.
  3. Władek od tej zimy po postoju nie chce zapalić. Pobór paliwa z baku od góry. Pompka ręczna nie jest w stanie pociągnąć paliwa, możesz pompować jak opętany kilkanaście minut i nic. Zero oporu. Wygląda tak jakby między pompką a bakiem (odstojnik, pompa zasilająca, filtry paliwa) nie było w ogóle paliwa. Odkręcam rurkę między bakiem a odstojnikiem i strzykawą daję mu popić co najmniej pół litry, czasem więcej, cały czas pompując do czasu aż paliwo pojawi się przy odkręconej nakrętce przy filtrach. Wtedy też pompka ręczna ( kiedy napłynie do nie paliwo) daje opór . Władek po kilku obrotach wtedy odpala jak zawsze, zero problemów. Po garażowaniu, zwykle jest to kilka tygodni cała zabawa zaczyna się od nowa. Wcześniej tak bywało a le sporadycznie jak stał kilka miesięcy. Wystarczyło odpowietrzyć pompką i ogień. Czytałem opinie że jakieś zworki nie utrzymują podciśnienia (?) i paliwo jest wywalane z układu do baku. Może pomóc wymiana zaworu. Widzę że można kupić dwa rodzaje jeden metalowy w kształcie śruby i drugi sprężyna z grzybkiem z tworzywa. Niektórzy zakładają zaworki zwrotne przepływowe na przewodzie między bakiem a odstojnikiem lub miedzy odstojnikiem a pompką. Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o podzielenie się doświadczeniem jak udało się go rozwiązać oraz gdzie dokładnie są te zaworki i jak je bezpiecznie wymienić.
  4. Potrzebna jedna felga skręcana nie opona, cel osiągnięty - wiemy już od czego szukać. A opona 7.50-16C do innego koła. po prostu są dwie takie same na osi , jedna jest uszkodzona z boku Zamysł jest taki aby znaleźć podobną, pojazd w jakim była używana. Poniżej archiwalne zdjęcie z allegro koła na którym taka opona była używana. Oczywiście jeżeli nie znajdę nigdzie takiej opony wymienię obie na mniejsze. Obecnie giełdy nie działają, część kapciarni również więc nie jest to takie oczywiste.
  5. Używane "wąskie" opony "wysoko-profilowe" np od żuka czy nysy w dobrym stanie i cenie są trudno dostępne. Cena nowych o zbliżonych wymiarach to kosmos. Są dostępne nowe w akceptowalnej cenie, np. KABAT, ale to są typowe opony kół prowadzących. Taka przyczepka czy wóz dziwnie by wyglądała z takimi kołem z jednej strony więc wypadałoby założyć dwie lub cztery (wóz) - a to już spory wydatek. Dlatego szukam podobnych felg czy opon aby zminimalizować koszty wymiany.
  6. Dziękuję za sugestie. Z tym pierwszym sprzedawcą pisałem - większy rozstaw śrub. Trzecia wydaje się interesująca. Ta moja felga była montowana w latach 90 i pochodzi prawdopodobnie od wozu (piasta 10 cm, średnica obwodu śrub 14 cm, miedzy śrubami 7 cm) Podkarpackie. Kuriera mogę zlecić - odbierze. Kwestia żeby to wsadzić w jakiś karton. Ale tak jak pisałem, jeżeli wymiary przynajmniej rozstaw śrub będą ok możemy się dogadać. Przyczepki dostałem z dobrodziejstwem inwentarza - samoróbki z lat 90, żal przydają się od czasu do czasu , niestety z częściami 9ogumienie i felgi ) jest problem.
  7. Pafnucy, to już zależy, są oferty za 25 zł są i za 100 i więcej. Jeżeli wymiar będzie ok to może się jakoś dogadamy Z tego co widzę to faktycznie może być to samo tyle że moja trochę starszy design...Jeżeli chodzi o opony 7.50-16C , znalazłem archiwalne oferty allegro, sprzedawcy jedynie opisali że to opony rolnicze, felga wyglądała na dość solidną , raczej nie od samochodu osobowego. Jeżeli nie znajdę pozostaje zmienić obie na 6-6.50 które są łatwiej dostępne. Prowadzące są dostępne nowe KABAT za 170, wypadałoby zakupić dwie a to już wydatek. Tak że jeżeli nie dorwę identycznej pozostaje zmiana na 6.50 np. od żuka.
  8. Pamiętam z dalekiej przeszłości, że wozy konne miały takie felgi, ale chyba na 4 śruby i z taką wkręcaną zaślepką z sześciokątnym łbem. Być może rzemieślnicy wykonujący te wozy korzystały z kół przeznaczonych do innych maszyn. Felga jest przykręcona więc zmierzyłem na szybko rozstaw na obwodzie - przy danej średnicy okręgu ten rozstaw będzie taki sam i jest to jakiś punkt odniesienia wraz ze średnicą otworu centrującego. Kosiarka i siewnik to może być dobry trop. Na Sprzedajemy znalazłem niestety archiwalną ofertę z takimi kołami, sprzedający opisywał, że mają 7 cm rozstaw i 10 cm otwór i są z wozu konnego, Do sprzedania ? Jak jest otwór centrujący i rozstaw między śrubami ( średnica obwodu który one tworzą), 100 i 140 mm ?
  9. Poszukuję felgi i opony, do osobnych przyczepek. Felga 16', na sześć śrub, otwór centrujący 100 mm, rozstaw między śrubami 70 mm. Wygląda że jest z jakiejś maszyny /pojazdu z lat 70/80 lub wozu konnego. Opona to 7.50 -16 C , D34 stomilu. Będę wdzięczny za sugestie wśród jakich pojazdów szukać, a może ktoś ma na zbyciu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v