Witam,
Po wpisanu w wyszukiwarke " problemy ze wspomaganiem Deutz DX 90 " - ten temat pojawia sie jako pierwszy.
Wiec wiele osob tu zaglada i moze przydadza sie im moje doswiadczenia w temacie.
Deutz dx 90 model z lat 1978-82. wspomaganie na orbitrolu, zasilane z osobnej pompy. Orbitrol firmy ZF, 4 podlaczenia, P, T oraz A i B.
Zazwyczaj gdy nie dziala wspomaganie, lub dziala slabo koncentrujemy sie na pompie lub orbitrolu jako calosc.
Jednak najczesciej problem tkwi w zaworze w samym orbitrolu, ktory pod wplywem zanieczyszcen podwiesza sie.
Zawor jest latwo dostepny, nie trzeba demontowac orbitrola, trzeba zdjac pokrywe z lewej strony kolumny kierowniczej i zobaczymy zaslepke wkrecana w korpus orbitrola, odkreca sie na imbus 8 mm. Uwaga: najczesciej po odreceniu w korpusie orbitrola zostaje jeszcze sitko, trzeba je rowniesz wyciagnac.
Zawor wyglada na nierozbieralny, i wiele osob prawdopodobnie to myli.
Ponizej link do youtube jak wyglada ten zawor i jak go rozebrac.
W 90% przypadkow to wystarczy.
Czego jeszcze nie wiedza uzytkownicy dx - ow? Oprocz jednego filtra w ukladzie wspomagania jest jeszcze filtr na ssaniu.
I tego wlasnie nikt nie wymiania. Aby sie do niego dostac trzeba zdemontowac siedzienie i blache pod nim, zdemontowac kopulke - miesce splywu oleju do zbirnika z ukladu wspomagania i pod sprezyna z kubkiem, zanuzyc reke w zbiorniku i wyjac filt siatkowy, sr ok 4-5 cm i grubosci 2,5 cm. Dlugo nie wymieniany bedzie zapchany i splaszczony, utrudniajac ssanie pompy.
Od tego zaczynamy, i mozemy to zrobic sami, bez wplywu na bezpieczenstwo.
Jesli podlaczymy manometr, za pompa wspomagania na odcinku tloczacym, nawet gdy jest ona sprawna bedzie pokazywa bardzo male cisnienie ok 15-25 bar -ow.
I tak ma byc. Wiele osob po takiej diagnistyce wymienia pompe, a nie sprawdza ww zaworu lub filtra.
Mam nadzieje ze ww pomoze i nie bedzie trzeba isc w wieksze koszta
Powodzenia.