Alipro

Members
  • Ilość treści

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Alipro

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. Alipro

    Przyczepa IFOR 1

    Drogi timo, nie jest to przepis dotyczący pojazdów ciężarowych, tylko przyczep z hamulcem najazdowym. Proszę: Tak więc, jeśli DMC przyczepy przekracza DMC pojazdu ciągnącego - z zasady ciężko. Oczywiście, jeśli chodzi o pojazd osobowy. Fakt, terenówki mogą mieć inaczej, ale to właściciel może podpowie co ma wpisane w dowodzie - ja gdzieś wyszukałem, że Navara powinna mieć 3000 kg. Maksymalna masa ciągniętej przyczepy określana przez producenta, czyli wpis O.1 w dowodzie rejestracyjnym zazwyczaj mniej więcej zgadza się z DMC samochodu podzielonym przez 1,33 - zazwyczaj, pojazdy terenowe rzeczywiście mogą mieć inaczej. Ale np. Tiguan raczej nie Jeśli w którymś punkcie się mylę, proszę mnie oświecić konkretnym zapisem prawnym. Mało tego, zdecydowana większość ludzi uważa, że osobówką może ciągnąć każdą przyczepę lekką bez hamulca. Otóż nie bardzo. Znowu trzeba spojrzeć w dowód rejestracyjny na wpis O.2. On nam mówi jaką przyczepkę bez hamulca możemy ciągnąć. Nie spotkałem się z sytuacją, żeby osobówka miała tam wpisane 750 kg. A większość przyczep w wypożyczalniach ma DMC 750 kg. Niech sąsiad czy wujek się śmieją, ale za to można łyknąć mandat. Podsumowując, jeśli Navara ma wpisane mniej niż 3500 kg w dowodzie, nie może targać bydła. Wtedy to chyba jednak tylko auto ciężarowe.
  2. Alipro

    Przyczepa IFOR 1

    Obawiam się, że Navara niewiele zdziała. To, jaką obciążalność ma hak, ma niewielkie znaczenie. DMC pojazdu ciągnącego musi być efektem mnożenia DMC przyczepy x 1,33. W praktyce oznacza to, że DMC Navary musiałaby wynosić 4655 kg. Mowa o przyczepie z hamulcem najazdowym, jeśli przyczepa ma własny hamulec obsługiwany z samochodu to inna sprawa. Inne przepisy mówią o tym, że rzeczywista waga przyczepy musi być niższa niż rzeczywista waga pojazdu ciągnącego. Więc jeśli jest to przyczepa z hamulcem najazdowym, nie możesz ciągać jej takim samochodem. Chyba, że się mylę i w rubryce O.1 w dowodzie rejestracyjnym wpisane jest 3500 kg. Jak na moje niewiele tu pomoże prawko B + E. Polecam zapoznać się z tematem. Jeśli będą wątpliwości, mogę przytoczyć konkretne przepisy. Pozdrawiam.
  3. Ok, z tym już można zacząć coś liczyć, dziękuję i pozdrawiam
  4. Witam wszystkich, jestem w trakcie budowy prototypu siewnika pneumatycznego. Zostało mi m.in. podłączenie napędu aparatów wysiewających - wykorzystuje aparaty Kverneland. Czy ktoś z użytkowników takiego siewnika mógłby przysłużyć się dla dobra rolnictwa i polskiej myśli technicznej, podając informację na temat przełożenia takiego napędu? Chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia na początek. W uproszczeniu chodzi mi o średnicę koła napędzającego + informację jak ma się liczba obrotów koła do liczby obrotów wałka (czy łopatek) w aparacie wysiewającym. Za wszelkie informacje będę wdzięczny, Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj