Serebicjanin

Members
  • Ilość treści

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Serebicjanin

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 05.02.1985

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Puławy
  • Zainteresowania
    Pszczelarstwo, Geografia, Rolnictwo
  1. Serebicjanin

    Rzepak i nawożenie [połączone]

    kolego, może rzepak jary??? W tym roku ci co czekali deszczy w pow. Puławskim to zyskali ale im dalej na wschód od nas tym rzepaki słabsze. Ja jak kazdy liczę na długa i w miare WILGOTNĄ jesień. Ważne że w końcu rzepak ma troche tej wilgoci i rusza w góre, bo z tego co koledzy piszą tu na panelu to nie wszedzie jest tak miło i rokujacą To chyba jeden z cięższych sezonów jaki ja pamiętam a obsiewam pola rzepakiem 17 lat.
  2. Serebicjanin

    Opryski rzepaku i innych oleistych

    Masz racje kolego, jakies 15 stopni by mogł sie wykazac ten srodek. Nadaja opady i zimno, wiec bedzie czas w garażu posiedzieć i podłubać troche bo nazbierało sie tego:( Słodyszek przy tej pogodzie niegroźny, wiec gdzie tu się spieszyć.
  3. Serebicjanin

    Opryski rzepaku i innych oleistych

    Jaki jest sens dawać dursban przy tych temperaturach? Na ten środek to jakiekolwiek minimum to 10 na plusie a teraz wg prognoz dopiero na kalendarzowego Marka sie poprawi pogoda o ile mozna wierzyc prognozie???. Najlepiej usiasc na d*pie i nie wywalac forsy na głupoty a jeśli juz to zastosowac coś co zadziała w niższych temperaturaturach bo jest na rynku kilka dobrych środków. Zreszta skracanie gdy noca nadaja 1 na plusie tez wiekszego sensu nie ma. Dla jednego to tylko 50zl a dla drugiego koszty ida w tys.
  4. Serebicjanin

    Rzepak i nawożenie [połączone]

    Miedzy innymi przez to gazowe działanie dursbanu w 2013 u nas dwóch plantatorów miało wielkie problemy z pszczelarzami. Poprostu zbyt późno go zastosowali i środek jeszcze silnie działał podczas gdy rzepak kwitł. dość że płacili odszkodowania to i nici z zapylania, bo padły pszczoły i niegroźny w tej fazie już słodyszek. Jak do wszystkiego trzeba z głową podchodzić...
  5. Serebicjanin

    Rzepak i nawożenie [połączone]

    Ja to najpierw miałem nerwa na dostawce, ale teraz jak widzę prognozy to chyba musze "mu" coś odpalic za to opóźnienie ^^ . Dziś padało u Nas wszystko. Od deszczu przez grad po śnieg.
  6. Serebicjanin

    DK Exquisite

    Jest dokładnie tak jak kolega post wyzej pisze, że to pogoda decyduje o wszystkim. U mnie nawozenie azotem zakończone w pierwszym tygodniu marca a co do regulatorów to sprawe zawalił przedstawiciel i tego Exquisit-a juz nie zdąrzę wiosną skrócić, choć nie mam co narzekać bo deszczu wyglądałem jak zbawienia. jakoś te 34ha przeboleje ważne by reszta zasiewów wstrzeliła się w jakieś okienko pogodowe.
  7. Serebicjanin

    DK Exquisite

  8. Serebicjanin

    DK Exquisite

    Ten był siany 18 sierpnia i jak widać mocno uderzył już w pęd.
  9. Serebicjanin

    DK sensei

    Całkiem przyzwoity choć nie zdąrzyłem z opryskami. Musi czekać na poświeta.
  10. Serebicjanin

    PX 109

    109 -tka tez wkońcu ruszyła i zaczyna się rozpędzać.
  11. Serebicjanin

    DK Exquisite

    Ten sam fragment zasiewu, różnica między wykonaniem zdjęć 7dni. Rośnie w oczach.
  12. Serebicjanin

    Rzepak i nawożenie [połączone]

    Kolego jak masz mokro na polu to przy rannych -3ch za chiny nie wjedziesz. Teraz jak ziemia od dawna rozmarznięta to szkoda tylko kolein narobic. U mnie rano było biało a teraz nawet śladu po tym śniegu nie ma. Fajnie ze pada, bo strasznie sucho było i tak szczerze to mogłoby jeszcze popadac przed druga dawką N.
  13. Serebicjanin

    Rzepak i nawożenie [połączone]

    Widze ze nie brakuje tych co czekaja z wysiewem pierwszej dawki, u mnie juz sladu po nawozie na polu nie ma. Oby cos popadało tak jak zapowiadaja w prognozie bo jest sucho (powiat puławski). U nas na składach nawozy szybują w góre, zwłaszcza saletra i mocznik skoczył (50zeta) w góre. Ktoś tu pisał że obawia sie -6 bo nadają w długoterminowej i dobrze niech czeka dalej:) Dodam, ze jak sie popatrzy na fotki w galerii to w ubiegłym roku nocą u niejednego po -8 było w kwietniu a nawet w maju.
  14. Serebicjanin

    Rzepak i nawożenie [połączone]

    Witam wszystkich, (Mój pierwszy post ale jakoś tremy nie mam haha) Czym koledzy w tym sezonie planujecie pryskać na płatka?? Pierwszy raz tak mi się zdarzyło że jakieś 30% łodyg rzepaku popekało i rozwarstwiło się (a stale rośnie więc w sumie może być jeszcze gorzej :huh: ) . Do tej pory stosowałem sam tebukanazol w tym roku wiosną poszedł orius w oprysku ale teraz sam nie wiem. Reklamują wszędzie ten Amistar i Pictor ale te środki to do tanich się nie zaliczają dlatego pytam jak to w tym nietypowym roku planujecie. Stosował ktoś może Topsin M 500 SC 0,75 l/ha (zostało mi pare litrów tego ale co z czym to zmieszać albo może wogóle tego nie dawać?? HMM...?? Z góry dzieki wszystkim za podpowiedzi.
  15. Serebicjanin

    DK Exquisite

    O Plon się nie martwie, bo juz teraz widac że z nawozami nieżle trafiłem i rzepak sie nie stresuje B). Bardziej mnie martwi cena na skupie bo ta może być niska a wolałbym pszenice magazynować niż rzepak bo w tym roku może być na nią cena (Ukraina). Fakt, nie pryskałem na chowacze bo ich nie znalazłem w żadnym pojemniku ani też na roślinie (co nie znaczy że ich nie było) poprostu skoro ich nie odłowiłem to nie pryskałem
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.